Big Brother и новата телевизионна война
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Big Brother и новата телевизионна война

Финансовата криза не се отрази на къщата на Big Brother и тя е лъскава както винаги

Big Brother и новата телевизионна война

bTV и "Нова тв" започнаха пролетната битка за рейтинги

Весислава Антонова
7295 прочитания

Финансовата криза не се отрази на къщата на Big Brother и тя е лъскава както винаги

© Нова тв


Снощи "Нова тв" излъчи първия семеен вариант на Big Brother. Това е осмият сезон на предаването ако броим специалните издания Vip Brother. От медиата се похвалиха, че по време на тричасовото предаване Big Brother Family "Нова тв" са гледали близо 2.5 млн. зрители.

Преди обаче телевизионният канал да успее да изпрати данните за гледаемостта на първото изданиe за сезона на Big Brother, рейтинги за гледаемостта изпрати bTV. Разлики в цифрите има. Чуха се първите залпове на новата сезонна война между bTV и "Нова тв" в битката за зрителския интерес.

Според данните на TNS/TV Plan, отразени в прессъобщението на "Нова тв", 2 420 000 зрители са гледали първия епизод на риалити формата Big Brother Family, излъчен на 22 март. Предаването е с пазарен дял 37.7% сред най-активната аудитория на възраст 18-49 и 31.4% сред аудиторията 4+ в национален мащаб. В различните пояси предаването Brother Family е постигнало следните резултати - 38.6% пазарен дял срещу предаването "България търси талант"- 35.8%, излъчено по bTV и 46% пазарен дял, срещу bTV Новините - 29.4%, за аудиторията на възраст 18-49.

44.5% е пазарният дял на Big Brother Family сред аудиторията на възраст между 18-49 години за София, срещу 28.7% среден пазарен дял за същия времеви интервал на bTV.

Все пак bTV първа побърза да се похвали със снощния си рейтинг, който по данни на TNS/TV Plan е по-висок от този на "Нова тв".  Данните са за часовия пояс 20:00 - 23:30 ч. и са за аудиторията с възраст над 4+. През този период рейтингът на bTV е бил 17.3%, а пазарният дял на каналът е бил 44% или с други думи праймтайма (най-гледаното тв време от 19-22 часа)  на bTV е бил гледан от 1.250 млн. зрители. По същото време (20-23.30 ч.) рейтингът на "Нова тв" е 12%, а пазарният дял 31% т.е. каналът е бил гледан от общо 880 хил. зрители.

Очевидно данни от една и съща агенция се разчитат по различен начин от двата тв канала. И всеки ги тълкува в собствена полза.

Още през 2008 г., когато риалити формата се правеше от екипът на SIA и продуцентът Димитър Митовски, той бе категоричен, че "пряката конкуренция на Big Brother не е конкретен формат, а bTV. Нека не забравяме, че тя е по-гледана от "Нова тв". Вече е изграден навик у зрителите да пускат този канал".

Факт е обаче, че откакто "Нова тв" купи правата за риалити формата, екипът на медиата е свикнал той да е нещо като локомотива, който да дърпа напред зрителския интерес и да привлича рекламодатели за канала. Шоуто е носило на медиата стабилен зрителски интерес и добри рекламни приходи, но аудиторията се променя, интересите и модата в тв програмите също. Откакто масовият български зрител се влюби в турските сериали, риалити форматите трудно могат да догонят високите им рейтинги. И ако денят си личи по заранта, то още от първото издание на осмия сезон на Big Brother Family може да се съди, че на екипът на "Нова тв" и продуцентът Old School ще им трябва много изобретателност, за да задържат зрителите пред телевизорите. Дали това ще се случи обаче, е рано да се каже.

Снощи "Нова тв" излъчи първия семеен вариант на Big Brother. Това е осмият сезон на предаването ако броим специалните издания Vip Brother. От медиата се похвалиха, че по време на тричасовото предаване Big Brother Family "Нова тв" са гледали близо 2.5 млн. зрители.

Преди обаче телевизионният канал да успее да изпрати данните за гледаемостта на първото изданиe за сезона на Big Brother, рейтинги за гледаемостта изпрати bTV. Разлики в цифрите има. Чуха се първите залпове на новата сезонна война между bTV и "Нова тв" в битката за зрителския интерес.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    stefan_pl2 avatar :-|
    stefan_pl2

    обожавам нова,а много мраза бтв

  • 2
    stefan_pl2 avatar :-|
    stefan_pl2

    обожавам нова,а много мраза бтв

  • 3
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    Обожавам Дискавъри,Нешънъл Джиографик,Експлорър и Хистори - това има ли го в изследванията?

  • 4
    deni7 avatar :-|
    deni7

    До коментар [#3] от "geordgeo":

    Съгласна съм с теб. Биг Брадър си е една "Биг Простотия".

  • 5
    stanka avatar :-P
    Станка

    Гордея се, че съм от пазарния дял на онези, които не влизат в нито едни от посочените по-горе проценти.

  • 6
    a_lizzard avatar :-|
    a_lizzard

    "Медиа" ли се пише, или "медия"? Винаги съм си мислел, че е "медия" (като "кутия", "просия" и т.н.), но нищо чудно и да бъркам...

  • 7
    stefan_pl2 avatar :-|
    stefan_pl2

    те хистари и експлорер и тв 1000,ММ и всички ДИЕМИ са собственост на НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ,ЕДИН Е СОБСТВЕНИКА НА ВСИчКИТЕ КАНАЛИ


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.