Транспортът в София - слабо място в бюджета за 2010 г.

Синдикалистите от "Подкрепа" отсега прогнозират напрежение заради липса на пари.

За да спестят средства, автобусите от градския транспорт в София продължават да се движат и през зимата по лятно разписание т.е. по-нарядко<br />
За да спестят средства, автобусите от градския транспорт в София продължават да се движат и през зимата по лятно разписание т.е. по-нарядко<br />
За да спестят средства, автобусите от градския транспорт в София продължават да се движат и през зимата по лятно разписание т.е. по-нарядко<br />    ©  Георги Кожухаров
За да спестят средства, автобусите от градския транспорт в София продължават да се движат и през зимата по лятно разписание т.е. по-нарядко<br />    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Протест

Още един текст от проекта за бюджет за 2010 г. предизвика недоволство по време на общественото му обсъждане. Общинската администрация запазва досегашните нива на местните данъци и такси с едно изключение - таксата за детските градини да се увеличи от 40 лв. месечно на 60 лв. По време на дискусията стана ясно, че в деловодството на София е внесена петиция от майки срещу това намерение. При представяне на позицията им бившият общински съветник от БСП Борис Цветков предложи да се компенсират с  80 лв. на месец, например, родителите, които не могат да запишат децата си в детска градина, защото няма достатъчно места. Средства за това според него може да се намерят като се спестят пари от ремонтите на сградите им или пък се търси обезщетение от застрахователите за нанесени щети върху огради, мантинели и светофари при катастрофи. Сега поправянето им е за сметка на общината.

Градският транспорт в София ще се окаже едно от най-слабите места в бюджета за 2010 г. На подобно мнение са и синдикалистите, които отговарят за този сектор в "Подкрепа", както и зам.-кметът по финансите Минко Герджиков. Двете страни обаче имат различни виждания как може да се компенсира липсата на достатъчно финанси. 


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Boris Tsvetkov
    • - 2

    Петиция срещу повишаване на таксите за ДГ на територията на столична община в условията на криза и непрозрачност на разходваните средства

    Линк на петицията: http://bgpetition.com/DG/index.html

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Камен
    • + 8

    Минко, не е сложна тая работа хич, много ум не трябва, а една командировка до чужбина да видите там как е - не само да ходите по софри.
    1 млн. коли в София, едва ли има една, която да паркира правилно. По 20 лева глоба 2-3 пъти в годината да им сложиш (не всеки ден, че да не възроптае електората) и ще си запълниш дупката в бюджета.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Емил
    • + 1

    Така ще е... направихте заплатите на ватманите на по повече от хиляда лева, а оставихте контрола е под всякаква критика.
    По-добре да бяхте дали някой лев на няколко одитора и двама добри мениджъри и да се постигнат необходимите рационализации.

    Нередност?
  • 4
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 2

    До #2

    Много е лесно така - от хората,които имат коли...Ми тогава да се върнем в каменната ера,а? Не може да си плащаш данъците като поп,а с парите ти нищо да не се прави с години.Да не говорим за абонаментите по платените паркинги - по-сладка пара от тази не виждам да има.За едно смотано паркомясто по 100 и нагоре лева на месецискат.Какво да кажат тогава градовете с по 10 милиона жители и нагоре? Всичко сочи към едно - НЕКАДЪРНОСТ на управлението - и градското,и държавното!

    Нередност?
  • 5
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    е това да и ексика на София... де този късмет....

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Офффф
    • + 1

    Да сте чули някой, някога да е казал, че парите са му достатъчни или са много?!?!?!?!

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    cokrat

    3От: Емил [Анонимен | неутрално]
    08 януари, 20:26 Отговор Одобрение 1 от 1 глас
    Така ще е... направихте заплатите на ватманите на по повече от хиляда лева, а оставихте контрола е под всякаква критика.
    По-добре да бяхте дали някой лев на няколко одитора и двама добри мениджъри и да се постигнат необходимите рационализации.

    ===========================

    Много глупости изписано досега. Горното мнение дава отговор на всичко. Ето къде е заровено кучето - няколко одитора и двама добри мениджъри - Ето това трябва на КОМПАНИЯТА ЗА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ/ ТУК ВЛИЗАТ ВСИЧКИ ФИРМИ/ - Независим обществен външен контрол на приходите и разходите на КОМПАНИЯТА. Контрол който всеки месец ще прави отчет за свършената работа. Няма друг начин. Преди време чрез в-к "Труд" бяха зададени открито въпроси към шуфа на КОМПАНИЯТА Васил Найденов мисля, че беше. Аз зададох въпрос за външен одит /чрез Делойт и Туш/. Найденов беше категорично против, защото тех ги били проверявали много контролни органи и т.н...
    Гадинката не искаше да признае, че посочените от него органи не са независими...и няма как да бъдат обективни при контрола си.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Милен Вучев
    • + 1

    Много сте прави, че е "слабо място". Егати и бездънната яма са тези общински фирми.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал