С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 28 май 2009, 17:44, 4231 прочитания

Marketing Innovation Forum 3 - Презареждане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-интересното от презентацията на Кевин Робъртс от третия маркетингов форум, организиран от "Капитал".Главният изпълнителен директор на Saatchi&Saatchi и създател на една от най-вдъхновяващите концепции в маркетинга за "марките на любовта" Кевин Робъртс откри събитието със своята нова стратегия за борба с рецесията, която той самият нарича "Да победиш грозно". 

Тя произлиза от схващането, че в свят, в който постоянно те заливат лоши новини, не можеш просто да се защитаваш, трябва да атакуваш. "Свърши времето на командите и контрола, живеем във века на идеите", категоричен беше Кевин Робъртс. Идеите са валутата на бъдещето, а потребителят, освободен от интернет и социалните мрежи, е новият господар. 

Затова най-близо до хората са онези марки, които усещат какво чувстват хората. "Не е важно какво казват хората, а какво наистина чувстват", подчерта Робъртс и каза, че според него повечето изследвания са пълни глупости.

Той обърна внимание, че проблемите на потребителите и клиентите са нови и те трябва да бъдат решавани с нови средства. Старите стратегии просто не работят вече. Най-хубавите идеи идват от самите хора и общностите.

"Никога не давайте на клиента това, което иска от вас, дайте му нещо, за което не е мечтал, което е смятал за невъзможно", разсмя залата Кевин Робъртс. "В 80% решенията ни са движени от емоции, а по-голямата част от рекламата и маректинга, на които сме свидетели днес, са рационални", каза още той. Рационалното води до заключения и изводи, докато емоциите водят към действие. "Вие в консултантския бизнес ли сте или в бизнеса на действията?", обърна се той към събралите се маркетолози.

"Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй грешките бързо" е мотото на концепцията "Да победиш грозно". Да контролираш това, което може да се контролира. Да не бъдеш фермер, а ловец и постоянно да си нащрек за приходи и нови бизнеси. "Ловците не ходят по безкрайни срещи и дискусии, те излизат, търсят, стрелят, убиват и ядат", отсече Кевин Робъртс и продължи: "Фокусирайте се върху основните пет неща, които ви дават конкуретно предимство и действайте бързо!"

Потребителите сега преосмислят стойността на всяко решение, което взимат. Вече не може да продавате, ако говорите на потребителите, или по-лошо ако им крещите, трябва да ги ангажирате. "Масовият маркетинг умря", категоричен беше Робъртс. "Вече не говорите на всички, а на отделни хора. Не може просто да ги информирате, трябва да ги вдъхновявате." Защото марките са притежание на хората, не на бранд мениджърите. И те не купуват вещи, а преживявания.

"Днес можем да заменим всяко нещо с нещо друго, не е важно да направите своя бранд незаменим, а да го направите неустоим", посъветва маркетолозите Кевин Робъртс. "Нямате нужда от данни и измервания, имате нужда от правилна преценка и кураж", каза още той. И не знанието и информацията са конкурентните предимства, а иновативността, емоциите, партньорството и т.н.

"Но за да бъдеш марка на любовта трябва да печелиш любовта на хората всеки ден и да не вземаш нищо за даденост", звърши Робъртс.

*Очаквайте най-любопитното от презентацията на брандинг консултанта Мартин Линдстрьом утре в блога, както и подробности от панела "Кризата като възможност", в който се включиха изпълнителният директор на Kraft Foods България Франко Дел Фабро, директорът на рекламна агенция Ogilvy Sofia Екатерина Тупарева, управителят на BMW Group България Александър Миланов, изпълнителният директор на "Девин АД" Цветан Лъжански, Бернар Москени, изпълнителен директор на БТК Груп и главният редактор на "Капитал" Галя Прокопиева.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та 3 Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та

Събития и кампании, които може да следите в социалната мрежа

2 дек 2010, 6336 прочитания

Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено) Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено)

Гласуването във Фейсбук започна

23 ное 2010, 5827 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Зорница Стоилова" Затваряне
Marketing Innovation Forum - Кризата като възможност

ЕС след изборите: Всички във властта

Изходът от вота за Европейски паралмент предвещава коалиция от четирите основни европейски партии

Спад в инерцията на растежа

Първите отчети на публичните компании дават разнопосочни сигнали за бизнеса им, но се отчита леко забавяне

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък