Годишната винетка става 97 лева
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Годишната винетка става 97 лева

Годишната винетка става 97 лева

3933 прочитания

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Цената на годишната винетка за лек автомобил се увеличава от 67 на 97 лева, реши правителството на днешното си заседание. Месечната се увеличава с 5 лв. и става 30 лв., а седмичната - 15 лв. Увеличава се цената за винетки и за останалите категории автомобили. Промените влизат в сила на 10 декември, като вече закупените годишни винетки продължават да важат до края на януари 2016 г.

Приходите от винетки се използват за поддръжка на пътищата. Годишните постъпления от тях са около около 160 млн. лв., а за пътни ремонти се отделят около 600 млн. лв. От своя страна регионалното министерство планира от 2017 г. да започне поетапно въвеждане на GPS базирана ТОЛ система за всички пътища в страната, които да заменят винетките.

Цената на годишната винетка за лек автомобил се увеличава от 67 на 97 лева, реши правителството на днешното си заседание. Месечната се увеличава с 5 лв. и става 30 лв., а седмичната - 15 лв. Увеличава се цената за винетки и за останалите категории автомобили. Промените влизат в сила на 10 декември, като вече закупените годишни винетки продължават да важат до края на януари 2016 г.

Приходите от винетки се използват за поддръжка на пътищата. Годишните постъпления от тях са около около 160 млн. лв., а за пътни ремонти се отделят около 600 млн. лв. От своя страна регионалното министерство планира от 2017 г. да започне поетапно въвеждане на GPS базирана ТОЛ система за всички пътища в страната, които да заменят винетките.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Винетките са най-нечестната система. Най-порочната и тъпа система. Пенсионера, дето кара веднъж в месеца по 20 км да си иде на село палаща същата такса, като за фирмена кола, дето пропътува 60 000км годишно ; 0

  • 2
    nik21471939 avatar :-P
    Рая

    Видими резултати :)

  • Terry bear

    А защо не виждаме подобряване на настилките по пътищата от втора и трета категория? За да отидеш до съседното село, (независимо в коя част на България) ти трябва (годишна) винетка, а по пътя - "дупка до дупка и до дупката пак дупка".
    А магистралите? Вечно текат ремонти по тях!
    Защо да плащам много пари за некачествена услуга?

  • 4
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    Пътищата ги чупят камионите, не толкова леките коли

  • 5
    mui58388450 avatar :-|
    Светлозар Колев

    Poveche nyama da si kupuvam vinetka.A se ochakva i povishenie na danacite.Yako sa ya zakasali golemite razbirachi ot GERB.Az poluchavam 412lv.pensiya,taka,che ste bojkotiram mafiotskata darjava.


    Публикувано през m.capital.bg

  • staska

    А качеството на пътищата е ... гарантирано от ГЕРБ!

  • 7
    had_hell avatar :-|
    had_hell

    И каква е обосновката за това 50% увеличение? Или просто си измисляме от къде да вземем за да си приберем в джобовете? Типично за Борисов и компания.

  • 8
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Вече ни подработват - под натиска догодина намаление до ..95 лв и дружката на ББ слага кабинка на входа на магистралата за Турция и Гърция... Затова и не се строи магистрала в Северна България..
    Нема доходен трафик за Цветелина..

  • 9
    juliof avatar :-|
    juliof

    Не не гласувам за ГЕРБ,
    но недоумявам какъв е тоя вой по случая.
    Ами при цена от 97лв/год, това са си по 8.08лв/мес за Винетка.
    Само се замислете по колко давате за горива, гуми, масла, поддръжка и какво ли не по колата. Да не говорим че преди да се стигне до винетка, човек е дал няколко хиляди лева за да кара кола. Да не говорим колко пари даваме за какво ли не друго. Тези 8.08лв са със сигурност по-малко пари от сметката ни за телефон, интернет, кабел и пр..
    Нали пътищата трябва да се поддържат, това не е безплатно.

    Всеки който шофира, няма какво да си криви душата, по хубави пътища в България никога не е имало и се подобряват, поне моите наблюдения са такива (активен шофьор съм), вярно има какво да се желае, но ФАКТ.

    Другата страна на нещата е, че в страните с хубави пътища хората не знаят какво е смяна на биалетка и други елементи от окачването, това се постига с читави пътища, което струва пари - тези пари не растат по дърветата, а трябва да се вземат от каращите.
    Та така, драги ми Смехурковци, при положение, че четете Капитал трябва да сте малко по широко скроени и да ОСЪЗНАВАТЕ, че всичко струва пари!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK