Екологична катастрофа край Нова Зеландия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Екологична катастрофа край Нова Зеландия

Reuters

Екологична катастрофа край Нова Зеландия

Либерийският товарен кораб "Рена" причини най-голямата екокатастрофа в островната държава от десетилетия насам

Иван Михалев
12196 прочитания

Reuters

© Reuters


Страховете за екологична катастрофа в Нова Зеландия нарастват, след като изтичането на петрол от авариралия товарен кораб  "Рена" се оказа по-голямо от очакваното. Снимки, разпространени от "Ройтерс" днес, показват ясно цепнатините в корпуса на тежащия 47 230 тона кораб, от които изтича гориво в океана. Вижда се също как част от товара е паднал в морето, след като той се наклони силно на една страна. Според официалните съобщения във водите са паднали около 70 контейнера от общо 1368 на борда.

Корабът "Рена", плаващ под либерийски флаг, се удари миналата седмица в коралов риф на 12 морски мили (около 22 км) от популярна туристическа дестинация Тауранга, на източното крайбрежие на Нова Зеландия. Властите съобщиха, че няма пострадали моряци от 25-членния екипаж.

Заплахата от екологична катастрофа обаче е реална. На борда на "Рена" има 1 700 тона корабно гориво. Първоначално властите в Нова Зеландия съобщиха за изтичане на 30 тона петрол в океана. Впоследствие се оказа, че щетите са много по-големи. Последните съобщения са за 300 тона гориво, изтекли в морето. Петролното петно вече стигна до бреговете на Нова Зеландия и причини смъртта на хиляди птици и морски видове (вижте галерията).

Фотогалерия: Нефтен разлив край Нова Зеландия

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Цялата галерия

Страховете за екологична катастрофа в Нова Зеландия нарастват, след като изтичането на петрол от авариралия товарен кораб  "Рена" се оказа по-голямо от очакваното. Снимки, разпространени от "Ройтерс" днес, показват ясно цепнатините в корпуса на тежащия 47 230 тона кораб, от които изтича гориво в океана. Вижда се също как част от товара е паднал в морето, след като той се наклони силно на една страна. Според официалните съобщения във водите са паднали около 70 контейнера от общо 1368 на борда.

Корабът "Рена", плаващ под либерийски флаг, се удари миналата седмица в коралов риф на 12 морски мили (около 22 км) от популярна туристическа дестинация Тауранга, на източното крайбрежие на Нова Зеландия. Властите съобщиха, че няма пострадали моряци от 25-членния екипаж.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    opinionated avatar :-|
    opinionated

    това е карго (товарен) кораб а не танкер.

  • 2
    brutester avatar :-|
    brutester

    "част от товара на танкера е паднал в морето"
    аз танкер не виждам, а кораб с карго от които тече горивото за пренасянето на контейнери.

    "има 1 700 тона тежко мазутно гориво"
    Това е горивото на кораба, за да е малък танкер трябва да пренася поне 10000 тона (десет хиляди) петрол, а за да е среден клас са поне 100000 (сто хиляди тона)

    Прочетете малко тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Tanker_%28ship%29

  • 3
    brutester avatar :-|
    brutester

    До коментар [#1] от "opinionated":

    Точно така!

  • 4
    liliakostova avatar :-|
    Лилия Костова

    Това във всеки случай е едно супер претоварено нещо и изобщо не е чудно, че се е обърнало, проклето да е, и цялата човешка алчност с него!

  • 5
    ivan_mihalev avatar :-|
    Иван Михалев

    До коментар [#1] от "opinionated":

    Оправено! Извинявам се за грешката!

  • 6
    rhyan avatar :-|
    Adrian Angelov

    Това е контейнеровоз, не е нито дженерал карго, нито танкер. Горивото на всички кораби е два вида - тежко (мазут) и обикновен дизел, предназначението им е различно, но като цяло мазут се ползва за придвижване, а дизела за допълнителните системи като ел. генератори, и т.н. и т.н.

    Не е лошо новините да ги преглежда някой, който има поне бегла представа, преди да се пишат безумия.

  • 7
    brutester avatar :-|
    brutester

    До коментар [#5] от "Иван Михалев":

    Човешко е да се греши. Все пак поздравления към Вашата медия за обратната връзка с читателите.

  • 8
    ivan_mihalev avatar :-|
    Иван Михалев

    До коментар [#7] от "brutester":

    Благодаря за разбирането

  • 9
    mladenvladimirov avatar :-|
    Владимиров

    Крайно време е да се ограничи плаването на кораби под либерийски, панамски и незнам още какви си флагове. Тези държави действат на принципа на офшорните зони и нямат почти никакъв контрол и изисквания върху корабите, използващи флаговете им. Интересуват се само от таксата, за да прибират малко свежа валута.

  • 10
    epoc avatar :-|
    epoc

    Крайно време е май да се забрани плаването на кораби под либерийски флаг - обикновено новините са пълни с простотии, свързани точно с такива кораби....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK