100-те най-влиятелни жени: Снежина Петрова
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

100-те най-влиятелни жени: Снежина Петрова

100-те най-влиятелни жени: Снежина Петрова

93-то място в класацията

Босилена Мелтева
3838 прочитания

Кратката версия за нея е "една от най-успешните, интересни и характерни актриси в България в момента". По-дългата включва почти безкраен списък от постановки, филми, театрални и кинорежисьори, награди, номинации. Кариерата й започва още по време на следването в НАТФИЗ (в прочутия екпериментален клас на Младенова/Добчев), с представления в театрална работилница "Сфумато".

След завършването си през 1994 става актриса на свободна практика, участва веднага в две пиеси, поставени от Явор Гърдев. По-късно Снежина работи с режисьори като Младен Киселов, Маргарита Младенова, Галин Стоев и отново няколко пъти Явор Гърдев. Най-пълноценното й сътрудничество е с режисьорката Деси Шпатова (участва във всички нейни постановки).

В киното започва през 1996 с филма "Платено милосърдие" на Георги Дюлгеров, има и още няколко роли, последната от които в "Дзифт" на Явор Гърдев. Първата си театрална награда получава за "Монолози на вагината" през 2001. През 2008 прибира "Аскеер" за поддържаща роля в "Стриндберг в Дамаск" а последната голяма награда получава на Stuttgarter Theaterpreis с пиесата FUCK YOU, Eu.ro.Pa! на режисьорката Йохана Нидермюлер.

От няколко години Снежина преподава актьорско майсторство в НБУ, а според осведомени източници умее да готви много добре и е неочаквано веща в рязането с трион, забиването на пирони и забъркването на цимент.

Кратката версия за нея е "една от най-успешните, интересни и характерни актриси в България в момента". По-дългата включва почти безкраен списък от постановки, филми, театрални и кинорежисьори, награди, номинации. Кариерата й започва още по време на следването в НАТФИЗ (в прочутия екпериментален клас на Младенова/Добчев), с представления в театрална работилница "Сфумато".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK