СОМАТ: Светът е голям и товари дебнат отвсякъде
Бившата държавна фирма е една от малкото компании в транспорта, които в кризата отчитат изключително добри резултати през изминалата 2010 г. Тайната е в намирането на нови пазари зад граница
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако отидете в базата на най-голямата автомобилна фирма в България СОМАТ на "Самоковско шосе" в София с надеждата, че ще видите много камиони на едно място, ще останете разочаровани. Камиони няма. Всички са на път из Близкия изток и Кавказ.
Бившата държавна фирма, приватизирана през 1994 г., е една от малкото компании в транспорта, които в кризата отчитат изключително добри резултати през изминалата 2010 г. Тайната е в намирането на нови пазари зад граница. През 2010 г. компанията успява да надмине резултатите си, както от 2009 така и от 2008 г. , като превозвачът успява да се класира в топ 5 на най-големите компании в транспортния сектор. През 2010 г. те са в размер на 187 млн. лв. За сравнение, през 2009 г. те са 117 млн. лв., а през 2008 г. - 147 млн. лв. Изпълнителният директор Росен Димитров обяснява ръста от 60% в оборота с това, че през последните 12 месеца компанията работи изключително по нови дестинации. "Увеличението на нашите приходи се основава предимно на много добрата ни търговия и преструктурирането на превозите и поемането на нови превози от Европа за Близкия изток, Кавказките републики и Туркменистан, Узбекистан и Афганистан, както и обратно", коментира той. Дава и статистика: компанията е направила около 3000 превоза през годината в тези региони, или по около 300 на месец. Товарите са разнообразни. От Европа се возят всякакви хранителни продукти, а от Узбекистан към Европа памук например.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Браво г-н Димитров"браво" много хубави думи само се чудя като сте толкова добре с приходите къде са командировките на шофьорите и заплатите който не превеждате вече 3м.А като дойде време да се взимат командировките някой си който не е виждал и оригинални фактури от гориво в казахстан казва че всичко е фалшиво и ти отдържа пари изкарани с труд сигурно и тези пари ги включвате в общия приход.
това са само льжи като всичко е добре защо няма пари за шофьорите от 3 години насам няма редовно заплати няма командировки.Това е чиста подиграфка.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.