Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След тричасови дебати Столичният общински съвет прие 60-процентното увеличение на цената на билетите от 1 юни с 34 гласа - на ГЕРБ, СДС София и Прошко Прошков. Общинарите приеха икономическата рамка на Центъра за градска мобилност за 2016г., промяна в правилата за ценообразуване на билетите, както и плановете за инвестиции в транспорта. Аргументите "за" на управляващите бяха, че реалната стойност на едно пътуване е 1.64лв и гражданите трябва да бъдат стимулирани да използват карти. Според опозицията обаче предложението е направено без да се дадат детайлни данни за пътникопотока и за управлението на средствата от ЦГМ.
Повече за окончателното решение на Столичния общински съвет може да прочетете тук.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Златният пръст вече е на СДС.
1,60 такава ще бъде цената на билет за еднократнпътуване в софиския метропол. Нищо смущаващо няма в това, цената на един билет за обществена услуга да бъде коригирана, имайки предвид, че не е била коригирана през последните 5 години. Смущаващо е, че увеличето идва без никакво обоснование (освен, че реалната цена на билет била 1,64 лв) и без никакви сигнали, че увеличаването на цената ще доведе до подобряване на услугите предлагани от ЦГМ (включително преминаването ан всики шофьори през курс по учтивост). Лиспват анализи защо точно 1,64 е реалната цена, лиспват анализи за това как цената от 1, 60 лв ще се отрази на съотношението редовни-нередовни пътници. Никой не си е направил труда да напише доклад, дали, аджаба, част от редовните сега пътници ще преминат в зоната на риска и ще пътуват без билет, защото ако до този момент цената от 1 лв е била долу-горе приемлива едва ли 1,60 ще бъде приета нормално. Липсва дори ифнормацията, колко пътници пътуват с ендократен билет, колко пътници ползват талони и карти. По смущаващо е, че няма публична информация къде отиват постъпленията от продажба на билети - обновява се авто-парка ли, инвестира се в нова системата за таксуване ли...изобщо ЦГМ наподобява една черна дупка. Друг е фактът, че разписанието на ЦГМ с виските корекции и изменения, които се осъществиха през послендите години, не изглежда да се е подобрило - лиспва акуратна коордианция между различните видове наземен транспорт, между наземния транспорт и светая светих на София - метрото. И както се казва, ще вдигнем цнеите, за да може хората да купуват талони и карти и да станат редовни пътници. Фактът, че софия е разкопна и половината автобусни линии преминават поне през 3 задръствания в една посока е игнориран. Вместо да предлага стимули и облекчения на своите пътници, ГЦМ и управлявашите го, изглежда са репили , че магическата банкнота от 1,60 ще реши всички проблеми - задръствания, нередовни пътници, амортизирани превозни средства и най-вече да подготви своите пътници с големи стикери " шофьорите не връщат ресто".
От друга страна, се чудя къде е буднтата съвест на общественото менение и защо още не се е взела да се вдига на протест....
Такситата са големите печеливши. Според мен, даже това е тяхна идея - явно имат 'топла връзка" между Софийска община и големите таксиметрови фирми в София.
Висчки ще си трят, няма да има протести, номера пак ще мине.
Бах та'а кочина, в която живеем, бах тия овце, де'т сме - нека ни стрижат, хак да ни е...
Трите водещи новини в Капита в момента - "Билетчето в София скача на 1.60 лв", "ЧЕЗ иска 20% увеличение на цената на тока", "Фирмите ще могат да облагат колите с плосък данък "уикенд"".
Айде честито ви управление на Бойко!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.