Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2012, 0:59, 7004 прочитания

100-те най-влиятелни жени: Мартичка Божилова

49-то място в класацията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мартичка Божилова заедно с Борис Мисирков и Георги Богданов е основател на продуцентска къща "Агитпроп". На нея дължим филми като "Георги и пеперудите", "Проблемът с комарите и други истории", "Коридор №8", "Бетонни фараони", първият български филм-омнибус и други – всички те спечелили множество международни награди.

Тази година Мартичка продължава да развива онова, което прави най-добре, и представи нова порция истински човешки и въздействащи истории със заглавията "Момчето, което беше цар" и "Татко прави мръсни филми".
 
"Киното, което "Агитпроп" прави, се нарича документално, но целта му е да въздейства емоционално на хората, да работи само върху човешката емоция, базирайки се на една реалност през погледа на автора", казва тя.
 
Завършила е Националната гимназия за древни езици и култури, право и богословие, специализира и в един от водещите европейски кинокурсове – EURODOC. Дълги години Мартичка е управлявала барове, един от който култовата кафе-галерия в сградата на НАТФИЗ - К.Е.В.А. Именно там се ражда идейното начало на професионалната й кариера в киното – "тогава една празна поляна". "Отидох, научих се как се прави, постепенно се запознах с най-добрите и се опитвам да ги откривам."


Действа по усет и си върши работата по нормалния начин, без да открива топлата вода, и така стига до червения килим в Кан и Берлин. "Човек трябва да вярва в силите си, да не се страхува да популяризира идеите си. Проблемът не е в качеството на българското кино, а в това, че хората, които го правят, нямат смелост да излязат и да представят проектите си на международния пазар."


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

100-те най-влиятелни жени: Нели Огнянова 100-те най-влиятелни жени: Нели Огнянова

48-мо място в класацията

1 май 2012, 10065 прочитания

100-те най-влиятелни жени: Таня Русева–Бу 100-те най-влиятелни жени: Таня Русева–Бу

95-то място в класацията

1 май 2012, 7339 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Най-влиятелните жени" Затваряне
100-те най-влиятелни жени: Менда Стоянова

15-то място в класацията

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10