Телекомуникации: Стрес по всички линии

Повече услуги за по-малко пари, регулаторен натиск и очакване за нови собственици: телекомите вече не са мечта

Притиснати от намаленото потребление и малкото на брой нови абонати, за да повишат приходите си, големите в бранша атакуваха нови сегменти, предлагайки пълно обслужване: фиксиран телефон, GSM, интернет телевизия и др
Притиснати от намаленото потребление и малкото на брой нови абонати, за да повишат приходите си, големите в бранша атакуваха нови сегменти, предлагайки пълно обслужване: фиксиран телефон, GSM, интернет телевизия и др
Притиснати от намаленото потребление и малкото на брой нови абонати, за да повишат приходите си, големите в бранша атакуваха нови сегменти, предлагайки пълно обслужване: фиксиран телефон, GSM, интернет телевизия и др    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Притиснати от намаленото потребление и малкото на брой нови абонати, за да повишат приходите си, големите в бранша атакуваха нови сегменти, предлагайки пълно обслужване: фиксиран телефон, GSM, интернет телевизия и др    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ

"Ако искаш да разсмееш боговете, разкажи им плановете си." Случващото се в телекомуникациите през последните години е пряко потвърждение на тази максима. Помните ли как преди години телекомите изливаха милиарди за нови лицензи и технологии, очаквайки хората да са готови да плащат много за видеоразговори по мобилен телефон, за широколентов интернет през трето поколение мрежи и всякакви други глезотии? А помните ли как в същото време експерти и анализатори предричаха, че революцията в интернет ще прати в историята утвърдените играчи, а пазарът ще се разпредели между алтернативни оператори с евтини технологични решения, базирани на световната мрежа? Е, след като тези планове бяха разказани на глас, реалността ги опроверга. Нищо от това не се случи. Компаниите в бранша останаха горе-долу същите и нито бяха пометени от безплатните услуги на митични безбройни конкуренти, нито пък натрупаха печалби от страстта на потребителите към нововъведения. 

Резултатите на телекомите в България за изминалата година не са изненадващи. И за тази те едва ли ще са много по-различни, защото пряко отразяват ситуацията на пазара. За компаниите тя никак не е розова. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал