С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 авг 2012, 8:31, 52888 прочитания

ПИМК: Бързите изяждат бавните

Как лошите времена в товарния транспорт могат да са интересни за някои

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


През първите пет минути, докато си говорим с Пенко Несторов - съсобственик на ПИМК (една от най-бързо развиващите се компании сред стоте най-големи за 2011 г. с ръст на оборота от 80% до над 144 млн. лв.), той се опитва да установи ред по бюрото си и адски убедено твърди, че следващата година ще направи така, че да му е по-спокойно. Няма и час по-късно вече е изредил поне три неща, които смята да предприеме, и като че ли няма търпение вече да е догодина, "защото за тогава имаме много интересен проект". На това му вярвам повече.
Товарите от и към Европа ще намаляват.
20 часа работа

ПИМК е създадена през 2000 г. от Пенко Несторов и Илиян Филипов, които и сега притежават по 50% от транспортната фирма. Тогава единият работи на заплата в София, а другият държи склад на едро в Пловдив. "Началото беше от нищото", разказва Несторов. Двамата наемат един гараж в Пловдив и започват да произвеждат снаксове. Въпросът е, че искат да изнасят за Албания и Косово, а заради размириците там транспортните фирми избягват дестинацията. Така, малко по принуда, те купуват един камион на старо, за да возят собствената си стока. Скоро след това установяват, че в транспорта има бизнес, а в производството нещата все повече се затягат - навлизат много чуждестранни компании, постепенно търговските вериги започват да извиват ръцете на доставчиците и, с една дума, перспективите не са добри. Затова двамата решават да се пренасочат към товарните превози и през 2009 г. прекратяват производството на снаксове.


"Работехме по много. По 20 часа на ден. Седем дни в седмицата. Без почивка. С една дума - бяха добри времена", разказва Несторов. През първите пет-шест години фирмата купува само камиони на старо. Когато има пари и достатъчно поръчки - взема още тирове. Няма ли - ги продава. И сега философията е такава, каквато е била винаги: първо да се осигури растежът на заявките, а след това да се инвестира в нови транспортни средства. Ако се появи пък нов голям клиент, временно, докато се развие автопаркът, винаги може да се използва подкрепата на партньорски компании. А не обратното - вземаш на лизинг много камиони и после се чудиш накъде да ги изпратиш. Запазва се и другият базов принцип - да се съобразяваш с нуждите на клиента.

Сред големите клиенти на ПИМК са например българските КЦМ, "Асарел Медет", стъкларски заводи "Дружба", чуждестранните Renault и Inditex. Последният например е производител на облеклата Zara и Bershka. И ако понякога за турските клиенти е нормално да разтоварват един камион цяла седмица, сякаш времето не съществува, то при Inditex не е така. Изискването на компанията често е стоката от Турция да бъде доставена например в Сарагоса точно в 11.45 в определен ден, на определена рампа.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Дневник": Съдебните заседания вече няма да се засекретяват заради СРС-та "Дневник": Съдебните заседания вече няма да се засекретяват заради СРС-та

Тълкувателно решение на ВКС прекрати дългогодишната порочна практика

4 дек 2014, 1 прочитания

Фармацевтична индустрия К100: Абонирани за ръст 10 Фармацевтична индустрия К100: Абонирани за ръст

Продажбите на лекарства нарастват, въпреки че цените им намаляват

7 сеп 2014, 19676 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Топ 100" Затваряне
Годината на индустрията

Приходите растат, но печалбите са все по-малки