С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Самолетни несгоди

2 13 юли 2010, 51371 прочитания
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
Темата на: forum1999
Преглед на профил

Темата е в архива и се разработва от forum1999.
Предложена е от forum1999 и подкрепена от 25 човека.

Защо е важна

Във връзка със зачестилите проблеми с (нискобюджетни) авиокомпании - закъснели или анулирани полети и др., във всяка държава има агенции, които помагат на потребителите да представят претенциите си и да спечелят полагащите им се компенсации по силата на Директива EC 261/2004. Съществуват и НПО, които представляват потребителите в такива случаи на принципа "заплащане единствено при успех на делото". Какво е положението в България - както обичайно и в тази ситуация ощетените потребители няма към кого да се обърнат. Тъй като и съдилищата са далеч, авиокомпаниите нямат причина да се съобразяват с претенциите на български потребители.

Какво е решението

Предлагам интервю с Комисията за защита на потребителите, в което да се разяснят функциите на тази институция. Моето впечатление е, че назначените в нея имат за цел единствено да отбиват атаки от недоволни потребители.

Коментарът на

Организацията, която може да помогне в случаи на нарушени права при полет, е Европейският потребителски център в България, част от мрежа на потребителски центрове в ЕС.

Преди да планирате полет непременно се запознайте с условията на всяка авиокомпания, защото те имат различни правила и политики. Ето полезно начало:

Да летиш наистина low-cost. Или какво трябва да знаем, когато запазваме билети за нискотарифните авиокомпании

Ако все пак се наложи да търсите обезщетение за нарушени права - вижте случая на пътник с анулиран полет и перипетиите до получаване на компенсация:

Отмениха ми полета. Искам си парите. Как да търсите компенсация в случай, че са нарушили правата ви при отменен полет

както и

Интервю с Албена Палпурина, директор на Европейския потребителски център в България, от която ще научите повече за работата на центъра
Подкрепете позицията си с коментар

2 коментара

Избор на тип:
15 юли 2010 14:42 1

Този коментар беше изтрит в 14:42 на 15/07/2010 от неговия автор.

Преглед на профил xflood Рейтинг: 1083 Неутрално
15 апр 2011 08:58 2

В някои държави хората си имат застраховка "Travel cancelation" (отмяна на пътуването) точно за такива случаи. И хората не му мислят за директиви и членове..

_____

Fail with honour then succeed by fraud
 
Подкрепям темата
25 човека подкрепят темата Легенда
  • Регистриран потребител

  • Потвърден имейл