Министър-председателят Сергей Станишев ще даде в понеделник старт на проекта за модернизация на летище "Пловдив". Инвестицията е за 40 млн. лв. и средствата са осигурени от републиканския бюджет, съобщават днес от правителствената пресслужба. Най-големият акционер в аерогарата е компанията "Алфа финанс" (с мажоритарен собственик Иво Прокопиев, съиздател на "Капитал" ), която държи 58.08% от дружеството.
С разширението капацитетът на аерогарата ще достигне половин милион пътника годишно. Модернизирането на летищния комплекс е от голямо значение за интензивното развитие на туризма в региона, тъй като ще бъдат създадени условия за откриване на нови дестинации и редовни линии към държави от Западна и Източна Европа и Русия. От аерогарата ще се извършват и товарни превози.
С осигуреното от държавата финансиране ще бъде изграден нов пътнически терминал с площ 5000 кв. м. През него ще могат да преминават по 1000 пътника на час в най-натоварения трафик, което е 4 пъти повече от възможностите в момента. Инвестицията е за 13 млн. лв. Към новия пътнически терминал ще има паркинг за 80 автобуса и 80 автомобила. За него са предвидени 3,5 млн. лв. Разширението на летището ще позволи едновременното обслужване на два пъти повече самолети. За увеличаване на броя на самолетните стоянки от 6 на 14 ще бъдат вложени 8 млн. лв.
Още 13 млн. лв. са осигурени за цялостна реконструкция на ел. захранващите и осветителните системи. 2,5 млн. лв. са за нова водоснабдителна и канализационна система, а 1 млн. лв. са за реконструкция на съществуващите светотехнически и противопожарни системи.
Летище Пловдив е определено за резервно на софийската аерогара и се използва в периоди с ниска видимост.
Министър-председателят Сергей Станишев ще даде в понеделник старт на проекта за модернизация на летище "Пловдив". Инвестицията е за 40 млн. лв. и средствата са осигурени от републиканския бюджет, съобщават днес от правителствената пресслужба. Най-големият акционер в аерогарата е компанията "Алфа финанс" (с мажоритарен собственик Иво Прокопиев, съиздател на "Капитал" ), която държи 58.08% от дружеството.
С разширението капацитетът на аерогарата ще достигне половин милион пътника годишно. Модернизирането на летищния комплекс е от голямо значение за интензивното развитие на туризма в региона, тъй като ще бъдат създадени условия за откриване на нови дестинации и редовни линии към държави от Западна и Източна Европа и Русия. От аерогарата ще се извършват и товарни превози.
11 коментара
Като направят новия терминал, ще умре далаверата на компанията "Алфа финанс" (с мажоритарен собственик Иво Прокопиев, съиздател на "Капитал" ). Тогава може да им се наложи да вложат малко пари за обслужване на пътниците, а не само да папат наготово по 20 бона всеки месец.
е на тва му се вика майсторлък !! Евала Прокопиев, без пари сте си ремонтираш летището. Няма такива хрантутници !!!!
Разгиле, ей ти Скай Юръп, ей туризъм!
Че в този Пловдив стана много скучно, само пловдивчани.
Това е хубава новина, скоро Пловдив ще стане много хубаво място за живеене.
Вие сте луди! Защо въобще го публикувате това!?
Доста лош PR.
Вестника ни разказва, как конкуретна икономическа група, прави опити за съмнителни бартери с имоти. В същото време блог "Вътрешни работи" ни успокоява, че държава ще модернизира нещо, което е частна собственост!
Убеден съм, че това най-малкото не е "Вътрешна работа"!
Ейййййй най-после!
Наистина Пампорово и другите Родопски курорти си имаха нужда от нещо подобно....
не разбрах ще има ли редовни полети или не защото цартъри за пампорово на мен не ми вършат работа
7 кво ме интерсуват мен курортите по малко от половината население на страната е от софия и западна България защто трябва няколко пъти годишно аз и половин Българиа да губим време пари и нерви ... на мен например пътуването от входната ми врата в Лондон до летище софия ми отнема по малко време отколкото от летище софия до входната врата в родния ми град ако мога да летя до Пловдив вместо 7-8 h ще пътувам 1-2 .Полета ми излиза горе долу на същата цена с пътя след него , стреса и умората отделно...
Щом компанията "Алфа финанс" (с мажоритарен собственик Иво Прокопиев, съиздател на "Капитал" ) сега притежава 58%, колко ще притежава след инвестиция от 40 млн от страна на държавата? Тези 40 млн заем ли са или..?