С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 окт 2018, 15:46, 2977 прочитания

Ще има нови правила за строителния надзор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подготвят се промени в нормативната уредба за дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, така че да се гарантира ефективността му. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Темата е особено актуално след скандала с качеството на асфалта по пътя край Своге, където в края на август катастрофира автобус и загинаха общо 20 човека, както и покрай ремонта на ул. "Граф Игнатиев", за който надзорната фирма бе глобена със 100 хил. лв. заради криво наредени плочки.

"Ще бъдем непримирими към изпълнителите на строителни дейности, и към лицензираните фирми, които осъществяват строителния надзор, и ще завишим инвеститорския контрол от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнението на обекти, в които тя е възложител", заяви още министърът.


Аврамова припомни още, че е изготвена нова Наредба за проектиране на пътищата, така че те да са по-безопасни и да отговарят на всички изисквания към тях. Очакванията са нормативът даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Предвидени са и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. Сред новостите е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Какво става" Затваряне
Приключи ремонтът на 6-ти блок на АЕЦ "Козлодуй"

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10