100 години Дейвид Огилви: Великите идеи обикновено са прости по същността си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

100 години Дейвид Огилви: Великите идеи обикновено са прости по същността си

Дейвид Огилви

100 години Дейвид Огилви: Великите идеи обикновено са прости по същността си

12228 прочитания

Дейвид Огилви

© От архива на рекаламната агенция


Историята на Ogilvy & Mather

Основана през 1948 г. в Ню Йорк от Дейвид Огилви, към момента агенция Ogilvy & Mather има над 450 офиса в повече от 170 града по целия свят. За компанията работят над 15 000 души. Сред клиентите на агенцията в световен мащаб са лидери като American Express, IBM, Unilever, Mattel, Motorola, IKEA, CISCO, и много други. Ogilvy Public Relations съществува от 3 септември 1980 г., когато рекламната агенция, основана от Дейвид Огилви – Ogilvy&Mather, обявява създаването на Ogilvy&Mather Public Relations Inc. (O&MPR). През 1998 г. агенцията официално се преименува на Ogilvy Public Relations Worldwide (Ogilvy PR) и запазва това име и до днес. През 2008 г. се създава една от най-иновативните и бързоразвиващи се единици на Ogilvy PR - Ogilvy 360° Digital Influence (DI). Ogilvy Public Relations има над 80 офиса в повече от 50 държави. Ogilvy & Mather София е създадена през 1994 г. и е сред първите рекламни агенции в България. Към момента Агенцията работи за 57 търговски марки. В нея работят 110 души. В България Ogilvy Public Relations Sofia и Ogilvy Action Sofia са създадени през 2007 г. За изминалите години Ogilvy & Mather София печели редица престижни награди, сред които:

  • 1 награда Golden Drum 2007 и две номинации Golden Drum 2008
  •  
  • 10 награди EFFIE Bulgaria (2007-2011), от които 6 злато
  •  
  • 5 награди David Awards 2009
  •  
  • MediaMIXX International Festival 2007 – Golden Umbrella
  •  
  • Творческа агенция на годината на ФАРА за 2008 и 2009 г.
  •  
  • 35 награди ФАРА (2002-2010), от които 14 злато
  •  
  • 3 награди Television World (2000-2002), от които 1 Grand Prix


"Потребителят не е идиот. Ако лъжеш относно продукта, ще бъдеш разкрит или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път." Думите са на Дейвид Огилви, който често се шегува, че потребителят е като собствената ти жена, която рано или късно разбира дали си честен, или не. Така, Огилви коренно променя нагласата спрямо марките – и в съзнанието на рекламистите и рекламодателите, и в съзнанието на потребителите.

Припомняме ви тези думи по повод 100 годишнината от рождението на един от най-известните и признати рекламисти. рожденният му ден е точно днес.

Огилви за първи път извежда на преден план марката, а не самия продукт, като винаги е вярвал, че емоционалното отношение на консуматорите към продукта е много по-важно от неговите характеристики.

Книгите му "Огилви за рекламата" и "Изповедите на един рекламист" са сред най-авторитетните и четени издания в света на рекламата. Известните му кампании за Schweppes, Guinness, Rolls-Royce все още са еталон за креативност и съвсем логично водят до прозвището му "Бащата на рекламата", както и до най-високото кралско отличие - Орден на Британската Кралица.

Когато Fortune публикува статия за Огилви със заглавието "Гений ли е Дейвид Огилви?", той отговаря, че веднага се е консултирал с адвоката си може ли да съди изданието заради въпросителния знак. Почти няма рекламна кампания, създадена от Дейвид Огилви, която да не е останала в историята като еталон за креативност, ефективност и нестандартен подход при реализирането на творческата идея.
Дейвид Огилви започва своята кариера като продавач на бисквити Aga от врата на врата в Шотландия. Основава агенцията си през 1948 г., нямайки нито един клиент и с екип от двама души, за да я превърне в империя, придобита през 1989 г. от WWP.

За да отбележи стогодишнината от рождението на своя основател Дейвид Огилви, рекламната агенция Ogilvy & Mather организира специални тържества по време на тазгодишното издание на най-големия международен фестивал за реклама Cannes Lions.

Днес рано сутринта в Кан където се провежда най-престижния рекламен фестивал бе постлан най-дългият червен килим в историята на събитието, който се разполага по цялото протежение на крайбрежния булевард Croissette до входа на зала Grand Auditorium, където на огромен билборд пише: "На този ден, преди 100 години, Дейвид се роди, за да вдъхновява". След залез слънце пък, всички улични лампи ще светят в червено, подготвяйки минувачите за тържествата на агенцията в хотел Le Grand.

Ogilvy & Mather стартира честването с предизвикателство, което отправи към всички служители на агенцията – да създадат кратко филмче за вдъхновението, в чест на продължаващото творческо влияние на Дейвид Огилви. Конкурсът бе спечелен от Sara Hines и Jan Flentje, от екипа на Ogilvy Дюселдорф (www.ogilvy.com/contest). Темата за вдъхновението и "преминаването" в червено завладяха и официалния сайт на агенцията, където посетителите са приканвани да tweet-ват с хаштаг #DO100 кои са нещата, които истински ги вдъхновяват, могат да използват апликейшън, който боядсива в червено аватара им в Twitter, както и да добавят своето послание към хилядите от цял свят, генериращи се в мозаечен портрет на Дейвид Огилви (www.do100.ogilvy.com).

Предлагаме ви видеото, което припомня някои от емблематичните идеи на Дейвид Огилви. Идеята и реализацията е на екипа на българския офис на Ogilvy&Mather.

Ако сте любопитни да научите повече:

Историята на Ogilvy & Mather

Основана през 1948 г. в Ню Йорк от Дейвид Огилви, към момента агенция Ogilvy & Mather има над 450 офиса в повече от 170 града по целия свят. За компанията работят над 15 000 души. Сред клиентите на агенцията в световен мащаб са лидери като American Express, IBM, Unilever, Mattel, Motorola, IKEA, CISCO, и много други. Ogilvy Public Relations съществува от 3 септември 1980 г., когато рекламната агенция, основана от Дейвид Огилви – Ogilvy&Mather, обявява създаването на Ogilvy&Mather Public Relations Inc. (O&MPR). През 1998 г. агенцията официално се преименува на Ogilvy Public Relations Worldwide (Ogilvy PR) и запазва това име и до днес. През 2008 г. се създава една от най-иновативните и бързоразвиващи се единици на Ogilvy PR - Ogilvy 360° Digital Influence (DI). Ogilvy Public Relations има над 80 офиса в повече от 50 държави. Ogilvy & Mather София е създадена през 1994 г. и е сред първите рекламни агенции в България. Към момента Агенцията работи за 57 търговски марки. В нея работят 110 души. В България Ogilvy Public Relations Sofia и Ogilvy Action Sofia са създадени през 2007 г. За изминалите години Ogilvy & Mather София печели редица престижни награди, сред които:

  • 1 награда Golden Drum 2007 и две номинации Golden Drum 2008
  •  
  • 10 награди EFFIE Bulgaria (2007-2011), от които 6 злато
  •  
  • 5 награди David Awards 2009
  •  
  • MediaMIXX International Festival 2007 – Golden Umbrella
  •  
  • Творческа агенция на годината на ФАРА за 2008 и 2009 г.
  •  
  • 35 награди ФАРА (2002-2010), от които 14 злато
  •  
  • 3 награди Television World (2000-2002), от които 1 Grand Prix


"Потребителят не е идиот. Ако лъжеш относно продукта, ще бъдеш разкрит или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път." Думите са на Дейвид Огилви, който често се шегува, че потребителят е като собствената ти жена, която рано или късно разбира дали си честен, или не. Така, Огилви коренно променя нагласата спрямо марките – и в съзнанието на рекламистите и рекламодателите, и в съзнанието на потребителите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    omniam avatar :-P
    omniam

    Най-удивителната смесица от изкуство и бизнес е рекламата! Благодаря за статията.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK