The Associаted press започва война за защита на съдържанието си в интернет

Председателят на AP Дийн Сингълтон каза, че няма повече да има безплатни "разходки" на съдържанието им в интернет. 
Председателят на AP Дийн Сингълтон каза, че няма повече да има безплатни "разходки" на съдържанието им в интернет.     ©  Newspaper Association of America
Председателят на AP Дийн Сингълтон каза, че няма повече да има безплатни "разходки" на съдържанието им в интернет. 
Председателят на AP Дийн Сингълтон каза, че няма повече да има безплатни "разходки" на съдържанието им в интернет.     ©  Newspaper Association of America

Организацията посочва като свой основен проблем начинът, по който блоговете и уеб агрегаторите обобщават, слагат линкове или цитират откъси от оригинални новини от източници като АП, особено в контекста на рецесията, когато борбата за рекламните пари става все по-жестока. Председателят на агенцията Дийн Сингълтън заяви, че са решени да спрат безплатните "разходки" на своите новини из интернет. АП ще работи със сайтове, които имат разрешение да ползват съдържанието им и ще търсят законови мерки срещу тези, които не го правят. Планират да развият система, която да проследява кой копира съдържание и как го използва. И още искат да създадат търсачка, която да събира само "оторизирани" линкове, като се надяват хората да стигат първо до тях, когато търсят информация в мрежата, а не до блоговете и уеб агрегаторите.

Големите медийни корпорации, които инвестират огромни суми в произвеждането на новини и създаването на журналистика по професионални стандарти, също роптаят срещу сайтове, които печелят от техния труд и срещу интернет търсачките, които пък препращат потребителите към тези сайтове, а не към оригиналните източници на новините. Наскоро Робърт Томпсън, редактор в The Wall Street Journal се изказва остро пред The Australian, че сайтовете които агрегират съдържание, без да плащат такса за това са като "паразити или технологични тении, които се развиват във вътрешностите на интернет". The Associated Press подчертаха, че целта им не е да спрат появата на статии в уеб пространството, но искат да упражняват някакъв контрол върху тази практика и да печелят от нея.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал