Ще защити ли Facebook личните ни данни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ще защити ли Facebook личните ни данни

Марк Зукърбърг, създател на Facebook.

Ще защити ли Facebook личните ни данни

Момчил Милев
7867 прочитания

Марк Зукърбърг, създател на Facebook.

© Reuters


До две седмици Facebook ще въведе нови, по-стриктни правила за достъп до съдържанието, което над 350 милиона души са качили онлайн до момента. Това става ясно от отворено писмо, разпространено днес от създателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг. "Добавяме нещо, което много от вас поискаха - възможността за контрол върху това кой да може да гледа всяко съдържание, което създавате и качвате", споделя 25-годишният онлайн-милиардер.

Основната промяна засяга така наречените "регионални мрежи", които ще бъдат премахнати. Според Зукърбърг до момента целият модел на Facebook се е основавал на тях, но той е бил ефективен, когато мащабите на начинанието са били много по-малки. При разрастването на онлайн-общността в планетарен мащаб се оказва, че в една подобна регионална мрежа могат да попаднат милиони хора, които често получават свободен достъп до чуждо съдържание. Така например някой напълно непознат човек, с който членувате в регионална мрежа "България" например, би могъл да разглежда качените от вас снимки, без изобщо да попада в листата ви с приятели. Злоупотребата с информацията, качена от потребителите на социалната мрежа, става все по-обсъждан и реален проблем и вероятно този факт е накарал мениджмънта на онлайн-компанията да предприеме превантивни действия.

"Около 50 на сто от всички потребители на Facebook членуват в регионални мрежи, така че това е сериозен въпрос за нас. Ако успеем да създадем по-добра система, повече от 100 милиона души ще имат още по-добър контрол над своята информация", пише още Зукърбърг. Според него, когато новата система за контрол на съдържанието бъде въведена, всеки ще може да даде достъп до профила си на своите приятели, на приятелите на своите приятели или пък на всеки потребител на Facebook. Остава само да видим как всичко това ще изглежда на практика.

До две седмици Facebook ще въведе нови, по-стриктни правила за достъп до съдържанието, което над 350 милиона души са качили онлайн до момента. Това става ясно от отворено писмо, разпространено днес от създателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг. "Добавяме нещо, което много от вас поискаха - възможността за контрол върху това кой да може да гледа всяко съдържание, което създавате и качвате", споделя 25-годишният онлайн-милиардер.

Основната промяна засяга така наречените "регионални мрежи", които ще бъдат премахнати. Според Зукърбърг до момента целият модел на Facebook се е основавал на тях, но той е бил ефективен, когато мащабите на начинанието са били много по-малки. При разрастването на онлайн-общността в планетарен мащаб се оказва, че в една подобна регионална мрежа могат да попаднат милиони хора, които често получават свободен достъп до чуждо съдържание. Така например някой напълно непознат човек, с който членувате в регионална мрежа "България" например, би могъл да разглежда качените от вас снимки, без изобщо да попада в листата ви с приятели. Злоупотребата с информацията, качена от потребителите на социалната мрежа, става все по-обсъждан и реален проблем и вероятно този факт е накарал мениджмънта на онлайн-компанията да предприеме превантивни действия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

19 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    keipax

    Е, че то, който иска да си предпази личните данни просто няма нужда от Фейсбук.

  • 2
    Avatar :-|
    zlatnata sreda

    До коментар [#1] от "keipax":

    Може да се ползва фейсбук и без да си описва6 номера на обувките.
    Струва си да си в тази мрежа, за6тото така може6 да има6 директен и бърз достъп до вси4ки приятели и познати, което е затруднено от 4естата смяна на телефонни номера, имейл-адреси и дори страна на местоживеене.
    Няма нужда от снимки, филм4ета и тн откровения, отдавна напуснахме у4или6те!

  • 3
    Avatar :-|
    vyarno

    поддържам keipax - не може да се разчита на фейсбук или която и да е компания да защитатват лчните данни. всичко онлайн е PUBLIC в една или друга форма!

  • 4
    Avatar :-P
    Владо

    Напуснах фесбук и повече не мисля да повтарям. Според мен това е пълна загуба на време. Нямам нужда да поддържам връзка с всички, достатъчни са ми хората до мен, с които всеки ден влизам в директен контакт очи в очи.

  • 5
    rapidfire_ avatar :-|
    rapidfire

    Ама ако някой иска да е в контакт с приятелите си има и Skype за тази работа.
    Не страдам от излишен ексибиционизъм, че да си споделям личния живот с целия свят. Пък и има нещо нездраво в това според мен.

  • 6
    Avatar :-|
    апашо

    Facebook има смисъл ако често сменяте местонахождението си и така поддържате връзка (макар и косвена) с хората, които познавате по място. Примерно: завършили сте в чужбина, върнали сте се в България и не се чувате със съквартирантите си често, а по-добро: виждате какво става с тях през Facebook. Друг е върпосът ако играете на фармвил (или пет съсаяети или квото е там) докато ви плащат да вършите работа...

  • 7
    Avatar :-|
    мен

    Един инструмент е наистина успешен, когато хората го използват за неща, за които дизайнерът му дори не е мечтал. В това отношение Facebook е наистина успешен инструмент. А ако сами не пазите личните си данни, защо очаквате една комерсиална организация да го направи?

  • 8
    Avatar :-|
    Гочоолу

    То ако фесйбук продължава в същия дух да отнема всяка свободна минута на потребителите, принуждавайки ги да описват какво ядат, кога са си измили зъбите и колко чифта обувки имат, ще се случат две неща - или фейсбук ще се комрометира дотолкова, че никой няма да гледа сериозно на акаунта си там, или потребителите ще бъдат уволнени от работа. Всяко нещо си има марка, а във феисбук отдавна са я преминали, опитвайки се да ти ангажират вниманието 12 ч/ден. с тях.

  • 9
    Avatar :-|
    зелен

    Фейсбук не е задължителен за никого, нито пък споделянето на снимки е задължително. Съжелявам хората, който искат да се докарат, колко са готини пред приятелите си, но се страхуват друг да не види снимките им. Човек трябва да си има мярка в поведението, заради себе си, не да плюе, че админите на фейса не са му защитили данните. И дори да измислят невероятна защита, ако си тъпак, пак всички ще са наясно с кирливите ти ризи.

  • 10
    jelezen avatar :-|
    jelezen

    Значи трябва всички да внимаваме с личните си данни в интернет. Защо фейсбук да прави изключение от това правило? Правите си профил там с много, много снимки, и после не искате кой да е да ги гледа?!
    Пробвах го що за животно е това и бързо се отказах. Ако искаш да си самотен, трябва ти фейсбук.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK