Volkswagen отново е лидер при производството на коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen отново е лидер при производството на коли

Volkswagen отново е лидер при производството на коли

1843 прочитания

Въпреки щетите от скандала с манипулираните вредни емисии германският автомобилен концерн Volkswagen отново изпреварва конкурента си Toyota по продажби благодарение на силния си бизнес в Китай и проблемите на японската компания, предава Reuters. По-рано този месец VW обяви, че през първото тримесечие на годината продажбите й нарастват на годишна база с 0.8 на сто до 2.51 млн. броя. Във вторник Toyota отчете, че за същия период продажбите й са намалели с 2.3% до 2.46 млн. През 2015 г. японският концерн стана лидер на пазара с продажби от 10.15 млн. коли.

Въпреки щетите от скандала с манипулираните вредни емисии германският автомобилен концерн Volkswagen отново изпреварва конкурента си Toyota по продажби благодарение на силния си бизнес в Китай и проблемите на японската компания, предава Reuters. По-рано този месец VW обяви, че през първото тримесечие на годината продажбите й нарастват на годишна база с 0.8 на сто до 2.51 млн. броя. Във вторник Toyota отчете, че за същия период продажбите й са намалели с 2.3% до 2.46 млн. През 2015 г. японският концерн стана лидер на пазара с продажби от 10.15 млн. коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    За мен тези факти са потвърждение за генезиса на въпросният "скандал".
    За САЩ не е в никакъв интерес, немска фирма да е на върха в индустрията и да има такива позиции на Китайският пазар. Експортът на Германия по принцип беше проблем за Обама през целият му мандат. Нито една щатска компания пък не успя да пробие на Европейският пазар, докато обратното е факт от години, където целият премиум сегмент е доминиран от трите големи - Ауди, БМВ, Мерцедес. Алфа Ромео също е прицелила препозиционирането на цялата си нова моделна гама, която излиза в пазара на САЩ и Западна Европа.

  • 2
    g_t avatar :-|
    Alarmstufe: Rot

    Това са конспиративни теории. САЩ не могат да влияят на китайския пазар. А истината е, че ФВ сгазиха лука с вредните емисии и бяха неколкократно предупреждавани. Така че причината не в световния империалистически заговор на лошата Америка, а много по-прозаична.

  • 3
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#2] от "Blood Red Skies":
    Не търси солидни доказателства в интернет форум.
    Но, можеш сам да проследиш хронологията на събитията.
    Америка може да влияе на много пазари и го прави успешно. Китай държи голяма част от дълга и това не е нищо, наясно си сигурен съм.
    Аз пък съм много наясно с емисиите и нивата им на допустимо излъчване в атмосферата при автомобилите. VAG не са сгазили никакъв лук повече от колкото са го сгазили и газят останалите производители, включително американските! С информацията, която разполагам определено мисля, че въпросът и скандалът са политически.
    Като тук не говоря, че САЩ са някакви лоши и т.н. Напротив. Просто е добре да се знаят всички гледни точки. Преди "скандалът", VAG пак бяха задминали TOYOTA...
    И накрая, кой е потенциално по-голям замърсител - двигател с обем 1.6 - 2.3 "литра" или този с 4.0 - 6.3 литра?

  • 4
    g_t avatar :-|
    Alarmstufe: Rot

    [quote#3:"Чичи (Ice Man's fan)"]VAG не са сгазили никакъв лук повече от колкото са го сгазили и газят останалите производители, включително американските! С[/quote]
    Точно това не е вярно. ФВ надвишиха нормите 40 пъти. Освен това, направиха опит за измама. Това е наказуемото, заради което ги съдят.
    [quote#3:"Чичи (Ice Man's fan)"]кой е потенциално по-голям замърсител - двигател с обем 1.6 - 2.3 "литра" или този с 4.0 - 6.3 литра? [/quote]
    При замърсяването от значение е вида на горивото - в случая става въпрос за дизеловите двигатели на ФВ. Кубатурата не е от значение. Един Трабант с 0,6 л. двигател замърсява повече от един Шевролет 6,2 л.

  • 5
    chichi01 avatar :-P
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#4] от "Blood Red Skies":
    Спекулираш :)
    Кои норми, при какви условия, колко пъти се надвишават, като последователност и кой може да потвърди независимо, че това е непрекъснат процес? Аз мога да ти отговоря, но не виждам смисъл. Не се надувам.
    Колкото до дизеловите автомобили - проблемът при тях са фините прахови частици, а не нивата на СО2. А пък въпросните дизелови двигатели са продавани най-вече в Европа, не в САЩ. Аз твърдя, че големите стари и безсмислени автомобилни двигатели, които се монтират на щатските коли от 60-те години до днес, са много по-тежки замърсители от комънрейлите с ниво на Емисиите след Евро 4! Особено, когато са комбинирани със стари автоматични трансмисии с 4 предавки! Вервай ми.
    А примерът с трабантутляка, го приемам като дружеска шега...
    П.П. Ако ме четеш поне от време-навреме ще си убеден, че не съм сащофоб.

  • 6
    g_t avatar :-|
    Alarmstufe: Rot

    [quote#5:"Чичи (Ice Man's fan)"]Кои норми, при какви условия, колко пъти се надвишават, като последователност и кой може да потвърди независимо, че това е непрекъснат процес? [/quote]
    Нормите в Калифорния. И пак повтарям - големият скандал е, че се използва нелегален софтуер, който показва по-ниски нива, когато се свърже с контролен тестер. Освен това, са ги хванали една година по-рано и са ги предупредили официално. Фактът, че самия ФВ не претендира, а признава вината си е показателен. .
    [quote#5:"Чичи (Ice Man's fan)"]Колкото до дизеловите автомобили - проблемът при тях са фините прахови частици, а не нивата на СО2[/quote]
    Е да де.
    [quote#5:"Чичи (Ice Man's fan)"]А пък въпросните дизелови двигатели са продавани най-вече в Европа, не в САЩ[/quote]
    Пак грешна информация. Става въпрос точно за дизелови автомобили, продадени в САЩ.
    [quote#5:"Чичи (Ice Man's fan)"]А примерът с трабантутляка, го приемам като дружеска шега... [/quote]
    Защо шега? Виждал ли си колко дим излиза от ауспуха на един Трабант?

  • 7
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)
  • 8
    chichi01 avatar :-P
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#6] от "Blood Red Skies":
    Цитираш ми само рафинирана информация, която е общонабутана с любезното съдействие на СМИ - средствата за масова информация.
    Само да знаеш, че калифорнийските изисквания, са много по-високи от тези в останалите щати. А пък тези в Евросъюза, са по-високи от калифорнийските. Или по някои показатели се разминават с незначителни нива. А ФВ си мълчат, защото няма смисъл да прецакват цялата индустрия.
    Дали не съм наясно, че става въпрос за дизелови продажби в САЩ?

  • 9
    g_t avatar :-|
    Alarmstufe: Rot

    Точно обратното е - калифорнийските норми са по-строги от европейските. По-горе твърдиш, че дизеловите двигатели били преди всичко за Европа, а не за САЩ. Така че съвсем се обърках с какво си наясно и с какво - не. Както и не ми стана ясно, ако информацията не е от медиите, откъде да е?

  • 10
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#9] от "Blood Red Skies":
    От професионалните среди, разбира се.
    В Германия, САЩ и Канада.
    Кое не ти е ясно - дизелови коли в САЩ се продават много малко, бих казал, че продажбите им са символични. Това имам предвид и мисля, че е ясно. Позицията на регулаторните органи в САЩ е лицемерна.
    Калифорнийските изисквания са по-високи, отколкото в другите щати, което те ни "продават", като нещо невероятно. Което върви в САЩ, но реално стойностите не са колкото са стандартите в Европа.

    http://delphi.com/docs/default-source/worldwide-emissions-standards/delphi-worldwide-emissions-standards-passenger-cars-light-duty-2016-7.pdf

    Ако ти се чете - 64 - 70 стр


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK