Преговаряме с Полша и за модернизация на МиГ-29
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Преговаряме с Полша и за модернизация на МиГ-29

Преговаряме с Полша и за модернизация на МиГ-29

Военният министър най-нарая подписа договора за обслужване на шест двигателя за български изтребители

3209 прочитания

© Велко Ангелов


България започва преговори с Полша за сключване на договори за пълна логистична поддръжка, а впоследствие и евентуално за модернизация на изтребителите ни МиГ-29 по стандартите на НАТО.

Това стана ясно днес по време на официалното посещение на военния министър Николай Ненчев във Варшава.

Той беше тук за окончателното подписване на договор с полския си колега Томаш Шемоняк, по силата на който ще бъде удължен летателният ресурс на шест двигателя за изтребители МиГ-29 на българските Военно-въздушни сили.

Стойността на контракта е малко над 6 млн. евро. Лично българският премиер Бойко Борисов се ангажира с осигуряване на средства за сервизиране на българските МиГ-29 в Полша.

Поляците се ангажират да извършат техническо обслужане на четири двигателя до половин година след доставката им в авиоремонтните заводи WZL-2 и WZL-4.

Другите два трябва да бъдат готови до четири месеца след това.

Полша ще предостави за временно позлване два свои самолетни двигателя до 20 дни след влизане в сила на договора, така че да не бъдат поставени под въпрос възможностите на страната ни да охранява въздушното си пространство.

Споразумението между Ненчев и Шемониак ще мине за ратификация през българския парламент, стана ясно след подписването във Варшава.

Военният министър също така коментира евентуалната опция да бъде бламиран от депутатите с репликата: "Това би било изключително безотговорно."

България започва преговори с Полша за сключване на договори за пълна логистична поддръжка, а впоследствие и евентуално за модернизация на изтребителите ни МиГ-29 по стандартите на НАТО.

Това стана ясно днес по време на официалното посещение на военния министър Николай Ненчев във Варшава.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D

    "Това би било изключително безотговорно."

    Оптимизмът на министъра е заразителен, гледам. И нещо наблягат на богатството на езика - не е ремонт, а обслужване, логистична поддръжка, сервизиране... Явно се опитват нещо да заобиколят руснаците.
    Точно в този момент те едва ли ще подминат тази закачка.

  • 2
    ajsayder avatar :-|
    Simo Petkov

    а дали Полша няма да може и да ни сглобява самолети??? .... и това да е решение на всичките ни проблеми !!!
    П.П.
    Абе , а навремето, защо рязахме напълно годна бойна техника ..??? .. но какво ли питам-за да ни приемат в НАТО .. ей за това ...

  • 3
    ajsayder avatar :-?
    Simo Petkov

    и друго ЗАЩО ПОЛША ИМА ВОЕННОРЕМОНТНИ ЗАВОДИ , А НИЕ НЯМАМЕ ??? ..а сме ИМАЛИ ПРЕДИ ПОЛША... "1939 – Основаване на Авиоремонтен завод - Георги Бенковски в гр. Пловдив ... 1939-1946 Ранни години .. Изграждане на хангар и изпитателна станция за тестване на двигатели по проект и ръководство на италиански специалисти. .. ... Ремонт на самолети КВ-3,4,5 ; Дорниер 11Д, Авиа В71, Дорниер 17, Bloch МВ200, Ju-52, Focke Wulf FW-58, FW-189, FI-156, AR-96 и други , както и техните бутални двигатели .."
    ------------------
    Дали не може невероятно компетентните полски специалисти и инженери да дойдат в България .. в тази изоставена база в Пловдив, примерно .. и тука да извършат ремонта .. мощности имаме, двигатели за ремонт имаме, като дойдат поляците и под тяхно ръководство възстановят, нашите работници и специалисти тази дейност ще се понаучат как да извършват нещата по полски тертип .. и - току виж - след години сами си ремонтираме двигателите ... както сме го правили от 1939 до 1990 ...
    Мечтииии ...

  • 4
    batstefko avatar :-|
    batstefko

    До #3 Бенковски без проблем може да обслужи тези двигатели но е частен, на офшорка може би на ЦвВ и не дават....

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#3] от "ajsayder":

    Това са самолетни двигатели, не е карбуратор на жигула да го ремонтираш пред блока.
    Очевидно нямате ни най-малка идея каква технологична база се изисква за да можеш дори да докоснеш самолетен двигател и той да функционира надеждно след това ( а те го могат щом си подържат сами 30 самолтеа вече повече от 20 години).
    В българия няма един свестен сервиз за коли където да работят квалифицирани инжинери а не самоуки "майстори" пък сме се размечтали за самолетни двигатели.

  • 6
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#4] от "batstefko":

    Абе къв бенковски бе, в софия няма хора които дори да разбират как да замерят колко е износен тоя двигател пък камо ли да му сменят части.

  • 7
    batstefko avatar :-|
    batstefko

    До коментар [#6] от "m17":

    Невежеството освен грозно е и опасно, прочети малко защо не се ремонтират в Бенковски с ново име „Авионамс” АД – Граф Игнатиево, при положение è толкова години го правиха!!!!!!

    "На 21.10.2015 год. екипаж на Учебна авиационна група „Георги Бенковски” извърши успешно облитане на ремонтирания учебно – боен реактивен самолет L-39 ZA „Албатрос” с борден № 209.
    Съгласно рамковия договор между Военновъздушните сили и производителя Aero Vodochodi самолета премина капитално – възстановителен ремонт в авиоремонтен завод „Авионамс” АД – Граф Игнатиево.''
    В момента там се възстановяват и Мил МИ 24!

  • 8
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#7] от "batstefko":

    Стига с тия изцепки на тема "национална гордост". Няма нищо срамно да си купиш услуга която ти излиза по-изгодна. Стига с това мислене на "самозадоволяване" така характерно за късния СОЦ.
    Това че в някакво цехче са сменили спуканото стъкло на учебно самолетче няма никаква връзка с ремонт на двигател на (относително) модерен реактивен самолет. Нито има връзка с преобурудване с модерна електроника каквато услуга ще имаме нужда за въпросните МИГ'ове.

  • 9
    ajsayder avatar :-|
    Simo Petkov

    Може и аз,като вас,да няман много понятие,но поне отварям,та чета... И чета за завода в Пловдив.,как е поддържал МИГ23 и как седерастите от НДСВ затруха всичко

    Публикувано през m.capital.bg

  • 10
    ajsayder avatar :-|
    Simo Petkov

    И да повторим НАШИЯТ ЗАВОД КОГАТО Е РЕМОНТИРАЛ ФОКЕ ВУЛФ в Полша са ходили под масата..а сега всичко е унищожено..

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK