SIS Industries получиха солена глоба заради Ouzaki Zorbas
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

SIS Industries получиха солена глоба заради Ouzaki Zorbas

 Въпреки забраната, рекламата на Ouzaki Zorbas продължаваше да се излъчва по телевизията. Не беше премахната и от билбордовете, и от страниците на печатните медии.

SIS Industries получиха солена глоба заради Ouzaki Zorbas

Зорница Стоилова
12934 прочитания

 Въпреки забраната, рекламата на Ouzaki Zorbas продължаваше да се излъчва по телевизията. Не беше премахната и от билбордовете, и от страниците на печатните медии.

© Надежда Чипева


Спомняте си, че преди няколко седмици Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) излезе със становище за спиране на рекламата на анасоновата напитка Ouzaki Zorbas с мотива, че заблуждава потребителите и е нелоялна спрямо конкуренцията.

Мярката за спиране на рекламата тогава беше временна, докато комисията излезе с официално решение. Но производителят на Ouzaki Zorbas, българската алкохолна компания SIS Industries така и не изтегли рекламата от ефир, нито от печатните медии и билбордовете, за което беше наказана от КЗК с имуществена санкция в размер от 898 680 лв

От една страна рекордната сума се дължи на неизпълнението на наложената временна мярка (чл. 97, ал.2 от Закона за защита на конкуренцията), а от друга е вследствие на промяната на правилата, по които КЗК определя размера на санкциите. Според нормативната уредба глобата може да бъде до 10% от оборота на компанията за предходната финансова година. Директорът на пресцентъра на КЗК Дима Иванова обясни пред "Капитал", че идеята на санкцията е да има дисциплиниращ ефект и затова е образувана само от 3% от оборота на SIS Industries.

При събирането на доказателствата, че рекламата на Ouzaki Zorbas продължава да се излъчва и след наложената мярка за спиране, от Комисията откриват, че компанията заявява рекламата чрез други фирми и дружества. Дима Иванова обясни, че КЗК са изпратили писма до радиата и телевизиите да ги уведомят кои са поръчителите на рекламните клипове на Zorbas и установили, че разпространението на спотовете се извършва от името на други компании, но адресът за кореспонденция е официалният на SIS Industries.

До края на деня Комисията трябва да качи цялото решение в сайта си. Очаквайте продължението тук, в блога.

Спомняте си, че преди няколко седмици Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) излезе със становище за спиране на рекламата на анасоновата напитка Ouzaki Zorbas с мотива, че заблуждава потребителите и е нелоялна спрямо конкуренцията.

Мярката за спиране на рекламата тогава беше временна, докато комисията излезе с официално решение. Но производителят на Ouzaki Zorbas, българската алкохолна компания SIS Industries така и не изтегли рекламата от ефир, нито от печатните медии и билбордовете, за което беше наказана от КЗК с имуществена санкция в размер от 898 680 лв


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    plamenj avatar :-P
    alderweireld

    Спокойно можеха да стигнат 10%.

  • 2
    zhelez avatar :-|
    Жижо

    wow оборота им е 29656440 лв. (ако е вярно, че са взели 3%). Не си представях, че правят толкова голям оборот.

  • 3
    key avatar :-|
    Калоян Радев

    Да, 10% щяха да са с по-добър дисциплиниращ ефект.

  • 4
    Avatar :-?
    Cruela

    Хм, това че поръчител на рекламата и страна по договорите с медиите е 3то юл не е ли всъщност "сламката", по която да се измъкнат от блатото СИС?

  • 5
    Avatar :-|
    Stoiank

    Не вярвам да могат да се измъкнат толкова лесно, защото търговската марка е тяхна и имаха време да се произнесат по решението. Но при нас всичко е възможно. Друг проблем е че КЗК не се произнася еднозначно по всички казуси и затова всеки прави каквото си иска.
    Например картата на Лукойл се рекламира със 7 ст отстъпка на литър гориво, но някой е забравил да напише че не важи за газ пропан - бутан /по-точно там е 2 ст./ А за банките и тяхните проценти просто здраве. Но браво на КЗК че не си затвори очите този път.

  • 6
    joro01 avatar :-|
    joro01

    Да, а кога ли ще доживеем премахване на измамите, които всички наши производители на ракия и тн правят в стотици милиони левове, ощетявайки държавния бюджет в полза на дебели чиновници и обръчи?

  • 7
    katt avatar :-|
    Katt

    Дреме им на кура за ти я 3%

  • 8
    moonlight avatar :-|
    Moonlight

    Аууу, 1 000 000лв.. Сега няма да могат да си купят мерцедеси и палати


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Тази седмица в Туитър

Тази седмица в Туитър

Днес в Twitter

Днес в Twitter

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK