Държавата пое финансов ангажимент от 180 млн. лв. заради тол-системата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавата пое финансов ангажимент от 180 млн. лв. заради тол-системата

Държавата пое финансов ангажимент от 180 млн. лв. заради тол-системата

Ивайло Станчев
2227 прочитания

С решение на правителството е увеличен разходният таван за 2018-а на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Максималния размери на ангажиментите, които могат да бъдат поети нараства със 179 996 400 лв. Промяната се налага заради договора с консорциума "Капш трафик солюшънс" за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол-такси за за превозни средства с маса над 3.5 тона и за електрони винетки за леки автомобили.

Любопитно е, че тези разходи няма да се случат наведнъж. Обявената цена за изпълнение на проекта е почти 149.99 млн. лв. без ДДС (179.99 млн. лв. с ДДС), но изпълнителят трябва да изгради системата изцяло за своя сметка. След това държавата ще я изплаща на консорциума в продължение на три години със събраните приходи от таксите. За да се спазят бюджетните изисквания обаче още от сега се поема финансов ангажимент за разходите. Иначе тол-системата ще бъде собственост на пътната агенция и ще се управлява от ново звено в Агенция "Пътна инфраструктура".

С решение на правителството е увеличен разходният таван за 2018-а на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Максималния размери на ангажиментите, които могат да бъдат поети нараства със 179 996 400 лв. Промяната се налага заради договора с консорциума "Капш трафик солюшънс" за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол-такси за за превозни средства с маса над 3.5 тона и за електрони винетки за леки автомобили.

Любопитно е, че тези разходи няма да се случат наведнъж. Обявената цена за изпълнение на проекта е почти 149.99 млн. лв. без ДДС (179.99 млн. лв. с ДДС), но изпълнителят трябва да изгради системата изцяло за своя сметка. След това държавата ще я изплаща на консорциума в продължение на три години със събраните приходи от таксите. За да се спазят бюджетните изисквания обаче още от сега се поема финансов ангажимент за разходите. Иначе тол-системата ще бъде собственост на пътната агенция и ще се управлява от ново звено в Агенция "Пътна инфраструктура".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK