С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

Произведено в България

Защо е важна:

Медийното пространство е монополизирано от непроизвеждащи хора и професии. Политици, банкери, адвокати, чиновници, певци, актьори, журналисти :) и т.н. - повечето твърдят, че произвеждат нещо виртуално - закони, услуги, изкуство и т.н., но са малко хората, които виждаме/чуваме/четем, за които знаем, че са част от създаването на дреха, храна, енергия, инструмент - въобще нещо измеримо, от което имаме нужда и ползваме (изключвам произведенията на изкуството). Ясно е, че това е изтъркана и скучновата тема, но отсъствието от публичното пространство, както и изопачавенето и в реклама постепенно изкривява ценностната ни система. Ставаме идиотски консуматори, загубили стремеж към осмисляне - нещо, за което преди години се подигравахме на американците и в което сме на път да ги задминем. Създаването на продукт - от хляб до софтуер изисква в различна степен задълбочено познаване, разбиране, фантазия, стремеж към съвършенство - иначе /при неизкривен пазар/ конкуренцията те изхвърля, а глупаците не оцеляват /понякога така разбираме, че сме били глупави/. Това все-повече ми липсва в медиите за сметка на натрапените псевдозвезди на консумацията.

Какво е решението:

серия от статии, тип соц.очерк :) за популярни производители - с хората, свързани със самото производство. Обяснения за средата, трудностите, тенденциите, конкуренцията, перспективите в търсене на смисъла - защо и как човек /о/става производител. Напр. ферми, земеделски стопанства, облекла, велосипеди, храни, напитки.

Предложена oт wowbagger, 8 юни 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
1

Качеството на храните

Защо е важна:

Създаването на мегаагенция, която ще се занимава с контрола на храните крие много рискове. Липсата на обществен дебат поражда редица опасения, които могат да бъдат разсеяни единствено с повече публичност. Концентрирането на всички контролни органи в едно министерство създава предпоставки за ужасяваща корупция. Паралелното прокарване на идеята за някакво "възстановяване" на БДС, за контрол не само върху безопасността, но и върху "полезността" на храните, съвсем пресните примери за безхаберие и корупция в министерството на земеделието, подчертават необходимостта от дебат на тази тема.



Какво е решението:

Да се чуе мнението на водещи специалисти не само от министерството на земеделието, но и от академичните среди. Да се проучи опита на други европейски страни.

Предложена oт ivaynanay, 6 юни 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
4

Летище Пловдив - потенциален хъб на нискотарифна авиокомпания

Защо е важна:

Много се говори и спекулира околко идването на Райънер в България, респ. Пловдив.

Какво е решението:

Ще ми да се направи обстоен анализ на възможностите за развитие на летище Пловдив като притегателен център на лоу-кост превозвачи и превръщането му в хъб на поне една авиокомпния.

Предложена oт IB1984, 5 юни 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
12

Непоискано търговско съобщение = SPAM

Защо е важна

Всеки от нас е ставал жертва на явлението непоискано търговско съобщение (НТС). Законите относно това явление са съвсем ясни, но много компании избират да не доглеждат ЗЕТ и да пращат SPAM / НТС със заключението - по чл.6 това е НТС – в което няма никакъв смисъл.

1. Юридически лица, които не желаят да получават SPAM / НТС могат да се регистрират в специален регистър. След което всеки Спамър е длъжен да проверя дали този mail е в списъка и да го пропуска, ако е вписан.
2. Второ, изпращането на SPAM / НТС е противозаконно към физически лица, освен ако няма тяхното изрично съгласие. Досега съм подал множество жалби до КЗП с копие и до Спамъра, и при една част от изпращачите това подейства по един или друг начин. С някои от изпращачите имах и личен контакт, който се оказа най-ефективен. Но има едни изключително нагли индивиди, те бяха осъдени от КЗП, аз многократно изпращах необходимия отговор, за да не получавам писма, изпращах лични писма и говорих с представители на фирмата, но ефектът е нулев. Фирмата е "ГУСВ - Център за професионално обучение" (www.gusv-cpo.com) - същата има нахалството да предлага услугата и да печели от SPAM / НТС (http://research.gusv-cpo.com/имейл-маркетинг-кампания ).

Какво е решението

Моето предложение е тази компания при доказано всяко нарушение по чл. 6, ал. 1, 3 или 4 от ЗЕТ да плаща максималното наказание, докато не се откаже от порочната си практика. За целта всеки потърпевш да подава жалба в КЗП – това е възможно по mail, само трябва да дадете информация за себе си. Добре ще е да се следят и жалбите и санкциите срещу нарушителя, ако след всяка жалба те трябва да плащат по 2500 или 4000 лева сериозно ще се замислят преди да пуснат отново SPAM / НТС.

Предложена oт john, 4 юни 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter
11

Регистрацията на фирми за 24 часа е мит

Сигналът е на наш читател и ни беше изпратен по електронната поща.

Защо е важна


На сайт-а на Търговския регистър и в прилежащата нормативна уредба е изрично посочено, че след приема на документи за вписване на юридически лица, Агенцията по вписванията е длъжна в срок до края на следващия работен ден да излезе с решение.

Не беше така в моя случай, както и при доста други хора (на опашките човек винаги подочува доста интересни информации). За регистрацията на моето начинание при изрядна документация трябваха 16 дни, предшествани от 30 минути за сканиране на документите. В защита на служителките в Агенцията трябва да уточня, че ме предупредиха, че "ще чакам". Но отказаха да коментират защо ще чакам.

След изтичането на срока, който ми бяха казали (около две седмици, които за стартиращо предприятие са особено важни, особено ако важни потенциални клиенти в това време си намерят нови партньори), още нямаше решение. Телефонното обаждане в централата в София с искане на информация беше особено екзотично: "Ми ш чакате, госпожа", беше отговорът. "Да, ама в нормативната уредба пише до края на следващия работен ден" (надеждата умира трудно). "Да, ама нормативната уредба не е предвидила, че ще обработваме по 2000 документа на ден. Ще чакате колкото трябва".

Така стана ясно какво се случва, а именно нещо много подобно на случая с новите лични документи. Заради някоя законова поправка най-вероятно особено много хора трябва да ползват услугите на Агенцията и тя се оказва абсолютно неподготвена за такова натоварване. Във Варна примерно има възможност да работят паралелно 6 служителки/служители. Работеха 3 гишета. На една опашка се чака за всичко, независимо дали услугата трае 1 минута или 30. Скенерите им са от миналия век. Дотук става въпрос само за процеса на подаване на документи. Мога само да си представям какво става "зад кулисите".

В крайна сметка защо е важна темата: ами защото стартиращите бизнеси са особено важни за икономиката не само по време на криза. Те са моторът на иновациите и източник на стабилни приходи за държавата, към която всички имаме очаквания.

Какво е решението

Сериозен анализ на работата на Агенцията, за да могат да се избегнат подобни ситуации в бъдеще (това надали ще е последната законова поправка, която предизвиква подобен наплив), обновяване на персонала и на софтуер-а. Като цяло това, което може да желаем за повечето административни структури - оптимизиране.

Предложена oт capital, 1 юни 2010
  • Споделяне:
  • Facebook
  • Twitter

Вашите теми за

Това са ваши предложения за теми, които да разработим. Можете да изпращате сигнали и проблеми, с които сте се сблъсквали, както и теми, които искате да видите на страниците на "Капитал".