Ще има нови правила за строителния надзор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ще има нови правила за строителния надзор

Строителният министър Петя Аврамова обяви, че до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на пътя Царево – Малко Търново.

Ще има нови правила за строителния надзор

Ивайло Станчев
3220 прочитания

Строителният министър Петя Аврамова обяви, че до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на пътя Царево – Малко Търново.

© Велко Ангелов


Подготвят се промени в нормативната уредба за дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, така че да се гарантира ефективността му. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Темата е особено актуално след скандала с качеството на асфалта по пътя край Своге, където в края на август катастрофира автобус и загинаха общо 20 човека, както и покрай ремонта на ул. "Граф Игнатиев", за който надзорната фирма бе глобена със 100 хил. лв. заради криво наредени плочки.

"Ще бъдем непримирими към изпълнителите на строителни дейности, и към лицензираните фирми, които осъществяват строителния надзор, и ще завишим инвеститорския контрол от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнението на обекти, в които тя е възложител", заяви още министърът.

Аврамова припомни още, че е изготвена нова Наредба за проектиране на пътищата, така че те да са по-безопасни и да отговарят на всички изисквания към тях. Очакванията са нормативът даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Предвидени са и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. Сред новостите е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.

Подготвят се промени в нормативната уредба за дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, така че да се гарантира ефективността му. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Темата е особено актуално след скандала с качеството на асфалта по пътя край Своге, където в края на август катастрофира автобус и загинаха общо 20 човека, както и покрай ремонта на ул. "Граф Игнатиев", за който надзорната фирма бе глобена със 100 хил. лв. заради криво наредени плочки.

"Ще бъдем непримирими към изпълнителите на строителни дейности, и към лицензираните фирми, които осъществяват строителния надзор, и ще завишим инвеститорския контрол от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнението на обекти, в които тя е възложител", заяви още министърът.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    oyj52578755 avatar :-|
    Илия Ценев

    Докато законодателно не се забрани на строителния надзор да ползва ЧАСТНА АКРЕДИТИРАНА ЛАБОРАТОРИЯ, свързана с изпълнителя, никакви мерки няма да спасят качеството в строителния бизнес. Защо се закриха множество лаборатории към окръжните пътни управления, за да се КУПЯТ акредитаций за частните строителни лаборатории, които да правят самоконтрол от изпълнителя. Много бързо се забрави казуса край Своге с известната строителна групировка ТРЕЙС. Порочната практика в строитепсвото е от близо 20 години. И като завършек - КУПУВАНЕТО на АКРЕДИТАЦИЯ за собствени частни лаборатории е повсеместно явление. Така се осигурява САМОКОНТРОЛ при изпълнението на всякакви обществени поръчки !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK