Ogilvy и Graffiti BBDO триумфираха на рекламните награди Effie

Бившият управител на рекламна агенция DM&B Sofia Таня Казакова приема златната награда в категорията &quot;Услуги&quot; за кампанията на M-tel Homebox.<br />
Бившият управител на рекламна агенция DM&B Sofia Таня Казакова приема златната награда в категорията &quot;Услуги&quot; за кампанията на M-tel Homebox.<br />    ©  Красимир Юскеселиев
Бившият управител на рекламна агенция DM&B Sofia Таня Казакова приема златната награда в категорията &quot;Услуги&quot; за кампанията на M-tel Homebox.<br />
Бившият управител на рекламна агенция DM&B Sofia Таня Казакова приема златната награда в категорията &quot;Услуги&quot; за кампанията на M-tel Homebox.<br />    ©  Красимир Юскеселиев

Вероятно си спомняте, че Ogilvy станаха рекламна агенция на годината на креативния фестивал ФАРА през септември 2008 в Албена. Е, сега доказаха, че идеите им освен креативни, са и работещи. Те си тръгнаха с най-много златни награди от церемонията снощи и двете бяха на "зелена" тема. Ogilvy спечелиха златото в категорията "Социална, медийна, политическа" за популяризирането на инициативата на Световния фонд за дивата природа WWF „Да почистим природните паркове“ и в категорията "Корпоративни комуникации" за кампанията на мобилния оператор GLOBUL „Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!“.

Graffiti BBDO/Sofia бяха другият голям победител на вечерта. Те взеха най-много сребърни статуетки и една бронзова. В най-оспорваната категория "Стоки", в която по традиция има най-голям брой заявки, агенцията беше отличена за кампанията за производителя на безалкохолни напитки Pepsi Co Inc. „Спечели 111 мечтани футболни награди на ден“. В категорията „Корпоративни комуникации“ Graffiti бяха отличени със сребро за насърчаването на употребата на екологични пазарски чанти за многократна употреба – кампания на веригата магазини „Пикадили“. Лансирането на новия български сериал, който върви по Нова телевизия, "Забранена любов", беше третият отличен проект на агенцията и й донесе бронз в категорията "Социална, медийна, политическа".

Златна награда от фестивала за ефективност в категорията "Услуги" спечели и рекламна агенция DM&B Sofia, която реализира лансирането на услугата за фиксиран телефон и интернет за дома M-tel Homebox на мобилния оператор M-tel. С този успешен проект с агенцията се раздели и управителят й Таня Казакова, която пое по самостоятелен път и основа собственa рекламна агенция.

Учреден от Американската маркетингова асоциация през 1968 година, конкурсът Effie се провежда в България за втори път. Заявки за участие могат да подават както рекламни агенции, така и рекламодатели. Те се оценяват от жури в два етапа по пет показателя. Най-голяма тежест при оценките имат постигнатите резултати на кампанията, следвани от медийната и творческа стратегия за реализирането й и целите, които са поставени в началото. Повече подробности за наградените кампании и впечатления след церемонията четете в новия брой на "Капитал". А ето и пълен списък на победителите от снощи:

Победителите:

Категория „Стоки“:

злато - не се присъди

сребро – Спечели 111 мечтани футболни награди на ден

Рекламодател: Куадрант Бевъриджис/ Pepsi Co. Inc.

Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia

бронз – Лансираща кампания на замразени баници „Белла“

Рекламодател: Белла България

Рекламна агенция: Ogilvy Sofia

Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia

Още от Капитал