С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
84% 171 гласа
  Резултати от общо 204 гласували.
16% 33 гласа

Разпределение на гласовете по етапи

Етап 1 - 138 гласа
86%
14%
Етап 2 - 30 гласа
83%
17%
Етап 3 - 36 гласа
78%
22%
Снимка

Да

Богомил Николов

председател на асоциация "Активни потребители"

Едно от водещите потребителски права е правото на информация. Всяка мярка, позволяваща по-добра информираност на потребителите е постижение за нас. Потребителите трябва да имат право да знаят откъде произхожда продуктът, който слагат на масата.

Основна теза Заключителна теза
Снимка

Не

Ренате Зомер

евродепутат от Европейската народна партия

Смятам, че предложението на Европейската комисия да етикетира месото в готовите храни е прах в очите. Тази позиция има четири основания: Преди всичко, очевидно е, че скандалът с конското месо е резултат от измама и в момента се занимаваме с престъпление.

Основна теза Заключителна теза

Гергана Станчева

Модератор
Още със започването на дебата за обозначаването на произхода на месото в готовите храни резултатът му сякаш беше предизвестен. От самото начало привържениците на информирания избор надделяваха, а на финалния етап водеха убедително със 78% срещу 22% за противниковия лагер. Заключителните тези на Богомил Николов и Ренате Зомер не промениха баланса на силите в гласуването, въпреки че застъпниците на позицията на Зомер се увеличаваха с всеки изминал етап.

В заключителните си тези двамата ни гости намесиха и последиците от дискусията за България. Според Николов интересите на потребителите и тези на търговците не трябва да се противопоставят. "Щом като нещо е от полза за потребителите, не значи, че е вредно за бизнеса и обратно. А не може ли и бизнесът в крайна сметка да извлече ползи от наличието на информация за произход. Смятам, че трябва. Особено българският", коментира той. По думите му "българският бизнес трябва да започне да работи за положителен имидж на определени сектори, което само може да добави много стойност и да разшири географията на продажбите. Положителният имидж винаги носи повече печалба при равни други условия".

Зомер пък изказа мнение, че "обозначаването на произхода ще навреди на производителите от новите държави членки като България", а обвиненията към румънските производители за скандала с конското месо преди да бъде завършено разследването по него, "показват, че все още съществуват предразсъдъци по отношение на стандартите за производство в новите държави членки". "Това означава, че обозначаването на произхода всъщност може да доведе до ситуация, в която потребителите избират да купят само месо от собствените си страни и избягват продукти, съдържащи месо от други страни като България", коментира още тя.
84% 171 гласа
  Резултати от общо 204 гласували.
16% 33 гласа

Разпределение на гласовете по етапи

Етап 1 - 138 гласа
86%
14%
Етап 2 - 30 гласа
83%
17%
Етап 3 - 36 гласа
78%
22%
Подкрепете позицията си с коментар

7 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Geoimg Рейтинг: 783 "Да"
4 апр 2013 13:58 1
- +Оценка
+9

Всяка теза против интереса на потребителите е подплатена или с глупост или с пари!

_____

*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
 
Преглед на профил PepiX Рейтинг: 8 Неутрална
4 апр 2013 16:07 2
- +Оценка
+4

Или и с двете..

 
Преглед на профил mag210000 Рейтинг: 5 Неутрална
4 апр 2013 17:14 3
- +Оценка
+5

'Това означава, че обозначаването на произхода всъщност може да доведе до ситуация, в която потребителите избират да купят само месо от собствените си страни и избягват продукти, съдържащи месо от други страни като България'

А ако не знаят, че е от България няма ли да е равносилно на целенасочен опит за заблуда на потребителя...това че месото е от България не значи, че е лошо, аз бих го предпочела когато знам че е качествено, а и всеки би предпочел да стимулира производството в собствената си страна. Не трябва ли сами да направим избора си?! Аз лично се дразня когато питам в магазина какво е и от къде е месото и ми се отговаря с вдигане на рамене...

 
Преглед на профил pi3.14 Рейтинг: 374 "Да"
6 апр 2013 13:17 4
- +Оценка
+2

не виждам разумни доводи против етикетите с по-пълна инфо; повечето производители също са ЗА;

_____

Кредита – модерната и демократична форма на робство;
 
Преглед на профил roooster Рейтинг: 367 Неутрална
6 апр 2013 15:55 5
- +Оценка
+1

Няма по ухаеща партенка от "информиран избор"!!! За да се приеме и обработи една информация е нужна подготовка. А при повсеместното невежество, особено в БГ-то, се чудя дали някой изобщо разбира темата. Съжалявам, но познанията на сънародниците по медико-биологични теми са негативни, т.е. по добре нищо да не стопляш, отколкото да вярваш и защитаваш глупости! Да живее БГ мама!!!

 
Преглед на профил Павлин Кралев Рейтинг: 367 Неутрална
20 яну 2014 12:05 6

Естествено че да. Трябва да има. С удоволствие бих си купл кайма по 20 лева килото, ако знам че е направена от Станишев например.

_____

http://iconomicabg.blogspot.com
 
20 яну 2014 12:06 7

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

Искам да получавам известия за развитието на дебата.

Следващият дебат

Очаквайте скоро следващия дебат на "Капитал".

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: И Каракачанов в битка срещу поскъпването на хляба, Франция сваля данъци от 2019 г

Емисия

DAILY @7PM // 25.09.2018 Прочетете