Преговаряме с Полша и за модернизация на МиГ-29
Военният министър най-нарая подписа договора за обслужване на шест двигателя за български изтребители
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
България започва преговори с Полша за сключване на договори за пълна логистична поддръжка, а впоследствие и евентуално за модернизация на изтребителите ни МиГ-29 по стандартите на НАТО.
Това стана ясно днес по време на официалното посещение на военния министър Николай Ненчев във Варшава.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
"Това би било изключително безотговорно."
Оптимизмът на министъра е заразителен, гледам. И нещо наблягат на богатството на езика - не е ремонт, а обслужване, логистична поддръжка, сервизиране... Явно се опитват нещо да заобиколят руснаците.
Точно в този момент те едва ли ще подминат тази закачка.
а дали Полша няма да може и да ни сглобява самолети??? .... и това да е решение на всичките ни проблеми !!!
П.П.
Абе , а навремето, защо рязахме напълно годна бойна техника ..??? .. но какво ли питам-за да ни приемат в НАТО .. ей за това ...
и друго ЗАЩО ПОЛША ИМА ВОЕННОРЕМОНТНИ ЗАВОДИ , А НИЕ НЯМАМЕ ??? ..а сме ИМАЛИ ПРЕДИ ПОЛША... "1939 – Основаване на Авиоремонтен завод - Георги Бенковски в гр. Пловдив ... 1939-1946 Ранни години .. Изграждане на хангар и изпитателна станция за тестване на двигатели по проект и ръководство на италиански специалисти. .. ... Ремонт на самолети КВ-3,4,5 ; Дорниер 11Д, Авиа В71, Дорниер 17, Bloch МВ200, Ju-52, Focke Wulf FW-58, FW-189, FI-156, AR-96 и други , както и техните бутални двигатели .."
------------------
Дали не може невероятно компетентните полски специалисти и инженери да дойдат в България .. в тази изоставена база в Пловдив, примерно .. и тука да извършат ремонта .. мощности имаме, двигатели за ремонт имаме, като дойдат поляците и под тяхно ръководство възстановят, нашите работници и специалисти тази дейност ще се понаучат как да извършват нещата по полски тертип .. и - току виж - след години сами си ремонтираме двигателите ... както сме го правили от 1939 до 1990 ...
Мечтииии ...
До #3 Бенковски без проблем може да обслужи тези двигатели но е частен, на офшорка може би на ЦвВ и не дават....
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#3] от "ajsayder":
Това са самолетни двигатели, не е карбуратор на жигула да го ремонтираш пред блока.
Очевидно нямате ни най-малка идея каква технологична база се изисква за да можеш дори да докоснеш самолетен двигател и той да функционира надеждно след това ( а те го могат щом си подържат сами 30 самолтеа вече повече от 20 години).
В българия няма един свестен сервиз за коли където да работят квалифицирани инжинери а не самоуки "майстори" пък сме се размечтали за самолетни двигатели.
До коментар [#4] от "batstefko":
Абе къв бенковски бе, в софия няма хора които дори да разбират как да замерят колко е износен тоя двигател пък камо ли да му сменят части.
До коментар [#6] от "m17":
Невежеството освен грозно е и опасно, прочети малко защо не се ремонтират в Бенковски с ново име „Авионамс” АД – Граф Игнатиево, при положение è толкова години го правиха!!!!!!
"На 21.10.2015 год. екипаж на Учебна авиационна група „Георги Бенковски” извърши успешно облитане на ремонтирания учебно – боен реактивен самолет L-39 ZA „Албатрос” с борден № 209.
Съгласно рамковия договор между Военновъздушните сили и производителя Aero Vodochodi самолета премина капитално – възстановителен ремонт в авиоремонтен завод „Авионамс” АД – Граф Игнатиево.''
В момента там се възстановяват и Мил МИ 24!
До коментар [#7] от "batstefko":
Стига с тия изцепки на тема "национална гордост". Няма нищо срамно да си купиш услуга която ти излиза по-изгодна. Стига с това мислене на "самозадоволяване" така характерно за късния СОЦ.
Това че в някакво цехче са сменили спуканото стъкло на учебно самолетче няма никаква връзка с ремонт на двигател на (относително) модерен реактивен самолет. Нито има връзка с преобурудване с модерна електроника каквато услуга ще имаме нужда за въпросните МИГ'ове.
Може и аз,като вас,да няман много понятие,но поне отварям,та чета... И чета за завода в Пловдив.,как е поддържал МИГ23 и как седерастите от НДСВ затруха всичко
Публикувано през m.capital.bg
И да повторим НАШИЯТ ЗАВОД КОГАТО Е РЕМОНТИРАЛ ФОКЕ ВУЛФ в Полша са ходили под масата..а сега всичко е унищожено..
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.