Нова наредба за проектиране на пътищата ще приеме МРРБ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нова наредба за проектиране на пътищата ще приеме МРРБ

Нова наредба за проектиране на пътищата ще приеме МРРБ

Ивайло Станчев
3038 прочитания

След повече от година подготовки Министерството на регионалното развитие и благоустройството е готово с новите правила за пътната безопасност. "Предстои в "Държавен вестник" да бъде обнародвана новата Наредба за проектиране на пътища", съобщи в Народното събрание министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Николай Нанков. По думите му нормативът ще даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Според Нанков са предвидени и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. "В тази широчина от пътя всички елементи на инфраструктурата като билбордове, стълбове, дървета ще бъдат допълнително обезопасявани", обясни Нанков. Сред мерките е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.

След повече от година подготовки Министерството на регионалното развитие и благоустройството е готово с новите правила за пътната безопасност. "Предстои в "Държавен вестник" да бъде обнародвана новата Наредба за проектиране на пътища", съобщи в Народното събрание министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Николай Нанков. По думите му нормативът ще даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Според Нанков са предвидени и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. "В тази широчина от пътя всички елементи на инфраструктурата като билбордове, стълбове, дървета ще бъдат допълнително обезопасявани", обясни Нанков. Сред мерките е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK