С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 6 юли 2009, 14:30, 8681 прочитания

Скандал с дъх на анасон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията поиска спиране на клипа на мастиката "Узаки Зорбас".Освен поредния "сезон на дините", лятото на 2009 се очертава и като сезонът на скандалите за алкохолния бизнес в България. Първо бяха "Винпром Пещера"  и тяхната viral кампания с псевдо-папарашкото клипче на полуголата попфолк певица Андреа, която е новото рекламно лице на мастика "Пещера".

А Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) атакува днес основния конкурент на "Винпром Пещера" в сегмента -  SIS Industries с обвинението, че рекламата на новия им продукт "Узаки Зорбас" е заблуждаваща и съдържа недостоверна информация. В официалното прессъобщение на комисията се казва, че цялостното впечатление, което оставя рекламата, насочва към популярното в България гръцко питие узо и "подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха закупили напитката".

В действителност рекламата на "Узакис Зорбас" представя типичен гръцки пейзаж, танцуващи сиртаки морски вълци, задължителната за рекламите на алкохол пищна руса девойка и слоган, който те подканя към действие: "Ела, ела!" (от гр. - "хайде, хайде") Проблемът, според КЗК, обаче е, че тв клипът ни кара да си мислим, че купуваме узо, докато всъщност ни продава мастика. И определя това като увреждащо интересите на конкурентите им на българския пазар, които произвеждат мастика и на търговците, които внасят и продават узо.

Дима Иванова, директор на пресцентъра на КЗК, обясни пред "Капитал", че срещу SIS Industries е образувана преписка и в срок от два месеца предстои комисията да излезе с окончателно решение по казуса. Въпреки, че на сайта на институцията още не е качено официално решение, от регулатора, казаха че са поискали превантивното спиране на клипа като временна мярка срещу нарушението. Дима Иванова каза още, че комисията е изпратила официално писмо до алкохолната компания днес, за да ги уведоми за образуваната преписка, а те имат задължението в еднодневен срок след получаване на уведомлението да спрат излъчването на тв клипа.

Маркетинг директорът на SIS Industries Весела Калчишкова обаче коментира, че до момента не са получили нито официалното становище на комисията, нито са били поканени на превантивно съвещание, за да обсъдят казуса. Тя обясни още, че на този етап няма да коментират случая и предпочитат да изчакат писмото на КЗК.

В рекламните среди вече се коментира, че казусът е резултат от ожесточената борба между двата основни конкурента в сегмента на анасоновите напитки - "Винпром Пещера" и SIS Industries, която чисто маркетингово досега се изразяваше в това кой ще излезе с по-провокативна рекламна кампания и кой ще привлече по-актуална попфолк певица за рекламно лице. Извън теорията на вероятностите и слуховете обаче, очаквайте продължението тук, в блога.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та 3 Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та

Събития и кампании, които може да следите в социалната мрежа

2 дек 2010, 6446 прочитания

Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено) Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено)

Гласуването във Фейсбук започна

23 ное 2010, 5902 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Зорница Стоилова" Затваряне
Медийни експерти: Изборният вот беше наказателен и спрямо медиите

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10