Търговска екшън-комедия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търговска екшън-комедия

Преди броени месеци близо половината от магазините в CCS посрещаха клиентите си с залепени по витрините съобщения за стачка.&nbsp; <br />

Търговска екшън-комедия

Яна Бодурова
8465 прочитания

Преди броени месеци близо половината от магазините в CCS посрещаха клиентите си с залепени по витрините съобщения за стачка.&nbsp; <br />

© Надежда Чипева


Доскоро отношенията между наемателите на магазини и собствениците на търговски центрове напомняха на безкраен латиносериал. Търговците настояват за по-ниски наеми, а собствениците не искат да ги свалят, като се позовават на стриктните договори, които в добрите времена са подписали с тях. Диалогът между двете страни в един момент така се изроди, че общуването им се водеше предимно през страниците на вестниците и новинарските емисии.

Обявяването на "стачка" и демонстративното затваряне на магазини пък се утвърди, като безспорна класика в жанра „водене на бизнес преговори“. Няколко епизода от сагата вече се разиграха във варненските Мall Varna и Phoe Mall. Премиерата и в столицата пък беше в намиращия се до хотел „Хемус“ City Center Sofia (CCS).

Новината за разбит магазин, която беше разпространена днес от името на една от компаниите наемателки на площи в софийския мол, обаче ни кара да мислим, че в сагата тепърва ще се използват нови жанрове.

Публикуваме съобщението дословно, а коментарите оставяме на вас.

Уважаеми приятели,

Бихме искали да ви уведомим за поредния инцидент между ръководството на CCS и наематели. На 14.07.2009 г. бяха извършени самоуправни действия, изразяващи се в опит за разбиване на ключалка и врата, отнемане на владението върху магазин Reflections – търговски обект, чийто собственик (“МД интернешънъл” ООД) е един от основните инициатори на протестите и член на управителния съвет на БРА. Търговският обект се намира в търговския център и в момента, въпреки съставените предупредителни протоколи от страна на органите на реда няма достъп до магазина за извършване търговска или каквато и да била друга дейност.

Малко предистория:

На 13.07.2009 г. през деня, в седалището на управление на дружеството, изпратена нотариална покана на нотариус Валери Манчев, в която се твърди, че поради прекратяване на договора за наем с „АУРИГА”ЕАД, стопанисваща „СИТИ ЦЕНТЪР СОФИЯ” следва още същия ден да бъде напуснат магазина, а намиращите се в него вещи, описани от нотариус в присъствието на свидетели. През целия ден в магазина не се появяват представители на наемодателя за извършване на описаните действия, нито управителят е бил потърсен за разговор за доброволно уреждане на възникналите спорове. В 22.00 часа, поради изтичане на работния ден служителите на фирмата затворят магазина, сдавайки търговския обект под охраната на СОТ 161.

Към 23.00 часа, същата вечер, СОТ 161 получава сигнал за опит за взломно влизане в магазина. Пристигайки на място - пред магазина, хора, представящи се за наемодатели, се опитват да влязат в магазина и още преди да пристигне патрула на СОТ 161, са разпробили една от ключалките на входната врата на търговския обект, която е повредена и откъртена. Поради възникналите спорове и пререкания между представителите на наемодателя, агресивното им поведение и патрула на СОТ 161, последните сигнализират органите на МВР, като на място пристигат двама полицаи от 04 РПУ. След проведените разговори с полицаите, и на двете страни – на наемателя и на наемодателя са съставени предупредителни протоколи по ЗМВР, с указание да не се извършва самоуправни действия и съответно да разрешат споровете си по предвидения законов ред, т.е. чрез съд. Адвокатите на фирмата са подали сигнали до Софийска районна прокуратура. В рамките на една седмица прокуратурата ще даде своето становище.

До днес, 15.07.09г. на наемателите се отказва достъп до магазина и до намиращата се там тяхна собственост.

През изминалия месец 10 наематели са напуснали “Сити център София”, поради невъзможност да плащат високите наеми, очакват се и други фирми да последват техния пример. На фона на засилващата се икономическа криза, са необясними действията на ръководството на CCS и единствена логика, която намираме, е в продължаващата атака на мениджърския екип на Мола срещу всички опити от страна наемателите да предоговарят високите си наеми и да се вземат спешни

административни и рекламни мерки за увеличаване на посещаемостта на търговския център.

Доскоро отношенията между наемателите на магазини и собствениците на търговски центрове напомняха на безкраен латиносериал. Търговците настояват за по-ниски наеми, а собствениците не искат да ги свалят, като се позовават на стриктните договори, които в добрите времена са подписали с тях. Диалогът между двете страни в един момент така се изроди, че общуването им се водеше предимно през страниците на вестниците и новинарските емисии.

Обявяването на "стачка" и демонстративното затваряне на магазини пък се утвърди, като безспорна класика в жанра „водене на бизнес преговори“. Няколко епизода от сагата вече се разиграха във варненските Мall Varna и Phoe Mall. Премиерата и в столицата пък беше в намиращия се до хотел „Хемус“ City Center Sofia (CCS).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    gt avatar :-P
    гт

    СИК [no] Транзит...

    :-)

  • 2
    Avatar :-|
    d

    Добре де, напускат МОЛ-а и си наемат по-евтини помощение. Какъв е проблема ?

  • 3
    rordin avatar :-|
    victor troska

    не могат - договорите са примерно за 5 години напред.

  • 4
    Avatar :-|
    Re:Formator

    Да си фалират ООД-тата и така ще излязат чисти

  • 5
    Avatar :-P
    Весело

    Да пуснат сандалките на примуция и да палят към морето, кво се занимават с глупости....

  • 6
    Avatar :-|
    варна

    елате да видите във варна какво е-само персонал,няма клиенти изобщо,най-много някой зяпач......

  • 7
    naturebox avatar :-P
    nature_box

    Като продаваха сандалки за по 100 лв всичко им беше наред , нали. Клиента винаги беше най-нареден. Сега нещата си идват на място. Остава и наемодатели да го разберат.

  • 8
    Avatar :-|
    Бако

    Там, май договорите са дългосрочни, има и сериозна пара напред
    за това няма да се разберат
    сещам се кой ще спечели и кой ще загуби
    ама то без риск няма

  • 9
    Avatar :-|
    един глас и от мен за статията

    нещата започват май да стават сериозни... много сълзи има в тия латино сериали, за съжаление

    но материалът е много показателен - натиснах оранжевото бутонче над заглавието.

    втори съм, но и вие може да се включите в гласуването за рейтинга на статията!

  • 10
    Avatar :-|
    Жоро

    Нещата си идват на мястото,най-после!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.