С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
37% 58 гласа
  Резултати от общо 157 гласували.
63% 99 гласа

Разпределение на гласовете по етапи

Етап 1 - 73 гласа
29%
71%
Етап 2 - 28 гласа
36%
64%
Етап 3 - 56 гласа
48%
52%
Снимка

Да

Явор Алексиев

Институт за пазарна икономика

Пред развитието на ЕС винаги са стояли два основни въпроса: докъде може да стигне разширяването на броя на страните-членки и докъде може да стигне интеграцията между тях. Вторият въпрос съдържа в себе си дилемата за "скоростта".

Основна теза Заключителна теза
Снимка

Не

д-р Борислав Мавров

програмен директор, Европейски институт

Европа de facto вече функционира на две (и повече) скорости. Задълбочаването на този процес обаче крие немалко рискове и създава реална опасност една част от държавите-членки да бъдат принудени да включат на "задна".

Основна теза Заключителна теза

Десислава Лещарска

Модератор
Интеграцията в Европа да протича на една скорост – това е тезата, подкрепена от читателите на "Капитал". Дебатът се разви в интересна посока, защото убеждението на участниците, че това е правилният подход за ЕС, загуби инерция и в последния кръг гласовете "за" и "против" почти се изравниха.

В отделните кръгове на дебата Явор Алексиев от Института за пазарна икономика (ИПИ) аргументира позицията си, че Европа на една скорост за България означава задълбочаване на икономическата пропаст между периферия и център. Изходът е бързи и решителни реформи в държави като България и Румъния например, както и плавен преход към общоевропейски регламенти, неприложими към сегашното ниво на администрацията и съдебната система у нас. Но мнението на д-р Борислав Мавров, че обединена Европа е най-отговорната позиция на този етап от историята печели по точки. Както отбелязва един от нашите читатели: "В икономическо отношение диференцираната интеграция е просто неизбежна заради наистина големите различия между отделните държави. В политическо отношение обаче, в смисъл на единно европейско пространство на споделени ценности, Европа на две или повече скорости не бива да се допуска". Добрата стратегия за по-слабите страни като България е да бъдат по-активни и да се опитат максимално да се включат в общоевропейския дебат, като гъвкаво използват всички възможности за изгоди както за себе си, така и за организацията, посочват нашите читатели.
37% 58 гласа
  Резултати от общо 157 гласували.
63% 99 гласа

Разпределение на гласовете по етапи

Етап 1 - 73 гласа
29%
71%
Етап 2 - 28 гласа
36%
64%
Етап 3 - 56 гласа
48%
52%
Подкрепете позицията си с коментар

2 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил D-r D Рейтинг: 938 "Да"
12 апр 2014 20:50 1
- +Оценка
+4

Смутен съм от патоса на модератора Лещарска, че "интеграцията в Европа да протича на една скорост – това е тезата, подкрепена от читателите на "Капитал".
Аз съм читател на "Капитал" и не подкрепям тази позиция. В българския език има възможнаст да се използват сравнителна (по-) и превъзходна степен (най-) за изразяване на отношение. В конкретния случай е уместно да се приложи сравнителната степен и изразът на журналистката да е, че ПО-ГОЛЯМА ЧАСТ от читателите....
По отношение на двете тези - тази за едната скорост е много примамлива, но много утопична, защото подкрепящите я заобикалят отдалече отговора на въпроса кой ще даде парите.

 
Преглед на профил owen Рейтинг: 623 Неутрална
13 апр 2014 07:46 2
- +Оценка
+3

но това е напълно безсмислен дебат. Европа на няколко скорости е факт, безспорен; въпросът е как ще се развива съюзът и отношенията между различните писти.

 

Искам да получавам известия за развитието на дебата.

Още по темата

Шулц и Юнкер повече се съгласяваха, отколкото спориха в първия дебат за председател на ЕК

Централна тема беше балансът между бюджетни икономии и инвестиции за насърчаване на икономическия ръст

Европейските компании забавят инвестициите

Мениджърите се фокусират върху повишаване на дивидентите и обратните изкупувания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, АВВ строи пети завод в България, 353 млн. лв. ще разпределят за общински проекти ОББ и Сосиете Женерал

Емисия

DAILY @7AM // 21.09.2018 Прочетете