С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 окт 2018, 15:46, 2903 прочитания

Ще има нови правила за строителния надзор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подготвят се промени в нормативната уредба за дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, така че да се гарантира ефективността му. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Темата е особено актуално след скандала с качеството на асфалта по пътя край Своге, където в края на август катастрофира автобус и загинаха общо 20 човека, както и покрай ремонта на ул. "Граф Игнатиев", за който надзорната фирма бе глобена със 100 хил. лв. заради криво наредени плочки.

"Ще бъдем непримирими към изпълнителите на строителни дейности, и към лицензираните фирми, които осъществяват строителния надзор, и ще завишим инвеститорския контрол от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнението на обекти, в които тя е възложител", заяви още министърът.


Аврамова припомни още, че е изготвена нова Наредба за проектиране на пътищата, така че те да са по-безопасни и да отговарят на всички изисквания към тях. Очакванията са нормативът даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Предвидени са и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. Сред новостите е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Какво става" Затваряне
Приключи ремонтът на 6-ти блок на АЕЦ "Козлодуй"

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10