Здравната каса ще търси мнението на пациентите за качеството на здравната услуга чрез интервюта със 70 хил.души
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Здравната каса ще търси мнението на пациентите за качеството на здравната услуга чрез интервюта със 70 хил.души

Здравната каса ще търси мнението на пациентите за качеството на здравната услуга чрез интервюта със 70 хил.души

1483 прочитания

© Юлия Лазарова


Според нов проект на Наредба за проучване на удоволетвореността на пациентите от медицинските услуги, закупувани от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), пациенти ще бъдат интервюирани дали са доволни от лечението, което им се предлага.

През 2016 г. е предвидено да бъдат проведени 69 620 интервюта с пациенти на общо 337 лечебни заведения, с които НЗОК има сключен договор. Проучването ще съдържа информация за постигнатото съвпадение между очакванията на пациента, неговите потребности и реално оказаната му медицинска помощ. Пациентите ще могат да оценят на скала от 1 до 10 различни твърдения за предложеното им лечение. За да се запази анонимност на мненията, интервютата ще се провеждат по телефона.

Новото изискване залегна в Закона за здравното осигуряване, който предвижда болници и лекари да бъдат санкционирани при системно недоволство от страна на пациентите им.

Според нов проект на Наредба за проучване на удоволетвореността на пациентите от медицинските услуги, закупувани от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), пациенти ще бъдат интервюирани дали са доволни от лечението, което им се предлага.

През 2016 г. е предвидено да бъдат проведени 69 620 интервюта с пациенти на общо 337 лечебни заведения, с които НЗОК има сключен договор. Проучването ще съдържа информация за постигнатото съвпадение между очакванията на пациента, неговите потребности и реално оказаната му медицинска помощ. Пациентите ще могат да оценят на скала от 1 до 10 различни твърдения за предложеното им лечение. За да се запази анонимност на мненията, интервютата ще се провеждат по телефона.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK