SEO се прави бавно

Еволюира ли SEO към съвети за ползваемост (user experience)?

SEO никога няма да умре, защото не вярвам да се стигне до момент, в който ако ни потрябват хамали или искаме да си купим лаптоп, да търсим във Facebook или Twitter, вместо в Google. Дори и това някога да се случи, просто SEO оптимизаторите ще се научат да манипулират и търсачките на тези сайтове, защото като всички търсачки, те ще имат алгоритъм, който като всички останали ще подлежи на манипулиране. Докато информацията в интернет расте главоломно, ще има все по-голяма нужда от търсачки, а с това и все по-добро бъдеще на SEO. Оптимизацията и съветите за ползваемост (user experience) трябва да вървят ръка за ръка, защото все пак сайтовете се правят за хората, нищо че понякога SEO специалистите забравят това в гонене на все по-добър резултат в Google.

Заплаха ли е Google Instant за SEO?

Преди няколко месеца Google обнови търсачката си с технологията Instant. Тя позволява предложенията на търсачката да се променят в реално време спрямо това, което въвежда потребителят. Според мен това  e странна идея с неясна полза за потребителите и отваря доста вратички за манипулация на предложенията от Google (suggestions).

Например събираме се 500 души с различни IP-та, правим един сайт за хороскопи и го оптимизираме по "хор", после потърсваме думата "хор" всички, за да излезе по-нагоре в suggestions. По този начин хората, като започнат да търсят "хороскопи", може да кликнат след третата буква на нашия сайт, който е оптимизиран по "хор" (но е със заглавие "хороскопи") и излиза само благодарение на Google Instant.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове