С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 11 фев 2009, 18:33, 8392 прочитания

"Овергаз" ще съди вестниците на Ирена Кръстева

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като близо месец вестниците на бившата шефка на спортния тотализатор Ирена Кръстена ("Монитор", "Телеграф", "Експрес" и "Политика) атакуваха изпълнителния директор на "Овергаз" Сашо Дончев, юристите на дружеството му решиха да внесат в съда четири искови молби срещу изданията. Това ще се случи до няколко дни.

"Вече повече от месец "Овергаз" и изпълнителният му директор Сашо Дончев са обект на злонамерена медийна кампания във вестниците на Ирена Кръстева и нейния син Делян Пеевски, заместник-министър на бедствията и авариите. В серия от анонимни материали и в един авторски, подписан от Чавдар Цолов във вторник, 10 февруари, "Нова българска медийна група” и нейните издания лъжат, клеветят, злепоставят, очернят и увреждат репутацията на "Овергаз" и на изпълнителния му директор, базирайки се на изцяло измислени, подменени или изопачени факти", пише в официално писмото на "Овергаз", изпратено до медиите.

В него се уточнява, че тъй като публикациите грубо погазват конституционните му права и представляват недопустимо посегателство върху честта, достойнството и доброто му име, изпълнителният директор на "Овергаз" ще поиска прилагане на санкциите, предвидени в чл. 148, във връзка с чл. 147 и чл. 148, във връзка с чл. 146, чл.286 от НК, както и в чл. 49, във връзка с чл. 45 от Закона за задълженията и договорите.


Това означава, че наказателното дело от частен характер ще се води за клевета и обида, нанесени публично. Разпоредбите в НК предвиждат в тези случаи глоба от 3 до 10 хил. лв. и обществено порицание. Понеже са внесени общо 4 иска, глобата може да достигне 40 хил. лв. Ако за казуса по чл. 286 съдът сметне, че има набедяване с неистински доказателства пред властови орган, се предвижда затвор от 1 до 10 години и отново обществено порицание.

От компанията припомнят, че тя и изпълнителният й директор са станали обект на множество нападки от страна на вестниците на Кръстева и Пеевски, след като на 22 декември 2008 г. издаваният от Сашо Дончев вестник "Сега” попита в журналистически материал какъв е произходът на средствата, с които "Нова българска медийна група” купува медии.

В началото на седмицата главният редактор на "Сега" Теодора Пеева написа, че от няколко месеца първоначално по внушение и поръчка на държавния глава Георги Първанов, а след това директно от самия него, се провежда масирана кампания за съсипване на бизнеса на издателя на вестника и съсобственик на "Овергаз" Сашо Дончев с крайна цел - закриване на "Сега".



Според публикацията част от тази кампания било и настояването от българска страна за премахване на "Овергаз" (контролирано от "Газпром" дружество) като посредник в газовата търговия с Русия и предложението "Газпром" като съсобственик в "Овергаз" да заеме мястото на смесеното дружество на българския вътрешен пазар и да придобие мрежата му в България.

В публикацията на "Сега" се твърди, че в неофициален разговор в Москва Георги Първанов е заявил: "Няма да позволя на един вестник да подрива политическите устои на държавата". А близък съветник на президента казал: "Закрихме вестник "Сега". Според неофициална информация целта на Първанов била бизнесът на Дончев и ключовият контакт с "Газпром" да бъде прехвърлен на енергийния бос Христо Ковачки. Самата Ирена Кръстева не отговаряше на телефона си и затова няма неин коментар по случая. В броя на ръководения от Кръстева вестник  "Монитор" от вторник е публикуван коментар под заглавие - "Плачи, Дончев, келепирът си отива!". В него всекидневникът твърди: "публична тайна е, че досега "Овергаз" безнаказано дереше по три кожи от "Булгаргаз" за доставките до българската граница". От днес издателят на "Сега" Сашо Дончев започна да отговаря на въпроси на читателите на вестника онлайн

Повече по темата четете в съботния брой на "Капитал".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекорден брой журналисти са лежали в затвора през 2011 г. 2 Рекорден брой журналисти са лежали в затвора през 2011 г.

Най-много са били задържани в Иран, Еритрея и Китай

8 дек 2011, 3879 прочитания

Съюзът на издателите се разцепи след скандал 17 Съюзът на издателите се разцепи след скандал

Изборът на Любомир Павлов за председател извади на показ конфликтите между издателските групи

16 ное 2011, 10000 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "За медии" Затваряне
MTG реорганизира активите си в България

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10