"Макс телеком" пусна гласова услуга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Макс телеком" пусна гласова услуга

"Макс Телеком" ще предложи мобини разговори през мрежата на "Мобилтел" в началото на 2016 г., каза главният изпълнителен директор на "Макс Телеком" Нейчо Величков

"Макс телеком" пусна гласова услуга

Мобилният оператор предлага първоначално разговори през интернет чрез приложение за смартфони

Юлиян Арнаудов
10664 прочитания

"Макс Телеком" ще предложи мобини разговори през мрежата на "Мобилтел" в началото на 2016 г., каза главният изпълнителен директор на "Макс Телеком" Нейчо Величков

© Анелия Николова


"Макс телеком" пусна от вторник собствена мобилна гласова услуга. Това се случва близо година и половина след като компанията стартира първата търговска мрежа от четвърто поколение, изградена по стандарта LTE. До момента операторът предлагаше само пренос на данни, но от пролетта разработва и тества няколко варианта да предложи и гласова услуга. Сега компанията предприема първата видима стъпка в тази насока – пуска мобилно приложение, което да може да се използва при наличието на интернет връзка.

Дебютът на Voicer

От днес потребителите на "Макс телеком" могат да използват Voicer – мобилно приложение, което предлага провеждане на мобилни разговори през интернет (т.нар. Voice over IP – VoIP). Клиентите на компанията ще могат да изтеглят софтуера от онлайн магазините за операционните системи Android на Google и iOS на Apple. Услугите от този тип се наричат Over the top (OTT) и постепенно започват да придобиват все по-голяма популярност. От една страна това се дължи на факта, че доста съществуващи чат приложения, като Skype, Viber или WhatsApp предлагат подобни възможности, а от друга, различни мобилни оператори търсят начини да могат да предлагат по по-добър начин услуги с добавена стойност на своите клиенти, базирани на тях.

"Това е световна тенденция – постепенно навсякъде навлизат подобен тип услуги (OTT). Причичната е, че телекомите се преориентират към преноса на данни", коментира Нейчо Величков, главен изпълнителен директор на "Макс телеком" при представяне на услугата.

Конкретно Voicer на "Макс телеком" идва в комплект със SIM карта и собствен номер. Ако потребителят иска да ползва 4G мрежата на мобилния оператор, той слага картата в устройството, което ще ползва (смартфон или таблет). Условието е, апаратът да е съвместим с LTE стандарта. Ако пък ще се ползва само преноса на глас през интернет, клиентите могат да ползват само номера, без да слагат физически картата в смартфона, но тогава ще трябва да разчитат на друг източник на интернет сигнал – от WiFi до мрежите на останалите три мобилни оператора. Потребителите ще могат да избират фиксирани или мобилни номера в България и в чужбина.

Voicer е разработено от Genband, компанията, която стои зад мобилното приложение за интернет разговори Fring. На базата на него е развит софтуера на "Макс телеком", но той е изработен по специфичните изисквания на оператора, обяви Величков. В момента има възможност за ползване на онлайн чат, както и на провеждане на видеоконферентни разговори.

Цена до секундата

Освен, че "Макс телеком" ще предлага гласова услуга чрез приложение, компанията разчита и на малко по-различен ценови модел от традиционните мобилни оператори. Първата съществена разлика е, че Voicer е само предплатена услуга - клиентите зареждат сума, която могат да ползваш за разговори. Когато платения лимит се изчерпа, трябва да се доплати за още колкото е желаното потребление.

Стартовият пакет, с който потребителите могат да ползват Voicer, е 5 лева с ДДС, като поръчалите получават и бонус от 1GB мобилен интерет в LTE мрежата на "Макс телеком". След това те могат да презередят суми от 5, 10, 50 и 100 лева.

Клиентите на Voicer могат да говорят помежду си безплатно, а с номера от други мобилни и фиксирани мрежи в България - за 5 стотинки на минута. За разговори в чужбина, тарифата е 10 стотиники на минута за страните от първа зона (тоест ЕС), а за останалите - варира в зависимост от държавата.

Очаквайте подробности по-късно на www.capital.bg и в утрешния брой на "Капитал Daily".

"Макс телеком" пусна от вторник собствена мобилна гласова услуга. Това се случва близо година и половина след като компанията стартира първата търговска мрежа от четвърто поколение, изградена по стандарта LTE. До момента операторът предлагаше само пренос на данни, но от пролетта разработва и тества няколко варианта да предложи и гласова услуга. Сега компанията предприема първата видима стъпка в тази насока – пуска мобилно приложение, което да може да се използва при наличието на интернет връзка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes

    ...гласова услуга чрез приложение......

    , че и пари искат......я моля....

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Не разбирам каква е "иновацията" тук. Нали вече имаме Viber и Whatsapp, които изпълняват същата функция.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    blago4estiwia avatar :-|
    blago4estiwia

    мнооооого са зле!

  • 4
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011

    До коментар [#1] от "sto67nes":

    Ако искаш да звъннеш от Вайбър или Скайп на телефон без инсталирано такова приложение май пак няма да стане безплатно.
    За сто минути пет лев обаче са доста. Масово се предлагат доста по-конкурентни пакети от мобилните оператори.

  • 5
    kykyyy avatar :-|
    kykyyy

    Значи юнаците всъщност предлагат ВоИП клиента на Генбанд, но с тяхна тарифна схема. СИМ картата и ЛТЕ интернетът им разбирам нямат абсолютно нищо общо с ВоИП-а, но ги дават в пакет за по-удобно ъъъ... по-скъпо.

    В крайна сметка решаващо ще е качеството на разговорите спрямо цената. ВоИП обикновено е конкурентен за иначе много скъпи разговори, например към мобилни телефони в чужбина. Който звъни от чужбина на български мобилен телефон ще е много щастлив на 5 ст./мин. - това е по-евтино от други ВоИП клиенти.

  • 6
    kykyyy avatar :-|
    kykyyy

    ОК, отказах се. Предплатеният кредит е валиден 10 седмици. Това най го мразя - предварително да те задължават да изхарчиш едни пари за някакво време.

  • 7
    jordani avatar :-|
    jordani

    До коментар [#4] от "gogo2011":

    Ами не е така. Скайп имат терминиране на воип към нормален номер и тарифите им са сходни с макс телеком, за някой релации по-ниски, за други по-високи.

  • 8
    gogo2011 avatar :-|
    gogo2011

    До коментар [#7] от "jordani":

    Кое не е така от това, което съм написал? Защото виждам, че повтаряш думите ми.

  • 9
    redjy avatar :-|
    Redjy

    Изговорените ми мунити за месеца според телефона ми са 290 а според тарифния ми план 370 това е разлика от 80 минути за математиците около 26-28 %. С други думи съм заплатил с 30 % повече от това което съм изговорил. Хубава печалба.

    Тук несъмнено съм прцакан от настоящия ми оператор. Аз бих избрал тарифиране на секунда. С други думи при тарифиране на секунда ще мога да говоря повече от досега.

    Колкото до мобилното приложение като сравним цените с тези на Восър към Вайбър - 0,05 < 0,038 лв./мин нали... А и още нещо Ако някой успее да звънне от Нокия с фенерче на Вайбъра на някой от вас ще го поздравя лично...

  • 10
    ceckobg avatar :-|
    Logicbg

    И тук да попитам. Защо обаче viber напр. имат кофти цена за мобилни телефони в България - 0.35 лв/мин. На skype също е скъпо?
    А колкото до Нокиа-та с фенерче - тя ще звъни на мобилния номер, даден от приложението, не е проблем голям. А като нищо мпже да се окаже, че звъни на viber-a. Случвало се е и тук, чувам. Потърсете : "viber wants to hijack incoming calls".

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.