Скъпа София

Паркирането в центъра на столицата ще се оскъпи най-вероятно три пъти. Местата няма да се увеличат, поне засега. По-високата цена не е свързана с разходите за услугата, а е част от мерките на общината да намали трафика в града.

Софийската община най-вероятно ще въведе и нов знак за синя зона, за да премахне съществуващите сега най-различни табели<br />
Софийската община най-вероятно ще въведе и нов знак за синя зона, за да премахне съществуващите сега най-различни табели<br />
Софийската община най-вероятно ще въведе и нов знак за синя зона, за да премахне съществуващите сега най-различни табели<br />    ©  Цветелина Ангелова
Софийската община най-вероятно ще въведе и нов знак за синя зона, за да премахне съществуващите сега най-различни табели<br />    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Общинските съветници в София тази година не увеличиха местните данъци и такси заради кризата, но не пощадиха шофьорите. Работна група, в която влизат съветници, специалисти по транспортна инфраструктура, представители на КАТ, на дирекция "Архитектура и градоустройство" и поделение "Паркиране и мобилност" (част от Центъра за градска мобилност), планират драстично поскъпване на цената за паркиране в София. Целта е да се ограничат хората, които идват в идеалния център на столицата с автомобили, както и да се намали престоят им там.

Проектът предвижда зоната да има три района - т.нар. син в централата част, зелен и жълт, без да обхваща целия град. Засега обаче платеното паркиране ще остане в съществуващите рамки, само ще се увеличи цената му. Част от действащата синя зона ще премине в зелената част, където се предлага цената да е 2 лв. за час паркиране. В идеалният център, заключен между булевардите "Сливница", "Васил Левски", "Скобелев" и "Христо Ботев" (в който влизат и моловете) ще се плаща най-вероятно 3 лв. за час престой. В най-далечната периферна зона платеното паркиране ще бъде 1 лв. за час. Някои от централните пътни артерии, по които се движи градски транспорт ще бъдат изцяло със забранителен режим - в тази графа засега влизат бул. "Дондуков", бул. "Мадрид" и бул. "Христо Ботев".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

54 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    dragozow avatar :-|
    Кум Вълчан
    • - 4
    • + 25

    Що не строят паркинги, а правят улиците законни такива? Българска простотия. Нашата държава е вероятно единствената в която е законно да паркираш на тротоара или където ти падне.

    Нередност?
  • 3
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 4
    • + 32

    Е как да строиш паркинги като е много по-лесно без да строиш нищо да прибираш пари?

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Надя
    • - 22
    • + 15

    Центъра на София има доста добра мрежа от малки улици, които ако се ремонтират, освободят от коли и се направят двупосочни ще бъдат сериозна алтернатива на големите и задръстени булеварди. В момента, ако искате да отидете от точка А до Б имате максимум 2 алтернативни маршрута и ако единя ще ви отнеме 15 мин повече - кой ще изберете? бул Витоша трябва да се отвори, Левски, Патриарха и Раковска да са двупосочни. Виждала съм по света доста по-тясни двупосочни улици, които вършат чудесна работа. Също така съм виждала и светофари на кръстовища като на Шести Септември и Славянска, но това е друга тема. За да се освободи трафика може да се помисли и в посока подмяна на остарелите светофарни уредби, които могат са се направят доста по-рационални, има много кръстовища, на които десния завой може да се пусне дори при червено за направо - например на бул. Вапцаров и Черни Връх. Нелогичното е, че такава уредба на движението вече има на някой светофари, но не на всички. Добре е, че някой мисли за трафика в София, но мисленето трябва да е в посока не как да съберем повече пари, а как и къде да инвестираме. Възвръщаемостта ще е голяма ако на шофьорите и пешеходците им е удобно!

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Joro
    • - 1
    • + 17

    Решението на паркирането в София, а и в целия свят, но в което Столична община не пожела да инвестира: http://urbancomplex.net

    Нередност?
  • 6
    ariman_info avatar :-|
    Ariman
    • - 2
    • + 19

    До общинарите: Три лева, два лева, един лев, глупости, вдигнете цената с 50%, т.н. един час да стане 1,50 лева, приходите ще са по-високи, проста математика, а що се отнася до адския транспорт, някой общинар случайно да го ползва?, айде стига с глупостите, либерализирайте, не санкционирайте, а да и оправете дупките, че в някои вече може да се паркира!

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Dirk Struan
    • - 8
    • + 21

    Няма друго работещо решение освен вдигане на таксите за паркиране, а в бъдеще и за преминаване. Такива решения доказано свършиха работа в Лондон и отпушиха центъра. Всъщност трябва да се помисли по принип за вдигане на таксите и данъците за автомобил в цяла България. В България има прекалено много коли и трябва да станат по-малко. Пример за подобен подход - Сингапур - безупречен градски транспорт, сравнително евтини таксита и почти никакви лични коли.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    RI
    • - 8
    • + 11

    Новите монополи.

    Когато няма конкуренция, общината става монополист налагащ МАКСИМАЛНИ цени за услигата. Ако в момента частните паркинги взимат по 2лв или 2.5 лева а общината започне да взима три лева, частните паркинги - с наличие и на минимална сигурност и охрана са за предпочитане. Естествено, няма места за изграждане на такива и се съмнявам че МОНОПОЛИСТЪТ - ОБЩИНАТА ще изгради такива. Тоес получава се парадокс. ОБЩИНАТА НЯМА ДА Е МОТИВИРА ДА ИЗГРАЖДА ПАРКИНГИ КОНКУРИРАЩИ ЦЕНТА ЗА ПАРКИРА В СИНЯ ЗОНА КОЯТО ТЯ НАЛАГА.

    До колково виждам, новия кмет и зам кмет НЕ МОГАТ ДА НАМЕРЯТ РЕШЕНИЕ различно от увеличаване на центата, правещи центъра ДОСТЪПЕН ЗА БОГАТИТЕ. Това е предлаганото рещение - ЦЕНТЪРА ЗА БОГАТИТЕ - ако искате да вършите работа в центъра но нямата излишни пари - поне 6 -12 лева за паркиране на ден.. то по добре не я вършете тази работа.

    ТОВА РЕШЕНИЕ Е ПОД МОЙТЕ СТАНДАРТИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СОФИЯТА, ТО НЕ СПОМАГА ЗА ПО-ДОБРИЯ ЖИВОТ НА ГРАЖДАНИТЕ НИТО ЗА ПО-РАЗВИТА БИЗНЕС СРЕДА В СОФИЯ.

    Нередност?
  • 9
    skeptichen_ avatar :-|
    skeptichen
    • - 8
    • + 17

    Радвам се на новината че ще се вдига цената на паркиране в синя зона. Само така центъра ще се отпуши от коли, и хората ще започнат да ползват обществен транспорт, който се е доказал като устойчив вид за транспорт в пределите на града на запад. Много е прав зам.-кмета - "Не може и не трябва да има гарантирано място за паркинг".

    Ще ми се да видя места за колела, както и много повече велоалеи, и затворени за коли улици - по-малко шум, чист въздух за децата ни, повече обществено пространство и свобода на придвижване.

    Мисля че на запад са разбрали че центърът не е място за коли и паркинги, а за пешеходци, колоездачи, и градски транспорт. Остава и ние да го разберем, за да подкрепим политиците в това закъсняло вече решение. Дано предложението на ЦГМ да се приеме от Общинския Съвет.

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    mda
    • - 2
    • + 12

    Поне направете някой гараж. Тия пари за какво само ще ги плащаме и накрая ония лумпен от П&Г ще разправя, че работи на много малка печалба.

    Нямам против да плащам, ама да виждам за какво.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал