100 години Дейвид Огилви: Великите идеи обикновено са прости по същността си

Дейвид Огилви
Дейвид Огилви
Дейвид Огилви    ©  От архива на рекаламната агенция
Дейвид Огилви    ©  От архива на рекаламната агенция
Историята на Ogilvy & Mather

Основана през 1948 г. в Ню Йорк от Дейвид Огилви, към момента агенция Ogilvy & Mather има над 450 офиса в повече от 170 града по целия свят. За компанията работят над 15 000 души. Сред клиентите на агенцията в световен мащаб са лидери като American Express, IBM, Unilever, Mattel, Motorola, IKEA, CISCO, и много други. Ogilvy Public Relations съществува от 3 септември 1980 г., когато рекламната агенция, основана от Дейвид Огилви – Ogilvy&Mather, обявява създаването на Ogilvy&Mather Public Relations Inc. (O&MPR). През 1998 г. агенцията официално се преименува на Ogilvy Public Relations Worldwide (Ogilvy PR) и запазва това име и до днес. През 2008 г. се създава една от най-иновативните и бързоразвиващи се единици на Ogilvy PR - Ogilvy 360° Digital Influence (DI). Ogilvy Public Relations има над 80 офиса в повече от 50 държави. Ogilvy & Mather София е създадена през 1994 г. и е сред първите рекламни агенции в България. Към момента Агенцията работи за 57 търговски марки. В нея работят 110 души. В България Ogilvy Public Relations Sofia и Ogilvy Action Sofia са създадени през 2007 г. За изминалите години Ogilvy & Mather София печели редица престижни награди, сред които:

  • 1 награда Golden Drum 2007 и две номинации Golden Drum 2008
  •  
  • 10 награди EFFIE Bulgaria (2007-2011), от които 6 злато
  •  
  • 5 награди David Awards 2009
  •  
  • MediaMIXX International Festival 2007 – Golden Umbrella
  •  
  • Творческа агенция на годината на ФАРА за 2008 и 2009 г.
  •  
  • 35 награди ФАРА (2002-2010), от които 14 злато
  •  
  • 3 награди Television World (2000-2002), от които 1 Grand Prix


"Потребителят не е идиот. Ако лъжеш относно продукта, ще бъдеш разкрит или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път." Думите са на Дейвид Огилви, който често се шегува, че потребителят е като собствената ти жена, която рано или късно разбира дали си честен, или не. Така, Огилви коренно променя нагласата спрямо марките – и в съзнанието на рекламистите и рекламодателите, и в съзнанието на потребителите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    omniam avatar :-P
    omniam
    • + 4

    Най-удивителната смесица от изкуство и бизнес е рекламата! Благодаря за статията.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал