Съдът на ЕС реши, че Amazon не е длъжна да предоставя телефон за пряка връзка с клиенти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Съдът на ЕС реши, че Amazon не е длъжна да предоставя телефон за пряка връзка с клиенти

Съдът на ЕС реши, че Amazon не е длъжна да предоставя телефон за пряка връзка с клиенти

2100 прочитания

Онлайн магазините имат задължение да осигурят на купувачите ефективни средства за комуникация, посочва съдът, но допълва, че по-нетрадиционната услуга за обратна връзка на компанията отговаря на директивата на ЕС за потребителските права.

В решението си съдът отхвърля иска срещу европейското подразделение на Amazon, внесен от германска организация за защита на потребителските права, която обвинява компанията, че няма добра комуникация с клиентите. Според германските закони виртуалните търговци трябва да предоставят телефонен номер, когато откриват онлайн магазин.

Съдът постанови, че макар осигуряването на ефективни начини за комуникация да е важно, все пак е необходимо същевременно търговците да имат свобода в бизнеса си. Съдиите върнаха топката в полето на националните съдилища, за да определят какво точно означава бърза и ясна комуникация. Според съда това, че купувачите трябва да кликнат на няколко страници в сайта, за да открият възможността за връзка, не означава задължително, че комуникацията е трудна.

Онлайн магазините имат задължение да осигурят на купувачите ефективни средства за комуникация, посочва съдът, но допълва, че по-нетрадиционната услуга за обратна връзка на компанията отговаря на директивата на ЕС за потребителските права.

В решението си съдът отхвърля иска срещу европейското подразделение на Amazon, внесен от германска организация за защита на потребителските права, която обвинява компанията, че няма добра комуникация с клиентите. Според германските закони виртуалните търговци трябва да предоставят телефонен номер, когато откриват онлайн магазин.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK