С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 23 юни 2011, 12:05, 11637 прочитания

100 години Дейвид Огилви: Великите идеи обикновено са прости по същността си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Историята на Ogilvy & Mather
Основана през 1948 г. в Ню Йорк от Дейвид Огилви, към момента агенция Ogilvy & Mather има над 450 офиса в повече от 170 града по целия свят. За компанията работят над 15 000 души. Сред клиентите на агенцията в световен мащаб са лидери като American Express, IBM, Unilever, Mattel, Motorola, IKEA, CISCO, и много други. Ogilvy Public Relations съществува от 3 септември 1980 г., когато рекламната агенция, основана от Дейвид Огилви – Ogilvy&Mather, обявява създаването на Ogilvy&Mather Public Relations Inc. (O&MPR). През 1998 г. агенцията официално се преименува на Ogilvy Public Relations Worldwide (Ogilvy PR) и запазва това име и до днес. През 2008 г. се създава една от най-иновативните и бързоразвиващи се единици на Ogilvy PR - Ogilvy 360° Digital Influence (DI). Ogilvy Public Relations има над 80 офиса в повече от 50 държави. Ogilvy & Mather София е създадена през 1994 г. и е сред първите рекламни агенции в България. Към момента Агенцията работи за 57 търговски марки. В нея работят 110 души. В България Ogilvy Public Relations Sofia и Ogilvy Action Sofia са създадени през 2007 г. За изминалите години Ogilvy & Mather София печели редица престижни награди, сред които:
  • 1 награда Golden Drum 2007 и две номинации Golden Drum 2008
  •  
  • 10 награди EFFIE Bulgaria (2007-2011), от които 6 злато
  •  
  • 5 награди David Awards 2009
  •  
  • MediaMIXX International Festival 2007 – Golden Umbrella
  •  
  • Творческа агенция на годината на ФАРА за 2008 и 2009 г.
  •  
  • 35 награди ФАРА (2002-2010), от които 14 злато
  •  
  • 3 награди Television World (2000-2002), от които 1 Grand Prix
"Потребителят не е идиот. Ако лъжеш относно продукта, ще бъдеш разкрит или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път." Думите са на Дейвид Огилви, който често се шегува, че потребителят е като собствената ти жена, която рано или късно разбира дали си честен, или не. Така, Огилви коренно променя нагласата спрямо марките – и в съзнанието на рекламистите и рекламодателите, и в съзнанието на потребителите.

Припомняме ви тези думи по повод 100 годишнината от рождението на един от най-известните и признати рекламисти. рожденният му ден е точно днес.


Огилви за първи път извежда на преден план марката, а не самия продукт, като винаги е вярвал, че емоционалното отношение на консуматорите към продукта е много по-важно от неговите характеристики.

Книгите му "Огилви за рекламата" и "Изповедите на един рекламист" са сред най-авторитетните и четени издания в света на рекламата. Известните му кампании за Schweppes, Guinness, Rolls-Royce все още са еталон за креативност и съвсем логично водят до прозвището му "Бащата на рекламата", както и до най-високото кралско отличие - Орден на Британската Кралица.
Когато Fortune публикува статия за Огилви със заглавието "Гений ли е Дейвид Огилви?", той отговаря, че веднага се е консултирал с адвоката си може ли да съди изданието заради въпросителния знак. Почти няма рекламна кампания, създадена от Дейвид Огилви, която да не е останала в историята като еталон за креативност, ефективност и нестандартен подход при реализирането на творческата идея.
Дейвид Огилви започва своята кариера като продавач на бисквити Aga от врата на врата в Шотландия. Основава агенцията си през 1948 г., нямайки нито един клиент и с екип от двама души, за да я превърне в империя, придобита през 1989 г. от WWP.
За да отбележи стогодишнината от рождението на своя основател Дейвид Огилви, рекламната агенция Ogilvy & Mather организира специални тържества по време на тазгодишното издание на най-големия международен фестивал за реклама Cannes Lions.

Днес рано сутринта в Кан където се провежда най-престижния рекламен фестивал бе постлан най-дългият червен килим в историята на събитието, който се разполага по цялото протежение на крайбрежния булевард Croissette до входа на зала Grand Auditorium, където на огромен билборд пише: "На този ден, преди 100 години, Дейвид се роди, за да вдъхновява". След залез слънце пък, всички улични лампи ще светят в червено, подготвяйки минувачите за тържествата на агенцията в хотел Le Grand.



Ogilvy & Mather стартира честването с предизвикателство, което отправи към всички служители на агенцията – да създадат кратко филмче за вдъхновението, в чест на продължаващото творческо влияние на Дейвид Огилви. Конкурсът бе спечелен от Sara Hines и Jan Flentje, от екипа на Ogilvy Дюселдорф (www.ogilvy.com/contest). Темата за вдъхновението и "преминаването" в червено завладяха и официалния сайт на агенцията, където посетителите са приканвани да tweet-ват с хаштаг #DO100 кои са нещата, които истински ги вдъхновяват, могат да използват апликейшън, който боядсива в червено аватара им в Twitter, както и да добавят своето послание към хилядите от цял свят, генериращи се в мозаечен портрет на Дейвид Огилви (www.do100.ogilvy.com).

Предлагаме ви видеото, което припомня някои от емблематичните идеи на Дейвид Огилви. Идеята и реализацията е на екипа на българския офис на Ogilvy&Mather.



Ако сте любопитни да научите повече:

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекорден брой журналисти са лежали в затвора през 2011 г. 2 Рекорден брой журналисти са лежали в затвора през 2011 г.

Най-много са били задържани в Иран, Еритрея и Китай

8 дек 2011, 3727 прочитания

Съюзът на издателите се разцепи след скандал 17 Съюзът на издателите се разцепи след скандал

Изборът на Любомир Павлов за председател извади на показ конфликтите между издателските групи

16 ное 2011, 9772 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "За медии" Затваряне
Седмичен PR-22

Бехар в Бразилия, мистицизъм и прически, Пирин Фолк 2011 и диамантени нанотехнологии

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността