С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 6 юли 2009, 14:30, 8755 прочитания

Скандал с дъх на анасон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията поиска спиране на клипа на мастиката "Узаки Зорбас".Освен поредния "сезон на дините", лятото на 2009 се очертава и като сезонът на скандалите за алкохолния бизнес в България. Първо бяха "Винпром Пещера"  и тяхната viral кампания с псевдо-папарашкото клипче на полуголата попфолк певица Андреа, която е новото рекламно лице на мастика "Пещера".

А Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) атакува днес основния конкурент на "Винпром Пещера" в сегмента -  SIS Industries с обвинението, че рекламата на новия им продукт "Узаки Зорбас" е заблуждаваща и съдържа недостоверна информация. В официалното прессъобщение на комисията се казва, че цялостното впечатление, което оставя рекламата, насочва към популярното в България гръцко питие узо и "подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха закупили напитката".


В действителност рекламата на "Узакис Зорбас" представя типичен гръцки пейзаж, танцуващи сиртаки морски вълци, задължителната за рекламите на алкохол пищна руса девойка и слоган, който те подканя към действие: "Ела, ела!" (от гр. - "хайде, хайде") Проблемът, според КЗК, обаче е, че тв клипът ни кара да си мислим, че купуваме узо, докато всъщност ни продава мастика. И определя това като увреждащо интересите на конкурентите им на българския пазар, които произвеждат мастика и на търговците, които внасят и продават узо.

Дима Иванова, директор на пресцентъра на КЗК, обясни пред "Капитал", че срещу SIS Industries е образувана преписка и в срок от два месеца предстои комисията да излезе с окончателно решение по казуса. Въпреки, че на сайта на институцията още не е качено официално решение, от регулатора, казаха че са поискали превантивното спиране на клипа като временна мярка срещу нарушението. Дима Иванова каза още, че комисията е изпратила официално писмо до алкохолната компания днес, за да ги уведоми за образуваната преписка, а те имат задължението в еднодневен срок след получаване на уведомлението да спрат излъчването на тв клипа.

Маркетинг директорът на SIS Industries Весела Калчишкова обаче коментира, че до момента не са получили нито официалното становище на комисията, нито са били поканени на превантивно съвещание, за да обсъдят казуса. Тя обясни още, че на този етап няма да коментират случая и предпочитат да изчакат писмото на КЗК.



В рекламните среди вече се коментира, че казусът е резултат от ожесточената борба между двата основни конкурента в сегмента на анасоновите напитки - "Винпром Пещера" и SIS Industries, която чисто маркетингово досега се изразяваше в това кой ще излезе с по-провокативна рекламна кампания и кой ще привлече по-актуална попфолк певица за рекламно лице. Извън теорията на вероятностите и слуховете обаче, очаквайте продължението тук, в блога.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та 3 Тази седмица в Туитър: нова форма на живот и разочарованията на 2010-та

Събития и кампании, които може да следите в социалната мрежа

2 дек 2010, 6508 прочитания

Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено) Фотоконкурс "Парти в снимка" (обновено)

Гласуването във Фейсбук започна

23 ное 2010, 5980 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Зорница Стоилова" Затваряне
Медийни експерти: Изборният вот беше наказателен и спрямо медиите

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10