Имаш ли email маркетинг?

Особености на българското законодателство

От Закона за електронна търговия:

Чл.6 (1) Доставчик на услуги, който изпраща непоискани търговски съобщения по електронната поща без предварително съгласие на получателя, е длъжен да осигури ясното и недвусмислено разпознаване на търговското съобщение като непоискано още с постъпването му при получателя.

(2) Комисията за защита на потребителите води електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения, по ред, определен с наредба на Министерския съвет.

(3) Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на електронни адреси, вписани в регистъра по ал. 2.

(4) Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на потребители без предварителното им съгласие.

----

Прави впечатление, че изпращането на непоискани електронни съобщения до крайни потребители е абсолютно забранено, но всъщност е невъзможно да се докаже дали един email адрес се ползва само за лични цели или за бизнес. Това дава оправдание на много фирми напоследък да злоупотребяват, изпращайки непоискани рекламни послания.

Връзката с Facebook

Трябва да обърнете внимание на необходимостта от интегриране на електронните бюлетини със социалния маркетинг. И при двете форми е застъпена идеята за директен контакт с потребителя и споделянето/препращането на полезна информация. В тази посока се развива най-новият проект на EasyBuzz, който популяризира продуктови предложения към заинтересовани групи потребители едновремнно по email и чрез Facebook.

Хората сами заявяват желание да получават оферти, присъединявайки се към групата за директен маркетинг и препоръчвайки на приятелите си само оферти, които им допадат чрез функцията Like. Вирусният ефект, който търсим, набляга на това, до колко хора ще стигне слухът, а не до кои точно хора ще стигне.

Този подход е подходящ за фирми, които не разполагат със собствени бази данни от потребители, но имат желание да изпробват ефекта на директния маркетинг върху заинтересована аудитория.

Ще дам пример с кампания на "Aqua Tour", която рекламира круизи, достигна до над 10 000 Facebook стени чрез еднa единственa публикация в групата на EasyBuzz (около 3000 фенове). Промостраницата (онлайн версията на бюлетина) беше препоръчана в рамките на един ден от 40 човека чрез Like функцията на Facebook, което умножено по средния брой приятели на всеки един - 250 - се равнява на публикуване на анонс и линк в над 10 000 Facebook стени.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bugmenot avatar :-P
    bugmenot
    • - 1
    • + 6

    И най-важното -трябва да се мисли с главата кой продукт е подходящ за кампания по електронна поща. А не смешковците от "Порше България", които се опитваха да продават намквоси...

    Нередност?
  • 2
    mr_reader avatar :-|
    mr_reader
    • - 3
    • + 16

    В Бьлгария са толкова зле че не правят разлика между маркетинг и реклама и най-често като се говори за маркетинг се има предвид реклама. Маркетинг се базира основно на проучвана на базара на базата на сложни статистически/иконетрични модели, отчитат се демографски показатели, вкусови предпочитния и т.н. и се определя какьв дял от пазара може да се придобие. Рекламата е само един от елементите използвани в целия този процес.

    незнам защо цитирате уикипедиа там всеки малоумник може да пише каквото си иска

    това за което говорите не е маркетинг, а СПАМ

    Нередност?
  • 3
    anguel_terziyski avatar :-?
    Anguel Terziyski USA
    • - 2
    • + 8

    А какво ли би станало, ако вместо да спамите с бюлетини с огромна структура, всеки път имате линк към страницата с текущия бюлетин? лесно, бързо, удобно, отчетно.

    Нередност?
  • 4
    mr_reader avatar :-|
    mr_reader
    • - 1
    • + 1

    леле какви грешки имам :)
    "проучвана на пазара на базата на сложни статистически/иконометричи модели"

    Нередност?
  • 5
    opsss avatar :-|
    Opsss
    • - 3
    • + 6

    С Mass Mail се занимават само бавноразвиващите се в момента. Не ги знам тези он лайн сайтове. Едно време използвах Infacta. Просто няма такава зенитна установка. Бълва писма, като за световно. На който му е интересно да се лигави с нюзлетъри и да си мисли, че прави нещо тази програма ще му върши супер работа.

    Нередност?
  • 6
    minavasht avatar :-|
    Минаващ
    • - 1
    • + 5

    "- Изпращане на съобщения с цел привличане на нови клиенти"

    ...наричано по света SPAM. У нас - "непоискани съобщения по смисъла на ЗЕС".

    Нередност?
  • 7
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#2] от "mr_reader":

    Да, абсолютно съм съгласен, че става въпрос за просто спамене на "таргет аудиторията". Под маркетинг се разбира нещо съвсем различно. А за такава работа си има много добри антиспам филтри :-).

    А до автора: попрочети малко българското законодателство, преди да даваш акъл за спамене, защото у нас има и регистър, в който всеки може да впише желание за отказ от получаване на нежелано рекламно съобщение, и като се пращат спамаджийски мейли на такъв адрес глобите са много приятни, особено за малки фирми и с малък бюджет. Прочети Чл.6 и Чл. 24 от ЗЕТ (ето ти линк: http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135530547)

    Нередност?
  • 8
    epoc avatar :-|
    epoc

    Ето ви и линк към регистъра:

    http://www.kzp.bg/register/index.jsp?mode=default

    Нередност?
  • 9
    ivanix avatar :-|
    ivanix

    @ ерос, май не виждаш добре, защото в материала отляво е посочен точно този член от ЗЕТ, вкл. т. (3) - Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на електронни адреси, вписани в регистъра по ал. 2.

    Нередност?
  • 10
    epoc avatar :-|
    epoc
    • + 1

    До коментар [#9] от "detective":

    Прави сте, извинявам се на всички, които съм засегнал. Наистина не прочетох текста с малките букви отляво. Но! Виж какво пише автора:

    "Сегашните регулации за email реклама

    изискват двойно одобрение (double opt-in) от страна на потребителя и задължителна опция за отказ от бюлетина (Opt-out). Двойното одобрение се постига чрез две последователни стъпки – заявяването на желание от страна на потребителя да получава информация чрез попълването на email адрес и други данни и последващото потвърждение чрез отваряне на личната поща и кликване върху специален линк потвърждаващ линк."

    Някъде да виждаш препратка към ЗЕТ? Предупреждение поне? Аз поне не видях. Съгласен съм, че аз съм кьоравия, който не прочете текста с малките букви отляво. Само че ще им и други такива като мен.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал