К100 Ритейл: Една малко по-добра година

Повечето вериги за храни увеличават приходите си

Колкото повече, толкова повече. С тази своя незабравима реплика Мечо Пух е любим герой за цитиране във всякакви ситуации. В случая много добре пасва, за да опише с четири думи какво се случи при търговските вериги през миналата година. Резултатите на магазините за храни, мебели, стоки за дома и играчки отличават нова тенденция: колкото по-големи са компаниите, толкова по-добре се е развила миналата година за тях. И обратното: по-малките са имали по-труден бизнес през 2012, бележат спад и отстъпване от позиции. Като цяло обаче 2012 определено може да се каже, че е по-добра от предходната. Събрани заедно, оборотите на най-големите десет компании са достигнали над 3.7 млрд. лв. Година по-рано същата сметка беше малко над 3.4 млрд. лв. И въпреки общата позитивна картина, през 2012 г. някои конкретни компании изживяха труден период, а за някои дори той завърши с изтегляне от пазара.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал