С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2011, 10:53, 2124 прочитания

Моден блог за милиони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С кампаниите си за големи марки като Burberry и DKNY Jeans, с модния си бестселър и мястото си в класацията на сп. TIME за Toп 100 на хората с най-голямо влияние върху дизайна през 2007-а, Скот Шуман проправи пътя за стотици други, които са тръгнали по неговите стъпки и искат да попаднат на първите редове на модните ревюта. В модните среди да бъдеш сниман за блога му The Sartorialistсе смята за висша форма на чест, пише уебсайтът The Business of Fashion (BoF). Влиянието на Шуман се усеща далеч извън блогсферата. Неговите красиво рамкирани снимки както на модни икони, така и на футболни фенове, висят в дизайнерски студия по цял свят. Фотографският му стил е вдъхновил безброй рекламни кампании и редакционни статии.Шест години след създаването му, блогът продължава да привлича все по-голям интерес. The Sartorialistима около 13 млн. импресии миналия месец, с 44% повече от същия месец миналата година. За това принос има редизайна на сайта, разказва Шуман пред BoF. Той ръчно е обновил и тагнал постовете си от последните 5 години, което дава възможност на посетителите по-лесно да търсят из растящия архив.Това може да се окаже особено разумна инвестиция на време и пари. Ако сегашните нива на трафик се запазят и The Sartorialistпродължи да продава голяма част от рекламните си позиции, те теоретично биха могли да донесат на Скот Шуман титлата "първия моден блогър с милион на година", пише BoF.

Началото


Шуман решава да започне блог за мода, след като разглежда снимките си на няколко стилни мъже на рибния пазар "Фултън" в Ню Йорк по време на курс по фотография. От самото начало обаче Шуман разбира, че трябва стратегически да се отдели от блогърите и да свърже името си с водещите модни медии, които се интересуват от стила му на снимане. "По това време още нямаше никакви важни блогове, така че имах нужда от официално одобрение", обяснява пред BoF той."Първия сезон ми се обадиха от Style.com и ми предложиха сътрудничество. Не ми плащаха много, но оценявам, че те повярваха в мен в самото начало. Знаех точно какво исках да направя. Style.com беше онлайн теренът ми; GQ - мъжко списание за моите снимки", разказва Шуман. "Единственото нещо, което наистина помогна, беше, че се възползвах пълноценно от всяка възможност. Скъсах си задника от работа, публикувайки всяка нощ в блога и в Style.com. Спомням си първия път, когато отидох в Милано - ядох четири пъти за пет дена, защото просто не се спрях. Трябваше да стигна до ревютата", споделя той.

Извън блога

Но щом The Sartorialistзапочва да привлича сериозно световното внимание, Шуман се съсредоточава върху изграждането на свой бизнес. Той решава, че е време да развие собствени източници на приходи и да не разита само на GQ и Style.com.През 2008 г. му се обажда Джеймс Дензигър. Неговата прословута едноименна галерия в Ню Йорк прави изложба за Шуман, която постига моментален успех, продавайки повече от петдесет принта на цени 1500 - 4000 USD. "Но това не се оказа надежден източник на доходи", казва Шуман.



Обратно

Тогава той се замисля сериозно за своя блог. "В самото начало трябваше да реша: дали блогът да е за мода или за артистична фотография? В един момент най-накрая реших, че не искам да съм списание. Реших да поема по един по-фотографски маршрут. Не отразявам чанти или кой с каква рокля е. Не отразявам хора. Това, което търся, е определен вид грация."Шуман се мръщи, когато го питат за цената на постовете в блога му. "Това, което не ми харесва, са платените под масата постове. Когато направих [фотосесията] за Burberry, просто избрах девет палта, които ми допаднаха и казах на читателите си каза: "Ето линк към този проект, който направих за Burberry."Разбира се, подобно на други фотоблогъри, Шуман също продава своите снимки на списания, чрез своя представител - Jedroot. Но преди всичко най-големият му (и стабилен) източник на приходи са продажбите на реклами на сайта The Sartorialist. Първоначално Шуман си сътрудничи със Style.com за рекламите, но впоследствие поема сам тази функция, с идеята че е много по-наясно с нея, защото той познава сайта си по-добре от всеки друг."Управлявам рекламите си от година", казва той пред BoF. "Отне ми цяла вечност да се науча да продавам реклами като истинските рекламни агенции". Шуман избира CPM метода, теост продава обявите на блога на цена за хиляда рекламни показвания вместо с месечен абонамент или комисионна, използвани от много други независими блогове за мода.Той отказва да разкрие точно колко струват хиляда импресии на блога му, но разкрива, че цената непрекъснато нараства с течение на времето и достига над 30 USD за най-ценните продукти. "Трябва да започнете с цена, която хората са склонни да купят. Не става със CPM за 40 USD, който никой няма да купи", казва той пред BoF.Но при сегашните нива на трафика му, дори с един CPM от 20 USD и само 50% продадени продукти, Шуман може теоретично да печели над 100 хил. USD на месец само чрез рекламa, коментира BoF. Taка сайтът лесно генерира повече от 1 млн. USD годишно от рекламодатели, които сега включват луксозни марки като Tiffany, Coach и Ferragamo. A това си е един много успешен нишов бизнес.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как се възпитава феминист

Светът според едно малко момче, което понякога ходи в командировки или рисува на масата в офиса на майка си

30 май 2012, 5133 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "100-те най-влиятелни жени" Затваряне
От първа ръка: Опитът на успелите жени

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10