Ще има нови правила за строителния надзор

Строителният министър Петя Аврамова обяви, че до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на пътя Царево – Малко Търново.
Строителният министър Петя Аврамова обяви, че до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на пътя Царево – Малко Търново.    ©  Велко Ангелов
Строителният министър Петя Аврамова обяви, че до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на пътя Царево – Малко Търново.
Строителният министър Петя Аврамова обяви, че до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на пътя Царево – Малко Търново.    ©  Велко Ангелов

Подготвят се промени в нормативната уредба за дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, така че да се гарантира ефективността му. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Темата е особено актуално след скандала с качеството на асфалта по пътя край Своге, където в края на август катастрофира автобус и загинаха общо 20 човека, както и покрай ремонта на ул. "Граф Игнатиев", за който надзорната фирма бе глобена със 100 хил. лв. заради криво наредени плочки.

"Ще бъдем непримирими към изпълнителите на строителни дейности, и към лицензираните фирми, които осъществяват строителния надзор, и ще завишим инвеститорския контрол от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнението на обекти, в които тя е възложител", заяви още министърът.

Аврамова припомни още, че е изготвена нова Наредба за проектиране на пътищата, така че те да са по-безопасни и да отговарят на всички изисквания към тях. Очакванията са нормативът даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Предвидени са и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. Сред новостите е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.

Още от Капитал