С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 окт 2018, 15:46, 3059 прочитания

Ще има нови правила за строителния надзор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Подготвят се промени в нормативната уредба за дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, така че да се гарантира ефективността му. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Темата е особено актуално след скандала с качеството на асфалта по пътя край Своге, където в края на август катастрофира автобус и загинаха общо 20 човека, както и покрай ремонта на ул. "Граф Игнатиев", за който надзорната фирма бе глобена със 100 хил. лв. заради криво наредени плочки.

"Ще бъдем непримирими към изпълнителите на строителни дейности, и към лицензираните фирми, които осъществяват строителния надзор, и ще завишим инвеститорския контрол от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" при изпълнението на обекти, в които тя е възложител", заяви още министърът.


Аврамова припомни още, че е изготвена нова Наредба за проектиране на пътищата, така че те да са по-безопасни и да отговарят на всички изисквания към тях. Очакванията са нормативът даде отговор на много от въпросите, които са възниквали през годините. Например за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, която става задължителен елемент от изграждането на нови и рехабилитиране на вече съществуващи отсечки. Предвидени са и повече изисквания към системите за отводняване на пътното платно, за да се предотврати събирането на вода и опасността от "аквапланинг". Зоната за безопасност пък вече ще зависи от класа на пътя, като при автомагистралите тя ще е 16 метра, а при първокласните пътища - 12 метра. Сред новостите е и удължаване на гаранционните срокове за ремонти и изграждане на пътищата.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Какво става" Затваряне
Приключи ремонтът на 6-ти блок на АЕЦ "Козлодуй"

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10