Транспорт: Колкото камиони, толкова и пътища

Автомобилният транспорт остава атрактивен сектор за развиване на малък и среден бизнес

Транспортът винаги е бил класическо атрактивно поприще за започване на собствен бизнес. Автомобилният транспорт на товари остава преобладаващ в списъка на малките и средните предприятия, където обикновено липсват морски или въздушни превозвачи, при които е необходима по-голяма първоначална инвестиция. Покупката на един камион на старо обаче често не е достатъчна, ако искаш да се развиваш стабилно на пазара и да растеш. Нужно е намирането на атрактивна ниша, добри партньори и пътища.

На второ място в класацията на най-растящите компании в транспорта е пловдивската "Ем Джи 05", собственост на Марин Желев, който повече от 20 години е бил представител на BMW за Пловдив. Компанията отчита ръст на приходите си от 127%, като те достигат 6.2 млн. лв. за изминалата година. Компанията започва работа през 2011 г., с два камиона на старо. Сега превозвачът е фокусиран изцяло върху хладилните превози на хранителни стоки, които са по-скъпо платени, но и отговорността е по-голяма. Две-три години след началото компанията вече разполага с флотилия от 40 нови композиции, като работи по иновативната схема да наема нови влекачи и ремаркета от други транспортни компании. В наемането партньор е друга пловдивска компания, най-големият сухопътен превозвач в страната на база приходи ПИМК. "Ем Джи 05" наема камионите, които се връщат на притежателя на третата година и се наемат нови. Идеята е превозните средства да са винаги в гаранция, за да може без проблеми при нужда да ползват сервиз в Европа. Превозите на компанията са само в Европа, като дружеството не работи по вноса и износа на страната. Навлизането в този тип специфични превози става случайно, след като пред собственика на компанията се открива пазарна възможност, предложена от италианското поделение на германска компания. Схемата за ползване на превозните средства под наем дава редица предимства. Основното е гъвкавостта и бързата реакция за намиране на свободни превозни средства при появата на нови товари. Ръстът през изминалата година идва логично от увеличаването на клиентите. За Желев обаче е трудно да даде прогноза за тази година, тъй като всичко се отразява на пазара - от ембаргото спрямо Русия, през рецесията в Италия до студеното време, когато се консумират по-малко плодове и зеленчуци.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал