С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
125 10 юни 2008, 16:45, 25897 прочитания

Куклите Barbie вече не са на мода

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Забравете за войната между Pepsi и Coca Cola или пък между Nike и Adidas. Най-новата супер битка между брандове се води в света на играчките - куклата Barbie срещу куклата Bratz.Създателите на Barbie Mattel съдят компанията MGA, произвеждаща куклите Bratz заради дизайна на прословутите кукли Bratz, пише популярният блог Branding strategy. От Mattel твърдят, че идеята за дизайна е хрумнала на бивш техен служител, който е отишъл да работи в противниковия лагер. Макар борбата да се води в категорията детски модни кукли, всъщност става въпрос за пари, много пари. Сумата, за която Mattel ще се борят в съда е 500 милиона долара, на толкова е изчислена печалбата на MGA от Bratz за една година.

Цялата история в дати и с големи подробности можете да прочетете в онлайн изданието на Wall Street Journal, a видео за скандала можете да гледате тук.

Според авторите на Brand Strategy това решение на Barbie е продиктувано от невъзможността да се преборят с проблемите, които им е създала появата на новия тип кукла или с други думи  - "ако не можем да ги победим, нека да ги съдим". Според тях куклите Bratz не само са изместили Barbie от позицията на пазарен лидер, но и от сърцата на децата. "Когато попитаме децата: на колко години са куклите Bratz, те мислят, че са тийнейджърки. А когато погледнат Barbie казват "стара" или "това е мама", обяснява Лариан, изпълнителен директор на MGA. И действително новите кукли имат далеч по-съвременен вид от класическата Barbie - със своите оскъдни дрехи, несъразмерни фигури, огромни устни и очи, те напомнят модерните поп идоли на децата като Бийонсе и Дженифър Лопес. Bratz не се отличават и с особени социални цели и амбиции, тяхната философия е просто - "a passion for fashion". И очевидно работи добре. Според Brand Strategy във Великобритания например продажбите им изпреварват устойчиво Barbie през последните четири години.

За повече от пет десетилетия нямаше кой да измести Barbie от върха. Според маркетолозите обаче няма нищо, което да е по-опасно за един бранд от постоянния, неконкуриран успех, защото един от най-големите парадокси в брендинга е, че трябва постоянно да се променяш, за да си постоянен. А създателите на Barbie, оказва се, се провалят точно в това да държат куклата винаги съвременна. Идеалът Barbie е създаден по калъпа на 50-те години, когато перфектната жена е била руса, със сини очи и невъзможно слаба. Идеалите на момиченцата през 2008 г., обаче, са различни от тези на техните майки и баби. "Ако Barbie напомня на някои момиченца за техните майки, това е страхотно. Една от най-важните роли на всяка жена е да бъде майка", смята вице президентът на компанията, произвеждаща куклите. Но ако това мисли 40-годишен маркетолог, то 9-годишните деца искат просто да бъдат готини.

И точно там куклите Bratz  набират преднина - те са създадени през 2001 г. и имат по-глобална визия. "Не мисля, че едно афро-американско, латино или азиатско момиче ще иска руса кукла. Напротив, ще искат кукла, която прилича на тях", разсъждават създателите на Bratz.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та 3 Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та

Събития и кампании, които може да следите в социалната мрежа

2 дек 2010, 6336 прочитания

Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено) Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено)

Гласуването във Фейсбук започна

23 ное 2010, 5826 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Зорница Стоилова" Затваряне
And the winner (засега) is...

Борисовата градина на раздора

Устройственият план на парка ще запали нов голям конфликт в София преди изборите

ЕС след изборите: Всички във властта

Изходът от вота за Европейски паралмент предвещава коалиция от четирите основни европейски партии

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си