Силни критики в общината срещу проектите за кръстовища на две нива в София

   ©  Красимир Юскеселиев

На заседанието си днес след дълги спорове те решиха, че ще обсъдят още веднъж дали да разрешат на и.д. кмета Минко Герджиков да сключи договор за финансирането им с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за 70 млн. евро. Становището на съветниците ще трябва да мине и през гласуване в Столичния общински съвет, който ще заседава в четвъртък.

След търг по Закона за обществените поръчки (ЗОП) са избрани три фирми, които да преустроят общо пет кръстовища, обособени в три пакета - на бул. “България” и бул. “Акад. Иван Гешов” и на бул. “Акад. Иван Гешов” и ул. “Св. Георги Софийски”; на бул. “Драган Цанков” и “Алея Яворов” и на бул. “П. Яворов“ и бул. “Стоян Михайловски”; и на бул. “Андрей Сахаров” и бул. “Андрей Ляпчев”. Първият пакет печели фирма “Балканстрой” с оферта за близо 38 млн. лв, вторият – “Главболгарстрой инфраструктурно строителство”, предложила 88 млн. лв. и третият – “Трейс” за около 9 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
38 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Павел Лазаров
    • - 28
    • + 18

    Кръстовищата на повече нива са престъпна недомислица! По света вече те не са символ на прогрес, ами на мегаломания, на тотално неразбиране на механизмите за създаване на град с ччистосърдечна глупост

    Повече и по големи пътни инфраструктури ознават само покана за повече трафик. Това преведено на човешки език означава повече коли, повече шум и отровни газове и прах! Около бетонените чудовища ще умре всичко, ще паднат цените на жилищата в близост, ще започнат да ги обитават безнадежни нещастници.

    Нередност?
  • Павел Лазаров
    • - 17
    • + 13

    Публикувах горното без да искам. Ето тук цялостния ми текст.
    _______________________________________________

    Кръстовищата на повече нива са престъпна недомислица!

    По света те вече не са символ на прогрес, ами на мегаломания, на управленско късогледство и липса на фантазия, на тотално неразбиране на механизмите за създаване на град с човешки измерения, а най-често на престъпна продажност или чистосърдечна глупост.

    Повече и по-големи градски пътни инфраструктури ознават само покана за повече и повече трафик. Това преведено на човешки език означава повече коли, повече шум, отровни газове и прах! Около бетонените октоподи умира всичко! Падат цените на жилищата в близост, поради обективната непоносимост на новичките условия на живот. Като следствие започват да ги обитават самобезнадежни нещастници. ... Картината е умопомрачителна!

    Който е любопитен да проюете мнението на човек, разбиращ наистина и от урбанистика и от управление, да заповяда на http://probujdane.com/statii/chetivo.htm

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    re
    • - 7
    • + 13

    Да бе, ония на запад са идиоти, та са направили кръстовища на 4 нива.Глупости.

    Нередност?
  • 4
    aptana avatar :-|
    aptana
    • - 6
    • + 11

    до 3: Направили са кръстовища на 4 нива, но не са ги направили в центъра на града.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    скептик
    • - 5
    • + 11

    Павле, ти на кой свят живееш бе, човек - 2/3 от жителите на градовете в по-голямата част от света живеят на не повече от 200 метра от кръстовище. Като е малко и задръстено с коли е по-добре, така ли? Или си бил скоро на село и си се размечтал за пасторален бит?

    Нередност?
  • 6
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431
    • - 5
    • + 35

    Трябва да се инвестира в подобряване на градския транспорт и екология, а не в практиката да се ползва тон и половина машина за преместването на един брой пътник. Повече, по-чисти, по-редовни автобуси на газ и ток ще намалят замърсяването и ще привлекат хората да ползват автомобилите си предимно за междуградски пътувания. Една издигната монорелсова железница затормозява пейзажа и цапа околността несравнимо по-малко, отколкото двуетажен булевард. Паркинги на много нива около централната градска част ще разтоварят пешеходните зони от набезите на шофьорите, и това е по-важно от кефа на собствениците на автомобили - най-големите замърсители на софийския въздух.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-(
    dinvanalt
    • - 3
    • + 9

    Трябва да се подходи комлексно към решаването на проблема.Кръстовищата на две нива са удачно решение, но мисля ,че е по-добре вместо да се пръскат в различни райони да се изгрждат по направления, нещо като градски магистрали.Примерно по направлението Младост-Люлин, или което се прецени че е най необходимо.Сега на конкретните кръстовища ще се минава леко, но на следващите отново ще има тапа!
    Същото се отнася и за метрото(малко се отклонявам от темата).Беше по-добре да се изгради докрай първия диаметър,имам предвид да стигне до бизнес-парка и Панчарево, а след това да започне строителството на втория.Е ако има пари и за двете още по-добре.
    Хубаво би било около всяка метростанция да има паркинг,подземен, надземен или многоетажен, особено около началните станции.Това ще увеличи броя на ползващите метрото.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    m
    • - 3
    • + 5

    Не е лошо да се дават мнения и препоръки, но разбирачите понякога са повече от необходимото. Мене ако питате е добре да се направи подземна магистрала през центъра с много ленти и няколко изхода, а отгоре нищо да не се разширява, а само да се облагородява, подобни кръстовища и дори по-големи може да има само на изходите и входовете. И градския транспорт трябва да е изцяло релсов - надземен или подземен. Идеи много, но не много обосновани...

    Нередност?
  • 9
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • - 1
    • + 10

    Много коментари, много идеи, почти всяка от тях заслужава внимание, но никоя не е достатъчно конкретна и бързо приложима за да ми реши проблема с 50минутното пътуване от лозенец през семинарията , по алея яворов, до театър софия.
    Помислете логично и трезво, без еко крайности и без обичайното фоново мрънкане. Примерно: Две такива кръстовища на Яворов ще облекчат връзката с Черни връх , ще поемат и много от трафика по канала,а аз оттам минавам вече само в неделя.
    Релсова моно железница или както там се нарича е нещо супер, убеден съм в това, само че в наши условия проектиране + изграждане ще продължи поне 10тина години, да не говорим колко ще струва.
    Надземните кръстовища за сметка на това са с готово финансиране, да не говорим че няма как да се строят безкрайно дълго време - просто защото на хората им прави впечатление и почват да мрънкат наистина сериозно, както при затворения заради метрото Черни връх . Друг е въпроса че като няма задръстване и колите минават бързо през кръстовището, се гори по малко гориво, емисиите са по малко и т.н. "бонуси".
    Иначе мен най ме кефи идеята за подземна магистрала на #8.

    Нередност?
  • 10
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 5
    • + 8

    И аз съм против - такива кръстовища (детелини) се правят на магистрали или на т.нар. експресуейс, каквито има в Америка - път, който минава през целия град и няма светофари по него, а само детелини.
    Иначе просто задръстването ще се измести до следващия светофар. Никаква файда няма, ако се направят 5-6 такива детелини, надалеч една от друга, и помежду им теснотия и светофари. Язък за 200-та милиона, а до тези коментатори, които казват, че финансирането било осигурено - ами нали е заем, бе хора, нали ние ще трябва да го връщаме!

    Има много по-ефективни начини да се облекчи трафика - например в моя квартал главните улици са Дойран и Гоце Делчев - те са с по четири ленти, но се ползват само две, защото постоянно спират разни наглеци точно под знаците "забранено" - има и кофи за боклук на платното, и дупки, и какво ли още не. Да се пуснат паяци, солени глоби, и каквото трябва още за да се разчистят препятствията, и трафикът ще тръгне много по-добре.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал