С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Автори

29 юни 2007 Мая КИСЬОВА

Малкото пространство „Театър в куфар“, в което се случва светът на артиста, се оказва устойчиво на всякакви предизвикателства. Някои теоретици надменно го считат за off. А тези, които правят театъра, прекрасно знаят, че оттам започва всичко - искрата, влюбването, минимизирането, удивлението... Това доказа и шестото издание на фестивала в рамките на ХІІ Салон на изкуствата, организирано от независимата едноименна фондация. Девет спектакъла, от които успешно пристигнаха 7; превес на танцовите; сре

23 май 2007 Мая КИСЬОВА
// Post-it/

Милостта побеждава по други закони

Боян Папазов посвети „Рицар на Светия дух“на Алеко Константинов 878 прочитания

Журито на Четвъртия национален конкурс за драматургия „Иван Радоев“ с председател Яна Добрева присъди голямата награда на една изключително силна пиеса, която не само потвърждава добрия период на своя автор, но и по някакъв начин дава знаци за излизане на българската драматургия от вече доста години на вайкане и търсене на причини за всякакви кризи. Защо е силен драматургичният текст „Рицар на Светия дух“ от Боян Папазов? На първо място, защото носи историческа и творческа приемственост. Защото

30 мар 2007 Мая КИСЬОВА 2
Не сбогом, а довиждане
// Лица/

Не сбогом, а довиждане

Иван Радоев-син разказва за баща си, който на 30 март щеше да празнува 80-и юбилей 4291 прочитания

Как преоткривате днес Иван Радоев? Мисля, че тепърва предстои написаното от него да бъде преоткривано. Той имаше дарба, притежавана от много малко хора - да прониква в бъдещето чрез мислите си, в поезията и в драматургията. Беше прав за много неща, не само в личен план, а и за всичко онова, което по някакъв начин огорчи демократичните надежди на българина. За съжаление го предвиди много по-рано. Как тълкувате неговата мисъл "Чувството за преходност е по-весело от чувството за вечност"... Това

23 фев 2007 Мая КИСЬОВА 1
Един за всички, всички за театъра
// Театър/

Един за всички, всички за театъра

Честна мускетарска" в Младежкия театър - възстановка и още нещо 1696 прочитания

Честна мускетарска Моето поколение наследи от идеалистично настроените си родители добри библиотеки. Пораснахме с Дюма, Скот Фицджералд, Текери, Пушкин и Достоевски. Сега моят син чете направо Алън Уотс... Затова ми е любопитно как се възприема представлението "Честна мускетарска" от Валери Петров (Младежкия театър "Николай Бинев", камерна зала) от деца, повечето от които не са чели романа или имат представа за сюжета от някоя анимационна или игрална версия. Дали стига до тях импресионистичното

9 фев 2007 Мая КИСЬОВА
// Театър/

Човекът, простил на себе си

Хенрик Ибсен и Елена Панайотова - среща в ХХI век 2249 прочитания

Много може да се разсъждава за видимите и невидимите връзки между четиримата големи европейски драматурзи на границата между ХІХ и ХХ век - Ибсен, Стриндберг, Метерлинк и Чехов. Всички обаче са достойни ученици на предшестващия ги Сьорен Киркегор, който казва, че "по отношение на истината в търсенето на нейната същност каквато и да билo връзка между един дух и друг дух е невъзможна"... Към Ибсен тримата по-млади съвременници са се отнасяли различно, но влиянието му върху тях е безспорно. Драсти

5 яну 2007 Мая КИСЬОВА 1
IMAGO
// Театър/

IMAGO

2372 прочитания

Станислав Генадиев и Виолета Витанова са центростремителното завъртане, което доведе до поредната премиера в началото на декември в ТР „Сфумато“, съпътстваща програма. „Завъртане“, защото, когато говорим за танцьори, думите концепция, идея, визия... ни се струват бавни, изпълнени с тежащо съдържание. Витални, земни, реални, будни, добре подготвени и точно затова - добри импровизатори, двамата усмихнато промотират своето представление. Не е нужно да демонстрират, че са наясно със значението на

22 дек 2006 Мая КИСЬОВА

Дали е въпрос на педагогическа адекватност или поредно потвърждение на теориите за цикличността, но винаги тийнейджърската възраст изисква особено внимание. Желанието за самостоятелност и невинаги удачният избор на посока са едни и същи за всички поколения, а провокациите уж всички ги познаваме - секти, трафик, дрога, проблеми в общуването вследствие мощното навлизане на виртуалната реалност... Дванадесет години вече екипът на театър "Цвете", ръководен от режисьора Цвете Янева, е истински медиа

25 фев 2006 Мая КИСЬОВА