Нов етичен кодекс до края на годината

Членовете на Обществения съвет по саморегулация вече обсъждат как ще изглежда българският национален кодекс.

Нов етичен кодекс до края на годината

Зорница Стоилова
3167 прочитания

Членовете на Обществения съвет по саморегулация вече обсъждат как ще изглежда българският национален кодекс.

© Цветелина Ангелова


Точно месец след като Общественият съвет по саморегулация заработи отново официално, неговите членове обявиха, че стартират процедурата по изготвянето на национален етичен кодекс, който ще постави стандарти на поведение в бизнес комуникациите. Проектотекстът на кодекса трябва да бъде готов през септември и ще се изготви от Управителния съвет на организацията със съдействието на съответните държавни регулаторни органи (Комисия за защита на конкуренцията, Комисията за защита на потребителите, Министерство на здравеопазването). А след съгласуването между всички страни в процеса текстът ще бъде финализиран през декември 2008 г. ОСС предвиждат и инициатива за популяризирането на ползите от саморегулацията пред самите потребители.

Николай Неделчев, член на Управителния съвет и управител на Publicis MARC, заяви, че не бива да очакваме, че на пазара ще настъпи драстична промяна в поведението на рекламодателите. Ели Герганова от Diagio, която е председател на съвета пък допълни, че саморегулацията е културен процес, който няма да се случи за една нощ. Идеята е всички доброволно да играят по едни и същи правила, за да се подобри комуникационната среда. Членовете на Обществения съвет по саморегулация подчертаха, че е много важно националният кодекс, който ще създадат да бъде актуализиран всяка година.

Към момента организацията за саморегулация наброява 25 члена, сред които има мултинационални компании (Unilever, L'Oreal, Diageo, Kraft и SBS broadcasting), рекламни агенции (TBWA, Publicis MARC, McCann Erickson) и браншови асоциации (Асoциацията на рекламните агенции, Българската асоциация на рекламодателите, Съюз на пивоварите и т.н.).

Асоциацията на рекламните агенции изработи свой кодекс, който е одобрен от членовете на организацията, но поне досега няма развитие по неговото прилагане на практика.

Точно месец след като Общественият съвет по саморегулация заработи отново официално, неговите членове обявиха, че стартират процедурата по изготвянето на национален етичен кодекс, който ще постави стандарти на поведение в бизнес комуникациите. Проектотекстът на кодекса трябва да бъде готов през септември и ще се изготви от Управителния съвет на организацията със съдействието на съответните държавни регулаторни органи (Комисия за защита на конкуренцията, Комисията за защита на потребителите, Министерство на здравеопазването). А след съгласуването между всички страни в процеса текстът ще бъде финализиран през декември 2008 г. ОСС предвиждат и инициатива за популяризирането на ползите от саморегулацията пред самите потребители.

Николай Неделчев, член на Управителния съвет и управител на Publicis MARC, заяви, че не бива да очакваме, че на пазара ще настъпи драстична промяна в поведението на рекламодателите. Ели Герганова от Diagio, която е председател на съвета пък допълни, че саморегулацията е културен процес, който няма да се случи за една нощ. Идеята е всички доброволно да играят по едни и същи правила, за да се подобри комуникационната среда. Членовете на Обществения съвет по саморегулация подчертаха, че е много важно националният кодекс, който ще създадат да бъде актуализиран всяка година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал