Коланите в автобусите са задължителни, 50 лв. ще е глобата за пътник без колан
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Коланите в автобусите са задължителни, 50 лв. ще е глобата за пътник без колан

Коланите в автобусите са задължителни, 50 лв. ще е глобата за пътник без колан

4423 прочитания

Автобусите трябва да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор. Глобата ще е 3000 лв за липса на колани и и видерегистратор, а 1500 лв. ще е санкцията за превозвач, който не съхранява записите от видеорегистраторите. Глобата ще има и за пътник без колан - 50 лв. Това реши парламентът, като прие на първо четене промени в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата.

Проектозаконът беше написан след катастрофата край Своге при която загинаха 17 души и предизвика оставката на трима министри. Поправката за санкцията за пътник без колан пък беше внесена от депутатите от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов. Срокът за преоборудване на автобусите, които нямат фабрично поставени колани, ще е 9 месеца. Според Станислав Иванов те са около 1000 в страната.

Автобусите трябва да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор. Глобата ще е 3000 лв за липса на колани и и видерегистратор, а 1500 лв. ще е санкцията за превозвач, който не съхранява записите от видеорегистраторите. Глобата ще има и за пътник без колан - 50 лв. Това реши парламентът, като прие на първо четене промени в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата.

Проектозаконът беше написан след катастрофата край Своге при която загинаха 17 души и предизвика оставката на трима министри. Поправката за санкцията за пътник без колан пък беше внесена от депутатите от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов. Срокът за преоборудване на автобусите, които нямат фабрично поставени колани, ще е 9 месеца. Според Станислав Иванов те са около 1000 в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK