Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Брюксел иска да провери дали компанията на Джеф Безос използва данни от независими търговци на дребно за получаване на пазарно преимущество. ЕС започна предварително разследване по темата миналата година, което според еврокомисаря за конкуренцията Маргрете Вестагер е показало, че "Amazon, изглежда, използва информация, която е чувствителна от гледна точка на конкуренцията - за продавачи на платформата, техните продукти и транзакции, правени през нея".
Брюксел се опасява дали двойната роля на компанията - като търговска платформа и пряк онлайн продавач, не нарушава европейските правила.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Разбира се, че ползва данните за продажбите за своя изгода.
Те даже слагат реклама от типа pay per click.
Мое разследване преди няколко години показа, че има кражба на афилиейт комисионни чрез тези реклами (когато потребителят кликне на такава реклама се записва бисквитка, че идентификатора на афилиейта е на този, който си е платил за рекламата, като при това губещ се явява афилиейтът, който е докарал посетителя в сайта на Амазон).
Сайтът е техен и правят каквото си искат. Написали са си общите условия така, че винаги да са прави и невинни за всичко, което правят.
Има и нещо друго - те може да искат данни от търговците за техните доставчици. И може да ползват тези данни за да купуват директно от тези доставчици и така да прецакват търговците, продаващи през сайта им.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход