Държавата отвори път към създаване на повече бус ленти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавата отвори път към създаване на повече бус ленти

Държавата отвори път към създаване на повече бус ленти

МРРБ значително намали изискванията за обособяването на ленти за градски транспорт

3871 прочитания

© Цветелина Николаева


Държавата намали изискванията за обособяване на отделни ленти за градския транспорт - вече е нужно улицата да има две или повече ленти в посока, широчината на лентата за градски транспорт да е най-малко 3.25 метра, а по маршрута да се движат поне 15 коли на обществения транспорт на час. До сега критериите бяха много по-високи - за създаването на такава лента бяха нужни минимум три платна в посока, широчина от 3.50 метра и трафик от 60 обществени превозни средства на час. 

Така условия за създаване на бус ленти вече има в поне осем града, сред които София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Русе и др. Заради завишените изисквания до момента въвеждането на привилегии за градския транспорт беше възможно само в два града. 

Промяната се случи, след като Министерството на регионалното развитие и благоустройството, по идея на гражданската организация "Спаси София" и девет други НПО-та, промени наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи. Новите правила са публикувани в Държавен вестник и вече са в сила. "Основната пречка за изграждането на [нови бус ленти] вече е в миналото, от тук насетне е задължение на гражданите да поискат това, което заслужават - по-бърз, ефективен и организиран градски транспорт. "Спаси София" вече подготвя пакер предложения за изграждане на бус летни в столицата," коментираха от организацията инициатор на промените.

В актуализираната наредба има и нови мерки за безопасност на велосипедния транспорт и правила за проектиране на по-достъпни велотрасета. 

Държавата намали изискванията за обособяване на отделни ленти за градския транспорт - вече е нужно улицата да има две или повече ленти в посока, широчината на лентата за градски транспорт да е най-малко 3.25 метра, а по маршрута да се движат поне 15 коли на обществения транспорт на час. До сега критериите бяха много по-високи - за създаването на такава лента бяха нужни минимум три платна в посока, широчина от 3.50 метра и трафик от 60 обществени превозни средства на час. 

Така условия за създаване на бус ленти вече има в поне осем града, сред които София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора, Русе и др. Заради завишените изисквания до момента въвеждането на привилегии за градския транспорт беше възможно само в два града. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    Най-после! Браво на Спаси София и всички съфорумци от SkyscraperCity!

  • 2
    qrg16391270 avatar :-|
    Gilgamesh

    Супер! Дано сега и общината се задейства и обособи бус ленти по големите булеварди. Специални благодарности на "Спаси София" за инициативата!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK