Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Ритейл - толкова много магазини

За първи път търговските вериги усетиха ефекта на конкуренцията. При някои оборотите пораснаха, при други – обратното

Потреблението спадна, а това удари приходите на веригите
Потреблението спадна, а това удари приходите на веригите
Потреблението спадна, а това удари приходите на веригите    ©  Надежда Чипева
Потреблението спадна, а това удари приходите на веригите    ©  Надежда Чипева

Ако някой гост от Западна Европа беше посетил България за първи път през миналата година, щеше да си помисли, че тук още е купонна система. Би решил, че магазините са празни, рафтовете – прашни, а появата на някаква по-непозната, цветно опакована стока, предизвиква километрични опашки. Но първото впечатление невинаги е точно.

Годината 2010 премина под знака на рязането на ленти и съпровода на батални сцени пред магазините. Навлизането на нови играчи на пазара, отварянето на десетки нови магазини в големите, но и в малките градове, изостриха конкуренцията до най-чувствителни етажи. На пазара трайно се настаниха така наречените дискаунт вериги – магазини, в които се продават предимно стоки със собствени марки и затова - с по-ниски цени. Новата вълна накара всички вериги да заложат на ценовото съревнование, което изпълни улиците с билбордове от типа: кофичка кисело мляко за 6 стотинки и банани – за малко повече.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал