Мистерията на полет 447

"Битка срещу времето" нарече издирването на останките на мистериозно изчезналия с 228 души на борда Airbus 330 френският министър на екологията Жан-Луи Борло. И с право, защото черната кутия на самолета ще предава само 30 дни, а с нея може да изчезнат и шансовете да разберем какво точно се е случило в нощта на 1 юни. Мисията не е лесна, тъй като средната дълбочина на океана е 2 мили, а подводните течения са доста силни.

Надеждите, че може да има оцелели пътници, умряха още в първите часове след като стана ясно, че самолетът е изчезнал над океана. Полет 447 на Air France от Рио де Жанейро до Париж остава обвит в мистерия. Самолетът изчезна 4 часа след излитането си на около 650 км. североизточно от архипелага Фернандо де Нороня без да изпрати сигнал за помощ. Бразилски самолет, включен в спасителната акция, съобщи днес, че е забелязал останки в океана, които може би са от изчезналия Airbus 330. Дали това действително е така, все още не е официално потвърдено. Откритите останки са доста малко за толкова голям самолет, което затруднява идентифицирането. Така загадките около инцидента продължават да се трупат.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Странно
    • - 2
    • + 3

    "От самолета са изпратени автоматично около дузина съобщения за отказ или повреди на различни системи, но тъй като нито едно от тях не съдържа сигнал за бедствие, авиодиспечерите ги прочитат часове по-късно."


    Дузина автоматични съобщения? А кои са системите с повреди или отказ? Май от самолета не са могли да изпратят съобщение или вече е нямало кой?
    Май е нямало кой от диспечерите да разчете тези "автоматични" съобщения като сигнал за тревога.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    voxy
    • - 15
    • + 5

    отвлечен е от извънземните, след като са изсмукали хората, са пуснали самолета някъде в океана. Който не знае какво става да си пусне Lost

    Нередност?
  • 3
    ilich avatar :-|
    ilich
    • - 2
    • + 5

    voxy, не се подигравай с трагедията на хората. Само си помисли, че ти може да си бил един пътниицте в полета, или да си имал роднини.

    Самолетът е изпратил автоматично съобщение за повреда в електрическата система - за това са и догатките за мълния. Тези съобщение напрактика пилотите ги виждат едновремнно с тяхното изпращане. След това комуникацията изцяло прекъсва.

    Досега не знаех, че има зони в океана, където няма радарно покритие и местоположението на самолета се установява по радио връзка (GPS дава данните, които автоматично се изпращат).

    Съвремнните самолети са flight-by-wire, т.е. няма директна връзка между щурвала и управляващите повърхности. Нямам представа как е дублирана системата на А330, но след евентуално късо-съдинение, нищо чудно за момент пилотите да са изтървали контрол над самолета и след това да е било късно. Аърбъс с аеродинамично нестабилни самолети, т.е. без помощта на компютъра е много трудно да се управляват.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    med
    • + 4

    Изключено е изобщо мълния да е някаква причина за повреда. това са пълни глупости. Отдавна самолетите са защитени от мълнии, иначе щяха да падат по 2 на ден. Пълна мистерия, но според мен някои хора знаят какво е станало, но замазват за момента с грешни информации?!?

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Дон Домат
    • - 4

    Ема, ти си голем специалист. Точно мълния може да е една от причините. Защото, ако прочетеш внимателно написаното и разбираш малко от електротехника, ще се светнеш, че при удар от мълния една дузина заземки отиват на кино и се започва със същата дузина произволни команди. Което спокойно може да доведе до такъв инцидент. Ако и така професионално подхождаш и към гумената си кукла - спукана ти е работата.

    Нередност?
  • 6
    Consumer avatar :-|
    Consumer
    • - 1
    • + 1

    Пак се оказах прав плюейки европейските авиокомпании. В последните години, те правят само две неща в паралел: Вдигат цените и намаляват качеството, което се отразява за съжаление и на поддръжката.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Ну, Погоди
    • - 1

    На последък съобщенията за паднали самолети са ежедневие. Това говори единствено за мърляво отношение и пестене на средства от прегледи и подръжка. Дали случая е такъв или има намесена случайност, не знам. Но съм сигурен, че вече не е така безопасно да се ползва въздушен транспорт, както преди.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Дон Компир

    @Дон домат: А защо ти не вземеш да прочетеш малко мнения на специалисти и тогава да даваш оценки....

    http://www.cnn.com/2009/WORLD/americas/06/02/brazil.france.plane.lightning/index.html

    Нередност?
  • 9
    andreyrusev avatar :-?
    Андрей Русев
    • + 1

    каквото и да се е случило, сигурно до две три години чакаме да бъде филмиран на голям екран!

    Нередност?
  • 10
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Техника братлета, винаги дава фира, особено тази на предния край на технологиите, каквито са този модел самолети на АЙРБЪС!
    За съжаление човек постига големите науки с много жертви и трагедии, иначе няма напредък, ще си се возим с каручките ама и от нея да паднеш опасно бива по някога....
    ------------
    например историята на първият пътнически реактивен самолет на 10 January 1954, De Havilland Comet G-ALYP ("Yoke Peter"), BOAC Flight 781 и цяла редица катастрофи свързани с новата му конструкция и "квадратните" прозорци, врати и люкове.....
    Сега вече и котките знаят за умората на метала и че вратите, люковете прозорци на реактивните самолети трябва да "са обли", ама тогава...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал