Къде са реформите

Проблемите в образованието според учител по български език и литература

   ©  Цветелина Белутова

За автора

Дияна Иванова Боева е завършила българска филология. Работила е като учител, журналист и редактор. Гласът ѝ е звучал в рубрика за книги ("Нещо за четене") по "Дарик" радио. Пише за образование и култура за Plovdiv-online. Преподава български език и литература в езикова гимназия. Печелила е награда от МОН за педагогически практики, които обвързват литературата с гражданското образование.

Не искам да допускам, че несполуките в реформите в образованието (години наред) са плод на нежелание. Желание вероятно има, но сякаш няма капацитет и кадърност да се стори нещо смислено. Политиката у нас води до голямо (и тягостно) тесногръдие, което работи с мерките на затворените общества и култури: тези са от "нашите", другите – "не знаем". Сякаш много малко хора са наясно как се движи едно училище – не става дума само за документите и статистиката, а за знанието като порядък и възприемането му от различни възрастови групи. Друг е въпросът, че реформи не се правят с чиновници, които се ръководят от собствените си спомени от ученическите години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове