С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Автори

29 май 2009 Редакционен коментар 6
15 май 2009 Редакционен коментар 11
// Коментари и анализи/

Чер-ве-ни бок-лу-ци*

Национализирането на софийската чистота 1988 прочитания

30 апр 2009 Редакционен коментар 8
24 апр 2009 Редакционен коментар 3
20 мар 2009 Редакционен коментар 4

След години на омраза и противопоставяния двете най-големи парламентарно представени десни партии СДС и ДСБ подписаха споразумение за предизборна коалиция. И с това дадоха надежда на част от гласоподавателите, че ще бъдат представлявани на изборите в края на юни. Както се и очакваше, към новата синя идея веднага започнаха да се присламчват дългогодишни обитатели на политическото блато - не че се интересуват от идеите, просто заради възможността да хванат "влак" за следващия парламент. В желанието си да се прилепят на всяка цена някои от тях смениха масата на преговорите в Каденабия с телевизионните студиа на сутрешните блокове, откъдето вече сипят заклинания и закани в познатия от миналото стил. По-опасното е, че самите лидери на СДС и

13 мар 2009 Редакционен коментар 4

Да започнем на чисто Ако има нещо положително в кризата с боклука в София, то е, че този път нещата стигнаха твърде далеч, за да има връщане назад. Конфликтът между общината и концесионерите ескалира до степен, в която палиативните мерки вече не са възможни. Развалянето на договорите изглежда единственият логичен изход от ситуацията въпреки неизбежните временни сътресения, които един такъв ход носи със себе си (стр. 22-23). Хубаво е, че решението за развалянето на договорите бе прието с пълен консенсус между партиите в общинския съвет. По-важно е обаче какво ще се случи оттук нататък. Проблемът на София не е кой чисти - Вълка или "Екуест". Проблемът е, че условията на концесията са направени така, че лесно може да се злоупотребява. В т

6 мар 2009 Редакционен коментар 30

От тази седмица офицерите в българската армия осъмнаха с един повече. И то какъв! Вицепремиерът Емел Етем-Тошкова стана майор. Званието й беше връчено на специална церемония от министъра на отбраната Николай Цонев. "Така е решил министърът, а скоро тя имаше и рожден ден", обясниха от отбранителното ведомство. По-голяма гавра с армейските символи едва ли може да има. Вярно - законът дава право на министъра да връчва звания, но никъде не е казано, че военните чинове могат да бъдат раздавани като подаръци за рожден ден. Вместо майорско звание министърът можеше да подари на колежката си Емел Етем букет цветя или бутилка вино. Със сигурност с този свой PR гаф министърът е накарал немалка част от редовите военнослужещи в армията (и не само те)

27 фев 2009 Редакционен коментар 1

Едва ли можеше да има по-подходящ момент за появата на "Страх" - популярното риалити шоу, което от тази седмица стартира и в българския телевизионен ефир. Продуцентите са улучили много точно момента. Хората по света масово се страхуват. Някои - за работните си места, други - за бизнеса си, трети - за спестяванията си. Нормално - криза е. Управляващата коалиция, изглежда, също се страхува. Трите партии осъзнават, че с всеки изминал ден кризата ще изкарва на улицата все повече недоволни хора. Затова целта на правителството ще е да отлага влизането на кризата до изборите. Задачата на Станишев и компания е много трудна. Те хем трябва да помагат на икономиката да посрещне с по-малко щети неизбежния удар, хем трябва да мислят за победата на и

6 фев 2009 Редакционен коментар 11

Я да видим ще познаете ли кой е авторът на тези думи: "При всички случаи изграждането на магистрала "Тракия" ще продължи така, че през следващите две-три години тя трябва изцяло да бъде завършена. Успоредно с това ще организираме търгове за концесиониране и на магистралите "Струма", "Марица", "Черно море". Нашата амбиция е да направим поне три пъти повече пътища, отколкото са правени през предходния мандат." Не ви трябва жокер да се сетите, че човекът с големите обещания е Асен Гагаузов. Годината е 2006-а. Сега сме вече 2009-а. А от магистралите няма и помен. Но Гагаузов продължава да е министър. И въпреки че Брюксел му спря всички пари за пътища, той отказа да подаде оставка с думите: "животът е по-силен от всякакъв ФАР и всякакви ИСПИ

30 яну 2009 Редакционен коментар 27

Както е тръгнало, "окото" на кризата ще застигне България без външна подкрепа и в предизборно бързане да похарчи 5-6 милиарда, докато се залъгва, че това е антикризисен пакет. Правителството допуска три основни грешки, за които след като си отиде от власт ще плащат избирателите: - Не анализира и не събира експертиза, така че възможно най-умно да използва резервите натрупани в годините на растеж. Вместо това е готово да ги похарчи на принципа "всяко министерство да си каже какво иска". Това представлява обявения антикризисен план "Станишев". - Крие какво прави (случаят с намаляването на фискалния резерв) въпреки, че кризата не отменя ангажимента публичните пари да се харчат законно и открито. - Отказва да види приближаващите проблеми,

28 юни 2008 Редакционен коментар 5

Президентът Първанов изненадващо се захвана с темата енергетика. Дори свика консултативен съвет - нещо, което не беше правил близо година и половина, за да я подложи на дебат. (При Първанов дебатът трябва да се разбира като стремеж за общ национален консенсус, на върха, на който е самият той.) Идеята на събирането така и не се разбра, а очакванията, че от "Дондуков" 2 може би ще дойде новина, не се оправдаха. Това, което стана ясно, е, че всички енергийни проекти - руски ("Южен поток", АЕЦ "Белене", "Бургас - Александруполис"), европейски ("Набуко"), а отскоро и американски (7-и и 8-и блок на АЕЦ "Козлодуй") са приоритет за страната (вижте стр. 18-19). Ако вярваме на максимата, че дяволът е в детайлите, то тогава може би е важно да се споме

28 юни 2008 Редакционен коментар 11

2136 г. Тогава ще бъде изпълнен правителственият план за нови 900 км нормални пътища, ако строителството на магистрали в България се движи с досегашната скорост. От 89-а година насам строежите се движат с невероятната скорост от 7 км на година и понеже пътищата все още не стигат доникъде, бавят развитието на цели региони - например Северозападна България. Липсващите магистрали причиняват загуби от повечето часове за път и увеличените разходи за транспорт. Много хора умират, защото се движат в свръхнатоварен трафик по двупосочни шосета вместо по магистрали. Мързел и кражби. Това са двете основни причини за загубите (вижте повече на стр. 12-13). Да разпределиш едни държавни/европейски пари между няколко фирми може и да изглежда лесно, но си

24 часа 7 дни