От днес магистрала "Струма" стига до Благоевград
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

От днес магистрала "Струма" стига до Благоевград

АПИ

От днес магистрала "Струма" стига до Благоевград

10379 прочитания

АПИ

© АПИ


След няколкомесечно закъснение лот 2 на магистрала "Струма" - Дупница - Благоевград, ще бъде открит за движение в 12 часа на обяд днес. Отсечката е с дължина 37.48 км и струва 358.72 млн. лв. с ДДС. Изпълнител е консорциума "Струма - лот 2", включващ италианската "Импреза" (в несъстоятелност повече от година, фирмата на практика не е работила по отсечката), "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "Пътстрой – 92" АД (част от групата на "Геотехмин").

С пускането на втория лот общата дължина на магистрала "Струма" става 69 километра. По-рано през годината беше открита и 15-километровата отсечка между Сандански и Кулата. Скоро ще започне изграждането на още две отсечки от магистралата - между Крупник и Кресна и между Кресна и Сандански.

До края на 2015 г. трябва да има и окончателен проек за най-сложната отсечка от магистралата - тази между Благоевград и Крупник с дължина 22 км. Там се предвиждаше изграждане на 15-километров тунел под Кресненското дефиле, но заради високата цена и сложността на съоръжението то отпадна.

След няколкомесечно закъснение лот 2 на магистрала "Струма" - Дупница - Благоевград, ще бъде открит за движение в 12 часа на обяд днес. Отсечката е с дължина 37.48 км и струва 358.72 млн. лв. с ДДС. Изпълнител е консорциума "Струма - лот 2", включващ италианската "Импреза" (в несъстоятелност повече от година, фирмата на практика не е работила по отсечката), "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "Пътстрой – 92" АД (част от групата на "Геотехмин").

С пускането на втория лот общата дължина на магистрала "Струма" става 69 километра. По-рано през годината беше открита и 15-километровата отсечка между Сандански и Кулата. Скоро ще започне изграждането на още две отсечки от магистралата - между Крупник и Кресна и между Кресна и Сандански.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    head_hunter avatar :-|
    head_hunter

    Доживяхме, чакаме следващите 22км. до 2022г..

  • 2
    had_hell avatar :-|
    had_hell

    Капитал, какво ви става напоследък? Особено, когато пишете за пътно строителство, сякаш преписвате глупости от някъде и не ги четете. Първо сте сложили снимка от лот 4, а говорите за лот 2. И второ, въреки, че вече сте писали за разделянието на лот 3 на три части, пак пишете за отсечка Благоевград-Кресна, а в момента тече процедура за проект и изпълнтел на лот 3.1 Благоевград - Крупник. Единствената медия сте, която уважавам, не ме разочаровайте.

  • 3
    had_hell avatar :-|
    had_hell

    Благодаря, че се вслушвате в читателите си.

  • 4
    had_hell avatar :-|
    had_hell

    "Скоро ще започне изграждането на още две отсечки от магистралата - между Крупник и Кресна и между Кресна и Сандански. ... До края на 2015 г. трябва да има и окончателен проек за най-сложната отсечка от магистралата - тази между Благоевград и Крупник" Снимката добре, хайде сага да прочетем и текста, който сте коригирали по странен начин.

  • 5
    jumbojet avatar :-|
    Дневник пропагандна газета

    Ами браво... колкото и да се напъват да плюят мурзилките, построеното остава и хората го виждат. Ама бавно се било построило. И кой е виновен, тоя дето не го е построил досега или тоя дето в крайна сметка го е построил??? С парите на европейските данъкоплатци било. Въобще всякакви опити за омаловажаване. Като е с парите на европейските данъкоплатци да го беше построил Орешарски или Станишев. Парите на европейските данъкоплатци си стояха и си чакаха да бъдат усвоени.

  • 6
    georgi_zlatkoff avatar :-|
    Георги Златков

    "Скоро ще започне изграждането на още две отсечки от магистралата - между Крупник и Кресна и между Кресна и Сандански."

    Предполагай имате предвид между Благоевград и Крупник и между Кресна и Сандански.

    Както и по-долу:
    "До края на 2015 г. трябва да има и окончателен проек за най-сложната отсечка от магистралата - тази между Благоевград и Крупник с дължина 22 км."

    Отсечката в дефилето на р. Струма е между Крупник и Кресна...

  • 7
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#6] от "Георги Златков":
    Новината е добра и дългоочаквана. Жалко че не успяха преди отпускарският сезон, но що е време все е пред нас вече.
    А иначе от Капитал младежите явно не са чували поговорката "Бързата работа - срам за майстора." Ние им напомняме, ама не хващат дикиш за сега.
    Капитал не е праспрес или някаква друга пишманмедия. Не очакваме от вас светкавична, а обективна и надеждна информация!!! Помнете го това всеки ден. Затова ви четем! Имиджа е крехък, но необходим актив. Гради се с години, а се чупи/цапа за минути.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK